کد خبر: ۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: تا پایان سال هیچ قطار گردشگری وارد کشور نمی‌شود و طبق برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته اردیبهشت ماه دوباره ورود قطار گردشگری به کشور رونق می‌گیرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛مرتضی رحمانی‌موحد دقایقی پیش در حاشیه سومین نشست منطقه‌ای گردشگری سلامت استان‌های شرق و شمال شرق کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این شورای راهبری می‌تواند در آینده‌ای بسیار نزدیک نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد، نخستین جلسه این شورا فروردین ماه با حضور نمایندگان وزرای بهداشت، وزارت خارجه، سازمان نظام پزشکی و سازمان گردشگری تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال 93، 4 جلسه با محوریت گردشگری سلامت تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: مهارت‌های پزشکان ایرانی بسیار بالاست و امکانات سخت افزاری ما نیز در طول سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است؛ براین اساس ما در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم شاهد توسعه این صنعت در کشور باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: خراسان رضوی ظرفیت بسیار زیادی در حوزه جذب گردشگر حوزه سلامت دارد و باید این صنعت در استان خراسان رضوی تقویت شود تا ما بتوانیم درآمدهای بسیار زیادی را در این حوزه کسب کنیم.

موحد تصریح کرد: عراق، آسیای مرکزی و جنوب خلیج فارس کشورهایی هستند که بیشترین اتباع خارجی از این کشور‌ها در حوزه سلامت به کشور ما مراجعه می‌کنند، برآورد می‌شود بین 400 تا 500 هزار گردشگر در سال از خدمات پزشکی و سلامت کشور ما استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دفاتری که آئین نامه رسمی برای آن‌ها صادر می‌شود باید قابلیت صدور و مدیریت بر تور گردشگری را نیز داشته باشند اظهار داشت: یکی از هدف گذاری‌های ویژه در این حوزه ساماندهی، ارتقاء کیفیت و افزایش نظارت در حوزه گردشگری سلامت است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به ‌خبرنگار تسنیم پیرامون وضعیت ورود قطار‌های گردشگری به کشور گفت: تا پایان سال هیچ قطار گردشگری وارد کشور نمی‌شود. 

رحمانی‌موحد ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اردیبهشت ماه سال آینده مجدداً ورود قطار گردشگری به کشور رونق می‌گیرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: