کد خبر: ۴۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
عضو شورای ملی زیتون خبر داد؛
عضو شورای ملی زیتون گفت: متأسفانه در ایران روغن پومیس با وجود آنکه قابل خوردن نیست، اما با قیمت بالایی به مصرف‌کنندگان عرضه می شود.
فروش روغن زیتون تقلبی گران‌تر از قیمت اصل!
عضو شورای ملی زیتون گفت: متأسفانه در ایران روغن پومیس با وجود آنکه قابل خوردن نیست، اما با قیمت بالایی به مصرف‌کنندگان عرضه می شود.
نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون ، با اشاره به اینکه قیمت روغن پومیس (روغن حاصل از تفاله های زیتون) در دنیا حدود یک دلار است، اظهار داشت: با وجود آنکه این روغن قابل خوردن نیست، اما هر بطری 4 لیتری  آن با نرخ 80 تا 100 هزارتومان در بازار به فروش می رسد.
وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف روغن زیتون در ایران 16 هزارتن است، افزود: سالانه 5 هزارتن روغن زیتون به صورت رسمی وارد کشور می شود که با احتساب تولید داخل حدود 7 هزارتن روغن پومیس به صورت قاچاق از مرزهای جنوبی و غربی وارد کشور می شود .
جلالت با ضروت تشخیص روغن زیتون سالم و خالص از سوی مردم گفت: با این اقدام به سهولت مصرف کنندگان روغن زیتون و پومیس را از یکدیگر تشخیص می دهند.
عضو شورای ملی زیتون ادامه داد: همه روغن ها چرب هستند و در دهان به اصطلاح ماسیده می شوند، اما روغن زیتون چرب نبوده و این حس ماسیدگی در دهان را ایجاد نمی‌کند.
وی با اشاره به روش تشخیص روغن زیتون خالص از پومیس بیان کرد: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را در دهان ریخته و آن را در دهان می چرخانیم و با هوا قورتش می دهیم، اگر روغن سالم باشد چند لحظه احساس تلخی، تندی و تیزی گلو را می سوزاند و سپس این تلخی از بین رفته و طعم آن بسیار مطلوب می شود.
جلالت تصریح کرد: فرابکر بهترین روغن زیتون است، اما در ایران متأسفانه روغن پومیس به جای بکر و فرابکر با قیمت بالا به مصرف کنندگان عرضه می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: