کد خبر: ۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت : در صورتی که کشورهای وارد کننده محصولات دامی ایران الزامات بهداشتی سختگیرانه تری را در نظر بگیرند ما می توانیم آن الزامات بهداشتی را تامین کنیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛ «مهدی خلج» امروز /پنج شنبه/ در مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان کشور که در محل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار شده بود در جمع خبرنگاران افزود: الزامات بهداشتی کشورهای هدف تاکنون رعایت شده و مسیرخوبی تاکنون در خصوص صادرات داشته ایم.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از گوشت مازاد مرغ ایران به کشورهای همسایه صادر می شود 

خلج گفت: روسیه و اتحادیه گمرکی آنها شامل بلاروس و قزاقستان از بازارهای بزرگ محصولات کشاورزی ایران می تواند باشد که طی رفت و آمدهای مسوولان دو کشور قرار است با رعایت الزامات بهداشتی کشور هدف محصولات کشاورزی شامل گوشت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و سایر محصولات به روسیه صادر شود.

وی تصریح کرد: تنها راهی که بتوانیم سلامت جامعه را تامین کنیم به عنوان راهکاری که دولت برای خروج از تورم می دهد تشویق و سلامت صادرات است و مزیت بخش کشاوزری در زیربخش های دام و طیور قابلیت های زیادی برای صادرات پیدا می کند. 

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تولید خوراک بهداشتی دام نخستین مساله ای است که مد نظر سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد و گام اساسی تامین بهداشتی دام، فرآورده های دامی و در نهایت تامین غذای سالم برای انسان است. 

خلج ضمن بیان اینکه خوراک دام تولیدی کشور استاندارد است گفت: در حال حاضر در کشور ما 430 کارخانه تولید خوراک دام و 330 کارخانه تولید مکمل، ضایعات و پودر ماهی فعال است که تحت نظارت مستمر سازمان دامپزشکی کشور قرار دارند.

وی اظهار داشت: بالغ بر 13 عامل مخاطره آمیز بیولوژیکی مشتمل بر عوامل باکتریایی، انگلی، ویروسی و تعداد قابل توجهی عوامل شیمیایی همچون مایکوتوکسین ها و دی اکسین ها و برخی آلاینده های دیگر همچون فلزات سنگین، سموم و آفات کشاورزی می تواند در جیره غذایی دام وهمچنین انسان تاثیر داشته باشد.

این مسوول تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور تلاش دارد با تشویق سرمایه گذاری ها بسترهای لازم را برای تولید مواد اولیه مورد مصرف خوراک دام که از کشورهای دیگر وارد یا در کشور تولید می شود فراهم کند.

وی ادامه داد: برنامه تخلیه، انبار در کارخانه ها و همچنین شرایط بهداشتی تولید، جابه جایی و فرآوری محصول مورد توجه ما قرار دارد و تاکید داریم روی محصول نهایی برچسب مختصات یک جیره غذایی سالم نصب شود.

به گفته خلج آنچه مشخص است طی 13 سال گذشته دولت تلاش کرده تا محصول سالم تولید و به دست مصرف کنندگان برساند و هم اکنون نیز تمرکز ما بیشتر روی همین موضوع است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: