کد خبر: ۷۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
معاون‌کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به میزان گستردگی خدمات درمانی در کشور اشاره کرد و گفت: هر ایرانی به طور متوسط ۱۰.۳ بار در سال به سیستم بهداشتی درمانی مراجعه می‌کند.

ایرج حریرچی در دومین گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: مراجعه ایرانی‌ها به سیستم‌های بهداشتی درمانی شامل مراجعه به پزشک، درمانگاه، بیمارستان، داروخانه و آزمایشگاه می‌شود.
وی با بیان اینکه ایرانی‌ها در سال ۸۵۳ میلیون بار به سیستم بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند، گفت: از مجموع مراجعه به سیستم بهداشتی و درمانی ۳.۴ بار به داروخانه‌ها است که با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان این مراجعات را کاهش داد.
حریرچی افزود: در ۴۰ سال گذشته به طور مستمر رشد حوزه سلامت از تمام حوزه‌های دیگر بیشتر بوده است.
بیش از ۸ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد.
حریرچی بر اهمیت حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: حدود ۸.۱۴ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد، یعنی از هر ۱۲ تومانی که ایرانیان هزینه می‌کنند، یک تومان در حوزه سلامت است.
وی افزود: سالانه ۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد دلار در حوزه سلامت دنیا هزینه می‌شود و این رقم از مجموع هزینه کل انرژی دنیا و کل تسلیحات نظامی بیشتر است.
حریرچی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰۰ شرکت فناور و بیش از ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت وجود دارند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان یک افق بسیار گسترده در این زمینه پیش رو دارند و باید در بازارهای بین‌المللی حضوری فعال داشته باشند.
وی اظهار داشت: کشور سوئد برنامه‌ای دارد که در پنج سال آینده بجز سه بیمارستان، تمام بیمارستان‌های خود را تعطیل کند و خدمات در منزل ارائه دهد.
حریرچی افزود: ترکیه هم از پنج سال پیش در تلاش است تا ۷۰۰ بیمارستان را به ۷۰ بیمارستان بزرگ تبدیل کند تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه، مراقبت‌های بهتری ارائه دهد.
وی گفت: آمریکا ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار فقط برای سلامت ۳۲۳ میلیون نفر صرف می‌کند و ما برای ۸۳ میلیون ایرانی، ۴۵۰ میلیارد دلار برای برای مسکن، خوراک، بهداشت، صنعت، کشاورزی و … صرف می‌کنیم.
دکتر حسین وطن‌پور مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در تلاش هستیم با همکاری سایر دست‌اندرکاران، مشکلات این مجموعه‌ها را برطرف کنیم.
وی افزود: جوانان این مرز و بوم در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان یا فناور با تمام توان در تلاش هستند تا محصولات و تجهیزات مورد نیاز کشور را تولید و ما را از وابستگی رها کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: