کد خبر: ۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور:
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ به بازسازی زیرساخت‌های فرودگاه‌ها اختصاص می‌یابد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی، محمد علی ایلخانی اظهار داشت: عاملین ذیحساب در سالم سازی مجموعه شرکت فرودگاه‌های کشور نقشی برجسته دارند. یک ذیحساب موفق در مواقعی که مدیران فرودگاهی بدلیل آنکه درگیر مسائل اجرایی هستند، می‌تواند با تعهد و درایت خود کار را به مجرای صحیح هدایت کرده و از هدر رفت برخی سرمایه ها و اسراف و تبذیر ها جلوگیری کنند.
 
ایلخانی با اشاره به پیام روزهای گذشته مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد اداری گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، "جلوگیری از فساد اداری و اسراف و بریز و بپاش های بی مورد در یک مجموعه، نیاز به همایش و سمینار ندارد". داشتن ایمان و تقواست که سبب می‌شود مدیران، با تعهد در قبال  موقعیت‌ها و سرمایه‌هایی که در اختیار دارند تصمیم بگیرند و امور را به سر انجام برسانند.
 
ایلخانی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 70 درصدی بودجه شرکت فرودگاه‌ها در سال  93 و همچنین سال 94 اشاره کرد و افزود: امسال و سال 94 سال‌های تعیین کننده ای برای شماست و قطعا مسئولیت تان دو چندان خواهد شد. مدیریت صحیح، علمی، و متعهدانه بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور به همت و دانش شما ذیحسابان بستگی دارد.
 
وی گفت: با پیش بینی‌های مدبرانه که از اشراف شما به مسائل مالی نشئت می‌گیرد، اولویت‌ها را در هزینه کردها لحاظ کنید. فرودگاه‌ها همواره در معرض ارزیابی بوده‌اند. باید در خدمات دهی دقت کنیم؛ چرا که 53 درصد صنعت توریسم بین المللی متوجه فرودگاه هاست و 47 درصد متوجه بخش حمل و نقل ریلی و جاده ای و دریایی. باید کار ارزنده‌ای ارائه بدهیم.  
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه از عدم وصول مطالبات فرودگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: باید به موازات اینکه رعایت حال شرکت‌های هواپیمائی را می‌کنیم، مطالباتمان را بموقع از آنها دریافت کنیم. چراکه ما دارای فرودگاه‌هایی هستیم که توجیه اقتصادی چندانی ندارند و نگهداری آنها هزینه بر است.
 
ایلخانی بیان کرد: پس با وصول مطالبات باید در اندیشه جبران خسارات و تامین هزینه‌های خود باشیم، سال گذشته 400 میلیارد تومان ضرر داده‌ایم که با دریافت مطالبات خود از شرکت‌های هواپیمائی بخش عمده ای از ضررهای مجموعه شرکت فرودگاه ها جبران خواهد شد. من معتقدم در دارایی های شرکت فرودگاه ها باید بازنگری کنیم.
 
وی بودجه سال 94 شرکت فرودگاه های کشور را مناسب اعلام کرد و گفت: برای بهسازی و بازسازی زیر ساخت‌ها، در سال 94 بودجه ای 600 میلیارد تومانی در اختیار داریم که ابتدا به ساکن باید این بودجه را در زمینه کیفیت خدمات و ارتقا ایمنی هزینه کنیم. استفاده از سیستم ها و دستگاه های نوین فرودگاهی، و خرید  تجهیزات کمک ناوبری مدرن از اولویت های ما در سال آینده است.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: