کد خبر: ۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: تاکنون 50 هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی شماره گذاری شده است که تا پایان امسال به 100 هزار دستگاه افزایش می یابد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا، کامبیز عباسی روز سه شنبه در آیین آغاز شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی مازندران در ساری افزود: عزم دولت یازدهم برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بسیار جدی است.

وی اظهار کرد: پلاک گذاری ادوات و ماشین آلات کشاورزی پس از 30 سال پیگیری با همکاری وزرای کشور و جهاد کشاورزی و فرماندهی انتظامی دولت یازدهم عملیاتی شده است.

وی با بیان این که گرفتن کارت سوخت، سند و تسهیلات از مزیت های پلاک دار شدن ادوات و ماشین آلات کشاورزی است، اظهار داشت: همکاری راهنمایی و رانندگی و سازمان جهادکشاورزی در اجرای این طرح جای قدردانی دارد.

عباسی همچنین گفت: تا پایان امسال 900 میلیارد تومان تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی با نرخ 17 درصد از سوی بانک کشاورزی پرداخت می شود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: 20 درصد قیمت ماشین آلات کشاورزی توسط کشاورز و 80 درصد به صورت تسهیلات با مهلت بازپرداخت پنج تا هفت سال تامین می شود.

عباسی اظهار داشت: با توجه به اهمیت تولیدات کشاورزی مازندران در تامین امنیت غذایی کشور، تا دو ماه آینده حدود 80 میلیارد تومان تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی به این استان تخصیص می یابد.

ایجاد امینت، امکان توزیع سوخت از طریق کارت هوشمند، جلوگیری از تردد غیر مجاز، کاهش احتمال تصادف و خطرات ناشی از آن، ایجاد مکانیسمی برای بیمه کردن ماشین آلات، جلوگیری از فروش غیر قانونی و مشخص شدن مالکان قانونی و ایجاد فضای زیر ساخت برای رهن ماشین آلات جهت استفاده از تسهیلات بانکی از جمله مزایای شماره گذاری ماشین آلات است.

مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: