کد خبر: ۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
عملیات اجرایی پروژه خط راه آهن اراک-خمین-اصفهان به طول 175 کیلومتر در سال آینده آغاز می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ مهدی زندیه‌وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در اینباره اظهار کرد: محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی و علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از مسیر اراک، خمین و گلپایگان بازدید کردند و نحوه امکان‌سنجی خط راه آهن اراک- خمین – اصفهان در این بازدید بررسی شد و مقرر شد که عملیات اجرایی 20 کیلومتر از پروژه 175 کیلومتری خط راه آهن اراک – خمین – اصفهان در سال آینده آغاز شود.

وی افزود: مجوز خط راه آهن اراک- خمین- اصفهان به طول 175 کیلومتر از کمیسیون ماده 215 گرفته شده و مطالعات آن به پایان رسیده است و قطعه اول آن در سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

زندیه‌وکیلی تصریح کرد: اعتبار این پروژه بالغ بر 800 تا هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و اجرای آن مسیر ریلی غرب و جنوب کشور را به شرق وصل می‌کند.

زندیه‌وکیلی اظهار کرد: در بازدید صورت گرفته از کنارگذر شمالی اراک بر ایمن‌سازی بیشتر این محور تاکید شد و لزوم احداث دو تقاطع غیر همسطح مالک‌آباد و پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مالک‌آباد از سال آینده آغاز می‌شود و اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح پتروشیمی شازند نیز منوط به آزادسازی بستر اجرای تقاطع توسط پتروشیمی خواهد بود که مقرر شد هماهنگی لازم توسط راه و شهرسازی و پتروشیمی شازند صورت گیرد و با جمع آوری تاسیسات موجود در عرصه طرح، عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح محور خمین – محلات از دیگر پروژه‌های در حال اجرای راه و شهرسازی است که اجرای آن از نظر ایمنی محور مذکور و روان‌سازی ترافیک عبوری از شهر خمین دارای اهمیت زیادی است ولی عملیات اجرایی آن بخاطر وجود شبکه های فشار قوی و معمولی دچار مشکل شده است.

زندیه‌وکیلی ادامه داد: در بازدیدی که از این پروژه داشتیم با تاکید استاندار مبنی تسریع در اتمام این پروژه، مقرر شد هزینه جابجایی 6 دکل برق فشار قوی(63 کیلو ولت) و 28 تیر برق فشار ضعیف، توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین شود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: