کد خبر: ۶۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
دکتر نوربخش در نشست خبری اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در اجرای قانون مشوق های کارفرمایی، کارفرمایانی که نیروی جدید دارای کمتر از یک سال سابقه بیمه پردازی و دارای مدارک کارشناسی و بالاتر که در مراکز کاریابی ثبت نام کرده اند؛ را به کار گیرند برای مدت ۲سال از پرداخت حق بیمه معاف خواهند بود.
مشوق های سازمان تأمین اجتماعی به کارفرمایان برای جذب نیروی جدید

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترسیدتقی نوربخش در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته کار و کارگر با خبرنگاران اظهار داشت: کارگاههایی که افراد واجد شرایط در این قانون را به کار می گیرند بایستی فعال و دارای کد کارگاهی تأمین اجتماعی باشند و در ازای هر دو نفر بیمه شده فعلی می توانند یک نفر نیروی جدید را با استفاده از معافیت های مقرر در این قانون جذب کنند.

وی افزود: این قانون در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی و به منظور توسعه اشتغال جوانان به اجرا در آمده است و امیدواریم زمینه ساز جذب بیشتر نیروی کار و توسعه اشتغال باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به بیان توضیحاتی درباره افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان پرداخت و گفت: افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با افزایش حقوق شاغلین است و باتوجه به اینکه میزان افزایش حقوق شاغلین در فروردین ماه تعیین و ابلاغ شده است، محاسبات مورد نیاز برای تهیه پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان انجام و پیشنهاد این سازمان به هیأت دولت ارائه شده است.

دکتر نوربخش افزود: امیدواریم میزان افزایش حقوق بازنشستگان در اسرع وقت از سوی هیأت محترم دولت تصویب و ابلاغ شود تا پرداخت حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه با اعمال افزایش سال ٩٧ قابل انجام باشد.

دکتر نوربخش در ادامه از تصویب بودجه سال ۹۷ سازمان تأمین اجتماعی در هیات امنا این سازمان خبر داد و گفت: علت تاخیر در تصویب بودجه سال ٩٧ که برای اولین بار در سال های اخیر صورت گرفته، این است که بودجه سازمان تأمین اجتماعی با تعیین حقوق و دستمزد مرتبط است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ٩٧ سازمان تأمین اجتماعی ٩٨ هزار و ٦٦١ میلیارد تومان است، افزود: ٦٣ هزار و ٧١٤ میلیارد تومان از این مبلغ برای پرداخت مستمری بازنشستگان و سایر تعهدات کوتاه مدت هزینه خواهد شد و ٢٠ هزار و ٩٥٦ میلیارد تومان نیز برای درمان بیمه شدگان و بازنشستگان هزینه می شود.

دکتر نوربخش تأکید کرد: بر اساس بودجه تصویب شده، هزینه های نه بیست و هفتم بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی دقیقا مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی در بخش درمان هزینه خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: