کد خبر: ۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
‌استاندار کرمانشاه گفت: از دانش و تجربه کشاورزان نمونه و برتر استان برای بالا بردن راندمان تولید استفاده می‌کنیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ مهندس ابراهیم رضایی بابادی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: کسب رتبه سوم تولید گندم در کشور یک موفقیت چشمگیر است که نشان‌دهنده توانایی کشاورزان کرمانشاهی و دانش و تجربه بالای آنهاست.

وی در ادامه کشاورزان برتر استان را بهترین افراد برای آموزش در این عرصه دانست و گفت: این افراد به شکل عملی و با همین منابع موجود کار کرده اند و با بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای افزایش تولید آشنا هستند و ضرورت دارد که این دانش را در اختیار دیگر کشاورزان نیز قرار دهند.

وی کشاورزان نمونه را یک سرمایه ارزشمند برای استان دانست و عنوان کرد: باید برنامه مدونی تدوین شود تا این افراد دانش و تجربه ارزشمند خود را در قالب کارگاه‌های آموزشی در اختیار کشاورزان شهرستان‌های مختلف استان قرار دهند.

استاندار کرمانشاه افزود: یافته‌ها و دیدگاه‌های این افراد موفق باید در قالب کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی به بهترین شکل گردآوری شود و در اختیار دیگر کشاورزان گذاشته شود.

رضایی بابادی در پایان خاطرنشان کرد: انتقال این دانش کشاورزی موجب بالا رفتن راندمان تولید، همچنین افزایش سطح زیر کشت استان خواهد شد.

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: طی سال‌های اخیر تلاش زیادی در جهت ارتقای دانش و بینش مولدین بخش تولید گندم صورت گرفته است. مجموعه این تلاش‌ها در راستای بالابردن بهره وری و افزایش تولید، ایجاد تحول و نگرش بهره برداران در بکار‌گیری تکنولوژی مناسب و استفاده بهینه از عوامل تولید انجام شده است.

منصوری افزود: رعایت مسایل به زراعی و استفاده از بذر اصلاح شده، مبارزه صحیح و به موقع با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و استفاده از صحیح و به موقع از نهاده‌های کشاورزی، تعامل با کارشناسان، محققان و استفاده از دانش روز علم کشاورزی در تولید گندم در نهایت منجر به افزایش خرید 55 درصدی و از همه مهم‌تر کسب رتبه سوم تولید گندم کشور شد.

در این نشست از مهندس جلال آبنوس به عنوان کارشناس نمونه زراعت، ادریس شریفی به عنوان کمباین دار نمونه، علی کوثر طاهرآبادی به عنوان گندم کار نمونه آبی، جلال صفری به عنوان گندم کار نمونه دیم و ناصر پرتوی به عنوان گندم کار نمونه دیم تقدیر شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: