کد خبر: ۶۹۴۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
قیمت داخلی ها تا 8 میلیون و وارداتی ها تا 8 درصد کاهش یافت
تجارت آنلاین: هفته آخر پاییز برای قیمت خودرو هفته ای کاهشی بود و خبر تغییر نحوه قیمت گذاری خودرو در دولت باعث شد تا بازار با واکنش به این خبر با افت قیمتها مواجه شود.
موج تازه کاهش قیمت ها در بازار خودرو + جدول
هفته آخر پاییز برای قیمت خودرو هفته ای کاهشی بود و خبر تغییر نحوه قیمت گذاری خودرو در دولت باعث شد تا بازار با واکنش به این خبر با افت قیمتها مواجه شود.
این اتفاق سبب شد تا این هفته قیمت ها با شیبی ملایم کاهش یافته و خریداران را نسبت به ساماندهی بازار خودرو امیدوار کند.  
به گزارش تجارت آنلاین، هر چند در این میان دلالان تلاش کردند با شانتاژ خبری و انتشار گسترده شایعاتی مبنی بر موافقت دولت و خودروسازان و سازمان تنظیم بازار با افزایش 130 درصدی قیمت خودروها بازار را با موج تازه ای از افزایش قیمت ها مواجه کنند اما این کار با انتشار گسترده خبر تکذیب افزایش قیمت ها نتیجه ای معکوس داشت و سقوط آزاد قیمت ها را به دنبال داشت.
تغییر روش قیمت‌گذاری خودرو در کشور البته مدتهاست که توسط دولت و خودروسازان داخلی دنبال می‌شود. در ماه‌های اخیر افزایش قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد شدت گرفت و این باعث شد پیشنهاد جدیدی برای قیمت‌گذاری خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان ارائه شود.بر اساس فرمول جدید قرار است خودرو‌ها ۵ درصد زیر قیمت بازار ارائه شوند.قیمت‌گذاری خودرو‌های بالای ۴۵ میلیون تومان هم آزاد است و خودروسازان می‌توانند خود نسبت به تعیین قیمت این دسته از محصولات اقدام کنند.
یکی از اهداف این طرح حذف دلالان و واسطه‌ها از بازار خودرو اعلام شده است.شرکت خودروسازی ایران خودرو البته پیش فروش ۴ محصول خود را با قیمت‌های جدید از هفته پیش آغاز کرد. رضا رحمانی، وزیر صنعت نیز اخیراً گفته بود: " برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی که پیش بینی شده خودرو‌ها با پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره پنج درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم. "
رحمانی همچنین گفته: " تفاوت قیمتی که بین بازار با قیمت کارخانه ایجاد شده، سودش نه به جیب خودروساز و نه به جیب مردم می‌رود. "
در بازار خودروهای وارداتی هم آن گونه که یک فعال صنفی می گوید خبرها حاکی از کاهش قیمت خودروهای وارداتی در مورد خودروهای زیر 600 میلیون تومان تا 8 درصد و خودروهای بالاتر از این رقم تا 33 درصد است.
در همین راستا رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش 1 تا 8 میلیون تومانی قیمت در خودروهای تولید داخل خبر داد.
سعید موتمنی با بیان اینکه در خودروهای داخلی  1 تا 3 میلیون تومان کاهش قیمت در بازار را شاهد هستیم ادامه داد: این کاهش قیمت در مورد خودروهای مونتاژی مانند هایما، سراتو ، اکسنت و .. نیز بین 5 تا 8 میلیون تومان می باشد.
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: هم اکنون قیمت خودروی پژو 2008 از 245 میلیون تومان به 232 میلیون ، سراتوی سایپا از 212 میلیون تومان به 200 میلیون ، هیوندا اکسنت کرمان موتور از 205 به 192 میلیون تومان ، هایمای اس 7 از 205 میلیون به 198 میلیون وهایمای اس 5 از 132 به 128 میلیون تومان کاهش یافته است
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خودروهای وارداتی چه میزان کاهش قیمت را در روزهای اخیر تجربه کرده است گفت: میزان کاهش قیمت خودروهای وارداتی در مورد خودروهای زیر 600 میلیون تومان تا 8 درصد و خودروهای بالاتر از این رقم تا 33 درصد است.
کاهش قیمت ارز، فروش های روزهای گذشته خودرو سازان و عدم خرید و فروش خودرو در بازار در روزهای گذشته از جمله دلایل کاهش قیمت بود که از سوی رئیس اتحادیه خودرو عنوان شد.
موتمنی در ادامه با بیان اینکه دلالان نیز طی روزهای گذشته و به دلیل جلوگیری از زیان  خودروهای خود را روانه بازار فروش کرده اند گفت: دلالان مدت ها خودروهای خود را به بازار عرضه نکرده بودند که هم اکنون و برای جلوگیری از ضرر اقدام به عرضه خودروها در بازار کرده  که این موضوع  به همراه نبود مشتری از دلایل کاهش قیمت خودرو در بازار است.
در همین حال گزارش روزانه قیمت خودرو حکایت از کاهش ۱ تا ۵ میلیون تومانی تعدادی از خودرو‌ها در بازار دارد.
در بازار خودرو بیشترین کاهش قیمت خودور به اچ سی کراس با افت 5 میلیون تومانی اختصاص داشت که این خودور با  قیمت96 میلیون تومان به فروش می‌رسد. خودوهای پژو206 صندوق‌دار باکاهش 1.5 میلیون تومانی  70 میلیون تومان ، پژو 206 تیپ 2 با افزایش یک میلیون و هشصدهزار تومانی با قیمت 61 و هشتصد میلیون تومان،  پژوپارس TU5 با کاهش 1 میلیون تومانی با قیمت 78 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
همچنین، سمندال‌ایکس با کاهش یک میلیون تومانی با قیمت59 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک نیز با افت 2 میلیون تومانی 114 میلیون تومان و رانا نیز با کاهش 2 میلیون تومانی با نرخ 61 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.
بر اساس این گزارش، پراید111 با نرخ 37 میلیون و 500، پراید 131 با قیمت 35 میلیون تومان و پراید 151 نیز با 35 میلیون و 200 هزار تومان بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته در بازار به فروش می‌رسد.

موج تازه کاهش قیمت ها در بازار خودرو + جدول


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
وجدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
اول اینکه: حاشیه بازار را چه کسی تعیین میکنه که تازه قیمت ها قراره ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار باشه؟؟ لطفا دولت بیاد برای مردم توضیح بده.
دوم اینکه: بسیاری از خودرو ها و قطعاتی که تولید شده و در انبار خودرو سازها موجود هست قبلا و با ارز ۴۰۰۰ تومن تولید کردن و نباید با ارز آزاد امروز قیمت گذاری بشه؟؟ لطفا دولت و خودرو سازها به مردم توضیح بدن که چرا قیمت ها قراره اینقدر بالا بره؟؟ آیا این مصداق دزدی و گران فروشی نیست؟
سوم اینکه: دلار که بالا می ره ملت دنبال فرصت میگردن که سریع قیمت رو بالا ببرن. الان که دلار پایین اومده چرا قیمت ها پایین نمیاد؟
چرا قطعه سازها و خودرو سازها این مطلب رو در نظر نمیگیرن. چرا دولت نظارتی رو قیمت ها نداره؟؟
چهارم اینکه: تکلیف اونهایی که تعدادشون هم خیلی زیاده و خودروها رو با قیمت قبل ثبت نام کردند و اکثرا قشر مصرف کننده و ضعیف جامعه هستن چی میشه؟ پس حقوق مصرف کننده چی میشه؟؟
پنجم اینکه: چرا مردم باید تحت تاثیر دلار به دلار خرید کنند ولی به ریال حقوق بگیرن؟؟ چرا با اینکه در مواردی تا ۴۰۰ درصد قیمتها بالا رفته حقوق کارمند و کارگر تنها باید ۲۰ درصد اضافه بشه؟؟
ششم اینکه چرا کیفیت خودروهای داخلی اینقدر پایین؟ مردم باید پول یه خودرو بی کیفیت رو بپردازن که معلوم فردا چه مشکلی براش اتفاق بیفته؟
هفتم اینکه: اگه دولت حامی حقوق مصرف کنندس بیاد واردات خودرو رو با تعرفه بسیار پایین آزاد کنه اون موقع ببینه کی دیگه این خودروهای بی کیفیت رو میخره؟
لطفا با وجدانتون قضاوت کنید...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار