کد خبر: ۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
مدیر عامل اتحادیه باغداران اعلام کرد
مدیر عامل اتحادیه باغداران از تعیین غرامت ناچیز 125 تومانی برای هر کیلوگرم پرتقال سرمازده در سال گذشته انتقاد کرد و گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته برای دریافت غرفه عرضه مستقیم محصولات باغی در میادین تره بار با تهدید به مرگ دلالان مواجه شدیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ نوذر نگهداری امروز - دوشنبه - در نشست خبری اظهار کرد: یکی از مشکلات باغداران این است که اکثر آن ها تحت پوشش بیمه نیستند و آن هایی هم که محصولات و باغ خود را بیمه کرده‌اند غرامت ناچیزی بابت محصولشان دریافت می کنند چرا که تعیین قیمت محصولات آن ها مناسب نیست.

وی افزود: در سال گذشته که باغ‌های مرکبات استان مازندران با سرمازدگی و آسیب بسیاری مواجه شد پس از بررسی‌های فراوان غرامت ناچیز 125 تومانی را برای هر کیلوگرم پرتقال یخ زده تعیین کردند و آن باغدارانی که درخت‌هایشان بر اثر برف سنگین دچار شکستگی شده بود کیلویی 125 تومان اضافه‌تر دریافت کردند!

مدیر عامل اتحادیه باغداران به بالا بودن هزینه های تولید به دلیل کوچک بودن قطعات باغ‌های کشور،کمبود نقدینگی باغداران ، بالا بودن میزان ضایعات محصولات به دلیل نبود مکانیسم مناسب برداشت و توزیع ، عدم وجود سیستم حمل و نقل مناسب و غیره به عنوان مشکلات بخش باغبانی کشور اشاره کرد.

نگهداری گفت: یکی دیگر از مشکلات باغداران این است که نمی توانند محصول خود را به طور مستقیم به بازار عرضه کنند وعلیرغم این که قانون مشخص کرده باید تعدادی از غرفه ها باید در میادین تره بار در اختیار آن ها قرار گیرد تا میوه و تره بار به صورت مستقیم از تولید به مصرف برسد اما شهرداری‌ها غرفه‌هایی که براساس قانون متعلق به باغداران است و کمتر از حدود یک و نیم میلیون تومان هزینه اجاره بهای واقعی به مزایده گذاشته و حدود 35 میلیون تومان به دلالان واگذار می کند.

وی ادامه داد: این مکانیسم باعث می شود تا قیمت حدود 35 میلیون تومانی غرفه‌ها که از سوی دلالان پرداخت می‌شود برای جبران به قیمت محصولات کشاورزی افزوده می‌شود و افزایش قیمت بیش از حد این محصولات رقم می خورد.

مدیر عامل اتحادیه باغداران اعلام کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته برای دریافت غرفه‌های تعیین شده و ساماندهی مکانیسم برای حضور باغداران و فروش محصولات آن ها به صورت مستقیم از سوی دلالان مورد تهدید قرار گرفتیم و ادامه کار با مشکلات فراوانی مواجه شد که البته از مسوولان خواستاریم تا قانون را در این زمینه رعایت کنند و این غرفه‌ها را به تولیدکنندگان اختصاص دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرگ ، تهدید ، باغداران
نام:
ایمیل:
* نظر: