کد خبر: ۶۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
برترین‌های جایزه ملی «آرمان برتر» معرفی شدند؛
اولین جشنواره جایزه ملی «آرمان برتر»، عصر روز گذشته با حضور مدیران روابط عمومی، ارتباطات و رسانه دستگاه‌های مختلف برگزار شد و از خبرنگار ایلنا نیز تجلیل به‌عمل آمد.
سلطانی‌فر: باید خیلی نگران وضعیت بحرانی حال حاضر کشور باشیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از ایلنا، اولین جشنواره جایزه ملی «آرمان برتر» روز گذشته چهاردهم شهریورماه، با حضور محمد سلطانی‌فر (معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی)، جمعی از فعالان عرصه روابط عمومی، ارتباطات و رسانه، مسعود جعفری جوزانی (کارگردان سینما و تلویزیون) و همچنین چند نفر از بازیگران در سالن شهید عضدی دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب برگزار شد.

در ابتدای این نشست مژده افشار (دبیر اولین جشنواره جایزه ملی آرمان برتر) گفت: هدف گروه ما کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ و ارزشمند است که در این راه با برگزاری چنین همایش‌هایی سعی می‌کنیم افرادی که با ما همسو هستند را با خود همراه کرده و به این صورت افق روشنی را در آینده کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: هرکدام از ما انسان‌ها برای هدف خاص خلق شده‌ایم ولی متاسفانه بسیاری از ما به این موضوع واقف نیستیم و آنطور که باید از فرصت‌های خود استفاده نمی‌کنیم. اما شکر خدا ما در این مجموعه توانستیم با تعداد افراد همسو با خود در زمان و مکان درستی قرار بگیریم و هدف‌گذاری خوبی را برای آینده خود درنظر بگیریم.

دبیر اولین جشنواره جایزه ملی آرمان برتر با بیان اینکه این مجموعه مصمم است تا چشم‌اندازی امیدبخش را برای آینده ترسیم کند، ادامه داد: همه از کمبودهایی که وجود دارد اطلاع داریم ولی با همه این کمبودها مسئولیت اجتماعی به‌عهده ما بوده که به‌هیچ وجه نباید از آن شانه خالی کنیم. در فرهنگ اسلامی از ایثار، فداکاری و ... به‌عنوان گذرگاهی برای آخرت و مواردی از این دست یاد شده است اما به اعتقاد من؛ مهم‌تر از همه این موارد، ایجاد حال خوبی است که در لحظه انجام کار خیر برای ما ایجاد می‌شود و آن را با هیچ حسی در دنیا نمی‌توان مقایسه کرد.

افشار در پایان گفت: در حال حاضر هر روز شاهد و شنونده خبرهای بد و ناراحت‌کننده‌ای هستیم که حال بسیاری را بد کرده است ولی تمام امید ما از چنین همایش‌هایی این است که بتوانیم خبرهای خوبی هم به جامعه تزریق کنیم.

سپس در ادامه این نشست، مسعود جعفری جوزانی روی صحنه آمده و به نمایندگی از این جشنواره با اهدای تندیس ویژه جایزه ملی آرمان برتر از «بابک برزویه» که یکی از عکاسان مطرح سینما است، تقدیر به عمل آورد.

همچنین در ادامه از «سحر جعفر جوزانی» بازیگر سینما و تلویزیون و خانم «باباجان» به خاطر فعالیت‌های اثرگذار در حوزه روانشناسی کودکان تجلیل شد.

در بخش دیگری از این مراسم «محمد سلطانی‌فر» معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از این جشنواره از مسعود جعفری جوزانی و بازیگران فیلم «پشت دیوار سکوت» که جدیدترین فیلم این کارگردان است، تقدیر کرد. «سحر جعفری‌ جوزانی»، «آرمان درویش» و «سمیه نجومی» ازجمله بازیگران حاضر در این مراسم بودند که با اهدای لوح یادبود و سیمرغ فیروزه‌‌ای از آنها تقدیر صورت گرفت.

در ادامه این مراسم محمد سلطانی‌فر (معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به وضعیت نگران‎کننده موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: نباید خیلی نگران وضعیت بحرانی حال حاضر کشور باشیم؛ چراکه مردم و همچنین جامعه ما در دوران‌های مختلف با شرایط به‌مراتب سخت‌تری مواجه بودند که شکر خدا همیشه از آنها سلامت عبور کرده و آن را پشت سر گذاشته‌اند. به‌همین دلیل در شرایط کنونی ما امید زیادی به عبور از شرایط سخت داریم؛ چراکه مردم ایران در طول تاریخ هیچگاه کشور خود را رها نکرده‌اند و بعد ازین هم رها نخواهند کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه در حال حاضر رسانه‌های مجازی نیز به جامعه رسانه‌ها متصل شده‌اند و به‌نوعی وزارت ارشاد نگاه ویژه خود را به این رسانه‌ها هم معطوف کرده است، اظهار کرد: همیشه درباره رسانه‎‌های مجازی یک نگرانی وجود دارد و آن موثق نبودن اخباری است که در این صفحات منتشر می‌شود و همین موضوع نگرانی دیگری را ایجاد می‌کند که ممکن است سبب از بین رفتن مرجعیت این رسانه‌ها شود.

سلطانی‌فر در پایان با بیان اینکه در تمام دنیا نگرانی‌هایی نسبت به فضای مجازی وجود دارد و برای آن راهکارهایی اندیشیده می‌شود، توضیح داد: در حال حاضر اقداماتی در حال شکل‌گیری است که به‌وسیله آنها و همینطور استفاده از تجارب نمونه‌های خارجی بتوانیم مشکلات رسانه‌های مجازی را حل کنیم. به‌عنوان مثال می‌خواهیم با تعریف مجوز برای برخی پایگاه‌های فعال در فضای مجازی و همچنین حمایت‌هایی از این دست، این رسانه‌ها را نیز از فضای رها خود جدا کنیم و سلامت نگارش را در آنها شکل دهیم.

همچنین در ادامه این مراسم از برخی از فعالان صنایع دستی، کارآفرینان برتر و مدیران روابط عمومی تعدادی از دستگاه‌ها تجلیل به عمل آمد.

در بخش پایانی این مراسم نیز، خبرنگاران برخی از رسانه‌ها ازجمله خبرنگار مورد تقدیر قرار گرفتند.

نخستین جشنواره «جایزه ملی آرمان برتر» در حوزه ارتباطات، روابط‌عمومی، رسانه و تبلیغات با همکاری جامعه نوین روبط‌عمومی ایران، ماهنامه دیدگاه هنر، دبیرخانه دائمی جشنواره ایران ۱۴۰۴ و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها راه‌اندازی شده است.

سلطانی‌فر: باید خیلی نگران وضعیت بحرانی حال حاضر کشور باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر: