کد خبر: ۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تجهیز آزامایشگاه قرنطینه از جمله مسائل مهم این سازمان است که پیگیری تسهیلات کم بهره برای ایجاد آزمایشگاه کنترل و کیفی در این سازمان انجام می شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛باغستانی صبح امروز - سه شنبه - در سی و پنجمین سمینار سالانه حفظ نباتات کشور که در مرکز اموزش سازمان بهزیستی بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: اکثر افرادی که در این همایش حضور دارند بالغ بر نیم قرن تجربه در بخش کشاورزی و گیاه پزشکی و حفظ نباتات دارند.

وی ادامه داد: اولین سمینار سازمان حفظ نباتات در سال 1347 برگزار شد که اکنون پس از توقف 10 ساله در استانی که مهد کشاورزی در حال برگزاری است.

باغستانی اظهار کرد: در 19 دوره برگزاری این همایش وزیر جهاد کشاورزی حضور داششته که این امر نشان دهنده اهمیت بخش حفظ نباتات است.

وی بازنگری قانون حفظ نباتات، بازنگری مباحث سموم ،تهیه و ساماندهی دستورالعمل ثبت پروانه بیولوژیک، تهیه طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی و تشکیل کمیته قرنطینه را از دغدغه های این بخش دانست.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تخصیص به موقع یارانه ها با استان ها ،پیگیری تامین نیروی انسانی و ابلاغ آن به استان ها، پیگیری صدور گواهی ثبت الکترونیکی کردن ترخیص کالا کشاورزی، تشکیل ستاد بحران برای مهار مگس زیتون و ملخ مراکشی و پیگیری ایجاد ردیف درآمد هزینه برای سازمان حفظ نباتات را از اقدامات انجام شده سازمان حفظ نباتات کشور دانست.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: