کد خبر: ۸۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

محمودی شاه نشین

نماینده مجلس

افزایش اقامتگاههای بومگرد به ویژه در روستاهای اطراف تهران میتواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی سهم به سزایی داشته باشد. متاسفانه طی سال های گذشته به صنعت گردشگری در استان تهران آنطور که باید و شاید توجه نشده است.معمولا توجهات اصلی معطوف به ..... شهرهای باستانی و تاریخی است در حالی که استانهایی چون تهران هم ظرفیتهای بسیار زیادی برای جذب گردشگر دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

باید در وهله اول امکانات افزایش یابد تا گردشگران جذب نقاط گردشگری استان تهران شوند که افزایش اقامتگاههای بومگرد به ویژه در روستاهای اطراف تهران میتواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی سهم به سزایی داشته باشد.

یکی دیگر از دلایل و مشکلاتی که باعث شده جاذبههای گردشگری استان تهران مورد توجه قرار نگیرد، هتلهایی است که بعضا شرایط لازم را برای اسکان ندارند و از سوی دیگر مشکلاتی که در بخش حمل و نقل پایتخت وجود دارد، منجر به کاهش توجه به گردشگری در استان تهران شده است. متاسفانه اراده ای برای اینکه به گردشگری استان تهران بیش از پیش پرداخته شود، وجود ندارد و مسئولان این استان درگیر امور دیگری هستند. استان تهران دارای مشکلات متعددی است که مدیران استان روی این مسائل متمرکز هستند که یکی از این مسائل تمرکز جمعیت است، اما با این حال نباید از برنامهریزی برای جذب بیشتر گردشگر به این استان غافل شد. باید شرایط به سمتی رود که در وهله اول به ظرفیت های گردشگری و باستانی استان تهران توجه ویژه شود و از سوی دیگر امکانات موجود افزایش یابد. برای مثال در بخش های شمالی استان تهران ظرفیت های خوبی برای گردشگری ورزشی وجود دارد که باید از این فضا نهایت استفاده را بُرد.

همچنین در بخشهایی چون غرب استان تهران وجود آثار باستانی و تپه های قدیمی ظرفیت های بسیار خوبی است که باید به خوبی معرفی شود تا از طریق جذب گردشگر به این بخش ها درآمد بیشتری برای کشور به دست آید.

منبع: خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار