کد خبر: ۵۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
محمد مخبر در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت با تأکید بر نقش مساجد در تقویت ایمان و معنویت جامعه گفت: تمامی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس و مدافعان حرم برآمده از پایگاه مساجد هستند؛ بنابراین باید مسجد را جدی بگیریم.
ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: از ۴۵۰۰ روستای هدف‌گیری شده، مسائل ۲۳۰۰ روستا به طور کامل حل شده است همچنین در حدود ۱۰۰۰ روستا ۷۵ درصد مسائل حل شده است. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ایران ۲۸۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد که از همین منابع می‌توانیم کشور را اداره کنیم. همچنین ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های معدن و ... وجود دارد؛ بطوریکه با این مشخصات نباید فقیر و بیکار در کشور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: این راه با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور ادامه خواهد یافت.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به برنامه این ستاد برای رفع تمامی مشکلات در ۱۶ شهرستان و بخش کشور گفت: در شهرستان‌های راور، جزیره هرمز، نهبندان، دلگان، سرباز، بیجار، چالوسان، باش، تکاب، نورآباد لرستان، کارون، باوی و حمیدیه در خوزستان برنامه ویژه‌ای در دست انجام است تا با همکاری استانداری و دستگاه‌های دولتی، همه مسائل آنها حل شود.
وی با بیان اینکه یک سیستم هوشمند در ستاد اجرایی کار می‌کند، افزود: کارهای اساسی زیادی انجام شده؛ از جمله در حوزه دارو، در کاهش واردات و رفع نیاز بیماران خاص، اقدامات خوبی انجام شده است. امروز در دنیا واکسن سرطان رحم ساخته شده و هرکس از آن استفاده کند، دیگر به این سرطان مبتلا نمی‌شود و این واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال ساخت است و به زودی ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد تولید نفت کشور، سنگین و فوق‌سنگین است و بیشتر آن به فروش نمی‌رسد، گفت: در بندر جاسک، پالایشگاهی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن ساختیم که این پالایشگاه، جاسک را زیر و رو خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی نيزدر مراسم افتتاح ۲۰۰ مسجد در روستاها و مناطق محروم کشور با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: با وجود دشمنی‌های زیاد، مردم عاشق امام حسین (ع) هستند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: علامه مجلسی با تألیف کتاب گران‌سنگ بحارالانوار که ۱۱۰ جلد است، نقش بزرگی در تاریخ شیعه دارد و اگرچه ممکن است احادیث ضعیف هم داشته باشد، اما هدف جمع‌آوری احادیث بوده است.
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه بزرگترین گناه، یأس از رحمت خداوند است، اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در جایی فرمودند «اگر قسم یاد نشده بود که خداوند دشمنانش را به جهنم می‌فرستد، تمام جهنم سرد می‌شد»؛ بنابراین ما که محبّ حسین (ع) و از امت پیغمبر (ص) هستیم، جایگاه ویژه‌ای داریم.وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین انقلابی برپا می‌شود و امسال پیش‌بینی شده است که بیش از ۲.۵ میلیون زائر از ایران به عراق مشرّف شوند که بیشترشان پیاده می‌روند.
وی با بیان اینکه هر کسی توفیق ساخت مسجد را ندارد، گفت: فقط و فقط کسانی این توفیق را دارند که اول مؤمن هستند، دوم به قیامت باور دارند و سوم اقامه نماز می‌کنند و به زکات می‌پردازند. پیامبر (ص) فرمودند که خداوند می‌فرماید «خانه‌های من در زمین، مساجد هستند؛ این مساجد، آسمان‌ها را نورافشانی می‌کنند، همانطور که ستارگان، زمین را نورافشانی می‌کنند».

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر می‌خواهید فرزندان خود را بیمه کنید، راه مسجد را به آنها نشان دهید؛ اداره مسجد بعد از ساختمان آن، خیلی مهم است و اولین نقش را در اداره مسجد، روحانی مسجد دارد.
.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تبلیغات مسموم پیرامون جوانان گفت: امروز یکی از تهدیداتی که نسل جوان را به مخاطره می‌اندازد، همین تبلیغات مسموم است.


نام:
ایمیل:
* نظر: