کد خبر: ۵۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
رئیس سازمان بسیج اصناف،بازاریان و تجار کشور:
غلامرضا حسن پور بیان کرد: میزان کمک های نقدی و غیر نقدی به ارزش 19 میلیارد تومان توسط بسیج اصناف سراسر کشور ارسال شده است که با همت اتاق های اصناف، اتحادیه ها صنفی، خیرین و بازاریان جمع شده است. همچنین716 کانکس به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشوردر  نشست خبری که در اتاق اصناف ایران با موضوع عملکرد بسیج اصناف سراسر کشور در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه عنوان کرد: از همان ابتدای حادثه عملیات نجات توسط بسیجیان اصناف و حلال احمر و نیروهای امدادی انجام شد.
رئیس بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور ادامه داد: به جهت نیاز مبرم زلزله زدگان به غذای گرم و همچنین ضرورت مدیریت یکپارچه کمک رسانی اصناف بازاریان و تجار کشور تصمیم گرفته شد که آشپزخانه مرکزی به نام شهید عراقی در شهرستان سر پل ذهاب برپا شود. روزانه 1000 پرس غذای گرم بین مردم توزیع  میشود. همچنین ارسال واحد سیار نانوایی جهت پخت نان گرم به مناطق زلزله زده از دیگر اقدام بسیج اصناف بود.
وی بیان کرد: به علت ایجاد سرپناه و آرامش در بین مردم مناطق زلزله زده بسیج اقدام به ارسال چادر و لوازم اولیه مورد نیاز   و در مرحله بعد ارسال کانکس به مناطق زلزله زده بود که با همت اتحادیه ها و اتاق های اصناف  سراسر کشور انجام شد.
ادامه داد: حضور بسیجیان اصناف و بازار در قالب اردوهای جهادی بسیج اصناف و بازاریان به مناطق زلزله زده برگزار شد. استانهای تهران، البرز، قزوین  و قم با اعزام معتمدین اصناف و بازار برای تسهیل در روند کمک رسانی در سدر برگزار کنندگان اردوهای جهادی خیرین ما بودند.
رئیس بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه بین بسیج اصناف استانها و خیرین اتاق های اصناف قزوین و اتحادیه های شاخص به منظور کمک به ساخت خانه های مسکونی منعقد شد. و در این تفاهم نامه آمده است تا 70 خانه برای مددجویان بهزیستی ساخته شود.
غلامرضا حسن پور ادامه داد: میزان کمک های نقدی و غیر نقدی به ارزش 19 میلیارد تومان توسط بسیج اصناف سراسر کشور ارسال شده است که با همت اتاق های اصناف، اتحادیه ها صنفی، خیرین و بازاریان جمع شده است. همچنین716 کانکس به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
وی توضیح داد: کمیته اصناف و خیرین قرارگاه مرکزی خدمت رسانی شهید جعفری (ره) با مسئولیت رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور به منظور مدیریت یکپارچه کمک های اصناف و خیرین و تلاش جهت ساخت منازل مسکونی و به همت اتاق های اصناف و اتحادیه ها و خیرین محترم تشکیل شده است.
وی ادامه داد: جلسه این کمیته روز سه شنبه 28 آذر 96 در محل قرارگاه واقع در سر پل ذهاب با حضور روسای بسیج اصناف استانها، روسای اتاق های اصناف و بازرگانی مراکز استانها و خیرین بازار سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این کمیته را این گونه بیان کرد:  هدف ارائه گزارش استانها و انعقاد تفاهم نامه با استانها برای ارائه وام اشتغال  همچنین ساخت وساز منازل مسکونی آسیب دیده است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: