کد خبر: ۵۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
خروج قطار از ریل در واشنگتن
تجارت آنلاین: یخ زدن روابط چین و آمریکا با طرح امنیت جدید، جانشین زوما در حزب کنگره ملی آفریقا انتخاب شد، انگلیس نمی تواند توافق خاصی در بخش تجاری داشته باشد و خروج قطار از ریل در واشنگتن از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز سه شنبه دنیا است.
*یخ زدن روابط چین و آمریکا با طرح امنیت جدید – فایننشال تایمز
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانه امنیت ملی خود از اولویت های دولتش سخن گفت و چین را به عنوان رقیب استراتژیک خود لقب داد. ترامپ چین را متهم به تحمیل کردن رویکرد اقتصادی و تضعیف کردن آمریکا کرد. طرح امنیت جدید ترامپ اقتصاد اولویت دارد و به نوعی آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا خواهد بود.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*جانشین زوما در حزب کنگره ملی آفریقا انتخاب شد – وال استریت ژورنال
حزب حاکم آفریقای جنوبی جانشین جیکوب زوما رئیس جمهور کنونی این کشور را در کنگره ملی آفریقا تعیین کرد.با این انتخاب ارزش واحد پولی آفریقای جنوبی افزایش یافت. سیریل رامافوسا  از سوی این حزب به عنوان رهبر جدید انتخاب  شد جیکوب زوما از این پس تا سال 2019 فقط در نقش رئیس جمهور آفریقای جنوبی فعالیت خواهد کرد. سریل رامافوسا معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی، در رقابت با «دلامینی زوما» همسر سابق زوما در رای‌گیری ماراتن‌گونه موفق به شکست وی شد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*انگلیس نمی تواند توافق خاصی در بخش تجاری داشته باشد – گاردین
میشل بارنیه مذاکره کننده اتحادیه اروپا درباره برگزیت به نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور نمی تواند توافق خاصی در بخش تجارت داشته باشد که شامل بخش های مالی می شود. دیوید دیویس وزیر برگزیت نسبت به عملکرد انتخابگر اتحادیه اروپا هشدار داد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*خروج قطار از ریل در واشنگتن – نیویورک تایمز
خروج یک قطار از ریل و سقوط واگن های این قطار روی یک بزرگراه در ایالت واشینگتن در شمال غرب آمریکا دست کم سه کشته و ۱۰۰ زخمی به جا گذاشته است. این قطار برای نخستین بار در یک مسیر تازه و کوتاه تر بین شهرهای توکوما و اولمپیا در حرکت بود که دچار سانحه شد.  
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار