کد خبر: ۵۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور درمان:
مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور درمان به تشریح اقدامات انجام شده در این سازمان برای ایجاد پرونده الکترونیک سلامت پرداخت و گفت: در بخش درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی، تولید نسخه الکترونیک انجام می شود و پرونده الکترونیک در حال پیاده شدن است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر محمدعلی بیطرف در برنامه نبض پزشکی شبکه خبر اظهار داشت: در بیمارستان های تأمین اجتماعی برای ٥ بیماری مزمن پرونده کاملا الکترونیک تولید شده است که نزدیک ٥٢٠ هزار پرونده است. ابتدا در ٥ استان این کار انجام شد و بعد به کل کشور تعمیم یافت.

وی افزود: پرونده پزشکی مربوط به بیماری های مزمن این افراد در سامانه مربوطه ثبت شده و در تمامی مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی در دسترس قرار دارد.

دکتر بیطرف ادامه داد: نسخه الکترونیک در تمامی مراکز بستری و سرپایی تأمین اجتماعی تولید می شود و بعد از مراجعه بیمار به مراکز درمانی تأمین اجتماعی و تأیید استحقاق درمان بقیه مراحل به صورت الکترونیک انجام می شود. پزشکان مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی امضای دیجیتال دریافت کرده اند. که پای نسخه ثبت می شود.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تأثیر فن آوری اطلاعات و دولت الکترونیک و تسهیلاتی که در تمام شئون زندگی ایجاد می کند بر کسی پوشیده نیست، گفت: در حوزه درمان مردم انتظار دریافت درمان با کیفیت و دسترسی به موقع دارند و موضوع اقتصاد درمان و تناسب آن با تولید ناخالص داخلی کشور نیز مطرح می شود.

دکتر بیطرف افزود: تولید نسخه الکترونیک اولین گام در ایجاد پرونده الکترونیک است و پس از فراهم شدن امکان تولید نسخه الکترونیک، اطلاعات بیماران باید ذخیره شده و به راحتی در دسترس پزشک معالج و سایر پزشکانی که در آینده خدماتی را به بیمار ارائه می دهند، قرار گیرد.

مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سوابق بیماران از مسائل بسیار مهم است. پزشکان در ابتدای شروع معالجه باید شرح حال و سوابق بیمار را بررسی کنند که این کار با نسخه الکترونیک به نحو مناسبی انجام می شود.

دکتر بیطرف گفت: اتلاف وقت، انرژی و منابع با اجرای این برنامه به حداقل خواهد رسید. در چند سال اخیر در سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت قدم های بزرگی برداشته شده است. امیدوارم با تکمیل زیرساختها که بر عهده وزارت ارتباطات است بتوانیم با سرعت بیشتر این برنامه بسیار مهم را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد پرونده الکترونیک از نیازهای اولیه بخش درمان کشور است، اظهار داشت: در ضرورت انجام این کار تردیدی نداریم اما بحث این است که چطور می توانیم به این مرحله برسیم و الان در کجا هستیم.

دکتر بیطرف با اشاره به استاندارد سازی خدمات درمانی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرا و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت استانداردهای طراحی شده نیز به نحو بهتری رعایت می شود و نظارت و ارزیابی بر خدمات سلامت نیز بهتر انجام خواهد شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: