کد خبر: ۴۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کارگاه آموزشی تجارت آنلاین (4)
شايد متوجه نباشيد، ولي يک سري کارهاي روزمره غير حرفه‌اي را انجام مي‌دهيد که امکان دارد موجب از دست دادن شغلتان شود.
9 عادتي که باعث از دست دادن شغل شما مي‌شود
پيدا کردن شغل جديد مي‌تواند کار بسيار طاقت فرسايي باشد. از نوشتن رزومه کاري پربار و حرفه‌اي تا مصاحبه کاري، اتفاق‌هاي زيادي مي‌تواند باعث شود که نتوانيد آن کار مورد علاقه‌تان را بدست آوريد.
براي جلوگيري از اين اتفاق، متخصصان نکات مهمي‌را که نبايد کارمند تازه واردشان انجام دهد ، را مطرح کرده‌اند و رعايت اين موارد مي‌تواند از اخراج شدن کارمند جلوگيري کند. نکات زير، عادت‌هايي است که از نظر متخصصان بايد از آن‌ها جلوگيري شود:

1.شلخته بودن
اولين موردي که تاثير مثبت يا منفي بر روي کارفرماها مي‌گذارد، رزومه است. رزومه بايد طبقه بندي حرفه‌اي داشته باشد و با زبان ساده و حرفه‌اي نوشته شده باشد. اگر رزومه شما شلخته باشد، نشان مي‌دهد که کار شما و شخصيت شما نيز چنين است.

2. انجام ندادن تکاليف
روزهاي نخست که وارد کار مي‌شويد، معمولا نکاتي را بايد ياد بگيريد و کارهايي را در خانه انجام دهيد، اگر اين کارها را به موقع انجام ندهيد نشان مي‌دهد که مسئوليت پذير نيستيد و در آينده امکان دارد کارهاي بزرگ و فرصت‌ها را جلو روي شما قرار ندهند.

3. تلاش بيش از حد براي جلب توجه
برخي‌ها براي اينکه در ذهن بمانند رزومه‌هاي خود را رنگي مي‌کنند ولي اين کار تاثير خوبي بر کارفرما نمي‌گذارد و غير حرفه‌اي محسوب مي‌شود. گاهي زيادي تلاش کردن براي اين جلب توجه مي‌تواند نتيجه عکس دهد.

4. نخوردن صبحانه
يکي از متخصصان گفته است که توجه به سلامتي و خورد و خوراک کارمند هميشه تاثير مثبتي بر روي کارفرما مي‌گذارد،از طرف ديگر زماني که قند خون پايين باشد تمرکز کردن و فعاليت کردن سخت مي‌شود و در کار دچار مشکل مي‌شويد.

5. سيگار کشيدن
هيچ وقت قبل از مصاحبه کاري سيگار نکشيد. اطمينان داشته باشيد که کارفرما و يا مصاحبه کننده متوجه سيگار کشيدن شما مي‌شوند و بوي سيگار تاثير خوبي براي اولين ديدار نمي‌گذارد.

6. دير کردن در کار
اين مورد در همه زمينه‌ها ثابت شده و بارها گفته شده است. دير رسيدن در محل کار و يا مصاحبه، خيلي تاثير بد مي‌گذارد. با دير کردن خود نشان مي‌دهيد که بي مسئوليت و وقت نشناس هستيد. بر همين اساس امکان دار حتي شما را به همين دليل انتخاب نکنند.

7. اس ام اس دادن در زمان بيکاري
قبل از مصاحبه نکته خوبي است که زودتر برسيد و منتظر باشيد، ولي در زمان بيکاري و انتظار گوشي در دست گرفتن نشان دهنده اين است که ترجيح مي‌دهيد جاي ديگري غير کار باشيد.

8. لباس غير رسمي‌پوشيدن
 لباس مربوط به کار مورد علاقتان را بپوشيد؛ لباس‌هاي غير رسمي‌نشان مي‌دهد که براي کارتان ارزش قائل نيستيد و اين موضوع تاثير خوبي در نخستين روزهاي کار نمي‌گذارد.

9. حرف زدن بدون فکر کردن
اين بدترين عادت است و مي‌تواند بسيار به کار شما لطمه بزند.حرفي که از دهن بيرون بيايد به هيچ عنوان نمي‌شود پس گرفت و بر ذهن افراد مي‌ماند. اگر در اين زمينه احتياط نکنيد مي‌توانيد بسيار تاثير بدي بر روي کارفرما بگذاريد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار