کد خبر: ۵۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب در حالی در بوستان ولایت برگزار می شود که سبب شده این بوستان حال و هوای محرمی به خود بگیرد و عاشقان اباعبدالله حسین (ع) چند روز قبل آمدن محرم دور هم جمع شوند تا تدارک مراسم عزاداری سالار شهیدان را به خوبی برپا کنند.
آری، همه دور هم جمع شده اند. پدربزرگی با نوه اش آمده است. بچه هیئتی ها آمده اند. مادری با کودک چهارماه اش به دنبال لباس رقیه حسین می گردد. آشپز هیئت بزرگ محلمان را هم میبینم که آمده است کم و کاستی های هیئت را جور کند.
مسئولین حسینیه ها و مساجد همه آمده اند تا پرچم و کتیبه های امسالشان را بخرند. جوانی به دنبال بیرق اعضای اربعین است و سربندهای یا حسین یا ابوالفضل در سرتاسر نمایشگاه به چشم می آید.
بعضی شهروندها برای خرید دیگ و قابلمه نذری خود می آیند و برخی هیئت داران نیز آمده اند سیستم صوتی خود را مجهز کنند. متولی یکی از حسینیه های تهران نیز آمده است جاروبرقی قدیمی حسینیه شان را تعویض کند.
از بیرق و پرچم ، مواد غذایی و قابلمه و بلندگو میکروفون و کتاب همه چیز می توان در این نمایشگاه یافت.
آنطور که مهدی قربانی، مدیراجرایی پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب می گوید بیش از پنج هزار قلم کالا در 252 غرفه در فضای 12 هزارمترمربعی نمایشگاه عرضه می شود.
قربانی با بیان اینکه بيش از 400 فعال اقتصادي از طريق سامانه ثبت نام فهرست اقلام و محصولات خود را اعلام کردند توضیح می دهد: با بررسی های كارشناسي صورت گرفته و با لحاظ محدوديت فضا و همچنين نتايج نياز سنجي هاي به عمل آمده از استفاد كنندگان محصولات و بازدیدکنندگان نمایشگاه چهاردهم، تعداد ١١٠ صنف براي ارايه خدمات و كالا مجوز حضور در نمايشگاه را پيدا كردند.
مدیراجرایی پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب با بیان اینکه تمامی اجناس نمایشگاه با 20 تا 40 درصد تخفیف عرضه می شود ادامه داد: کیفیت تمامی محصولات ارائه شده در نمایشگاه تضمین شده است.
مدیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب با بیان اینکه با هدف تسهيل در ارايه خدمت به هيئت ها تعداد راهنمايان پذيرش افزایش یافته و پذيرش نمايشگاه بصورت كاملا مكانيزه صورت مي پذيرد، گفت: حسینیه ها و هیئت ها با داشتن اصل و تصویر مجوز هیئت و نمایندگان مساجد با داشتن معرفی نامه از امام جماعت مسجد می توانند از خدمات پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب بهره ببرند.
صحبت با مدیر نمایشگاه را که تمام می کنم، حاج یوسف جان محمدی را در حالی میبینم که اشک در چشمانش حلقه زده است. با این مداح و شاعر حسینی که هم صحبت می شوم می گوید: برگزاری این نمایشگاه ما را برای آمدن ماه محرم آماده می کند. کم کم لباس عزا تنمان می کنیم و آماده برگزاری عزاداری سالار شهیدان می شویم.
او حال و هوای نمایشگاه را خوب ارزیابی کرده ومی گوید: برنامه های فرهنگی مذهبی خوبی برگزار شده و برگزاری مراسم تعزیه و نمایش های سوگواره مردم را با حقایق نهضت عاشورا آشنا می کند.
بیرون موکب ها عشاق حسینی با چای و شربت از بازدیدکنندگان پذیرایی کرده و غرفه های صلواتی خود را برپا ساخته اند. اینجا همه بوی محرم می دهند و با عشق به دنبال تسهیل امور یکدیگر هستند. فروشندگان تخفیف بیشتری از تخفیف ابتدایی خود در نظر گرفته و تمام هم و غمشان برگزاری هرچه باشورتر مراسم عزاداری سالار شهیدان است.  
یکی از همین فروشندگان می گوید: هدفمان برای حضور در این نمایشگاه تنها خدمت رسانی به عاشقان حسینی است و قیمت ها را تا آنجا که توانسته ایم پایین آورده و به فکر سود نیستیم.  
گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب تا 29 شهریورماه در بوستان ولایت از ساعت 9 صبح تا 19 آماده خدمت رسانی به شهروندان و عاشقان حسینی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: