کد خبر: ۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دو فروند شناور مسافری ساخت داخل به ناوگان مسافری دریایی کشور افزوده شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛در حاشیه شانزدهمین همایش صنایع دریایی با حضور محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی دو فروند شناور مسافری ساخت داخل آب‌اندازی شد.

این شناورهای تندروی مسافری ظرفیت 57 نفر مسافر را دارد و با 2.47 آب‌خور تا سرعت 18 تا 20 نات حرکت می‌کند. این شناورها در داخل از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده است که هزینه ساخت هر یک از آنها 5 میلیارد تومان است.

با اضافه شدن این دو فروند شناور جمع کل صندلی‌های ناوگان مسافری دریایی استان هرمزگان به 3881 صندلی افزایش یافت. این دو فروند شناور در مسیرهای بندرعباس - قشم تردد خواهند داشت.

شناورهای مذکور در شرکت مدکندبلو - قشم ساخته شده است که 250 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی دارد با بهره‌برداری از این شناورها تعداد شناورهای فعال در مسیر دریایی بندرعباس به قشم و جزیره هرمز از 39 فروند به 41 فروند افزایش می‌یابد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شناورها سرعت 40 کیلومتر بر ساعت آن است که مدت زمان تردد از بندرعباس به قشم را از یک ساعت به 40 دقیقه کاهش می‌دهد. شبکه‌بندی کف این شناورها به نحوی است که موقع صدمه دیدن این شناور غرق نشده و روی آب باقی می‌ماند. 


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: