کد خبر: ۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
اعلامیه دریایی ارائه کمک در شرایط اضطراری عمومی و خاص به شناورهای مختلف عبوری از منطقه خلیج عدن و شمال اقیانوس هند از سوی سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منطقه یاد شده به صورت شبانه روزی قرائت می شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛این اعلامیه دریانوردی به زبان انگلیسی و در چندین مرحله از شبانه روز توسط افسران ارشد حاضر بر روی پل فرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) برای تمام شناورهای عبوری از این منطقه قرائت می شود. 

در این اعلامیه دریانوردی ناوشکن تمام ایرانی (جماران) به عنوان سرفرماندهی سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن از تمامی شناورهای تجاری، نفت کش، ماهیگیری و تفریحی کشورهای حاضر در این منطقه درخواست می کند تا در صورت رویت هرگونه فعالیت های مشکوک و غیرقانونی دریانوردی از سوی هر شناور، فرد یا گروه مشکوکی گزارش های خود را به این شناور رزمی اعلام کنند. 

در این اعلامیه دریایی از تمامی شناورهای عبوری از منطقه یاد شده درخواست می شود در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و خاص از جمله حمله دزدان دریایی با قایق های تندرو و نظایر آن با این ناوشکن تمام ایرانی که توان مقابله همزمان با هدف های هوایی، سطحی و زیرسطحی را دارد بر روی کانال 16 (VHS) ارتباطات عمومی و بین المللی دریانوردی تماس بگیرند. 

در این اعلامیه دریانوردی تاکید شده ناوشکن رزمی و تمام ایرانی جماران به همراه ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران بوشهر در حال گشت زنی در آب های بین المللی برای حفظ دریانوردی علیه دزدی دریایی و فعالیت های غیرقانونی می باشد و آمادگی کامل دارد در صورت درخواست اضطراری از سوی شناورهای عبوری به یاری آنها بشتابد. 

سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه ماموریت خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان و پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عربی، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، بندر صلاله، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، خلیج عدن و بندر جیبوتی برای مرحله دوم وارد خلیج عدن شده و اکنون در حال انجام گشت زنی و رصد عملیاتی تحرکات تمامی شناورهای تجاری و نظامی در منطقه یاد شده می باشد. 

این ناوگروه 13 آبان ماه از بندرعباس به ماموریت مقابله با دزدان دریایی اعزام شد. 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: