کد خبر: ۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
قیمت گوجه‌فرنگی که در هفته‌های اخیر به دلیل کاهش عرضه با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده، اکنون روند نزولی در پیش گرفته و قیمت آن اندکی نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ گوجه‌فرنگی در مغازه‌های سطح شهر به‌طور متوسط کیلویی 5000 تومان فروخته می‌شود این در حالی است که این محصول در روزهای اخیر بیش از 7000 تومان هم فروخته شد.
 
به‌طور معمول در این دوره از سال، گوجه‌فرنگی علیرغم افت کیفیت، به دلیل کاهش عرضه با افزایش چشمگیر قیمت مواجه می‌شود و تا زمان برداشت و عرضه گوجه‌فرنگی‌های جدید به بازار مصرف، در صدر جدول میوه و تره‌بار قرار می‌گیرد.
 
امسال هم بازار میوه و تره‌بار از این شرایط مستثنی نماند و طبق اعلام بانک مرکزی در آبان‌ ماه گوجه‌فرنگی با افزایش 109 درصدی بالاترین نرخ رشد قیمت را در میان دیگر اقلام میوه و تره بار به خود اختصاص داده است.
 
به گفته مهاجران، رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان اکنون گوجه‌فرنگی‌های دزفول به بازار عرضه شده و قیمت‌ها اندکی کاهش یافته است. همچنین گوجه‌های بندر‌عباس، چابهار و بوشهر نیز تا نیمه اول آذرماه به بازار عرضه می‌شوند و این محصول ارزان می‌شود.
 
در حال حاضر گوجه‌فرنگی در مغازه‌های سطح شهر از کیلویی 4500 تا حدود 6000 تومان فروخته می‌شود.
 
البته قیمت گوجه‌فرنگی در تعاونی‌های میوه و تره‌بار ارزان‌تر از میوه‌فروشی‌ها است و هر کیلوی آن در این مراکز به طور متوسط 4300 تومان فروخته می‌شود. همچنین گوجه‌فرنگی‌هایی که کیفیت پایین‌تری دارند و درجه دو محسوب می‌شوند به قیمت 2500 تومان عرضه می‌شود.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: