کد خبر: ۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: عدم کوددهی مناسب موجب شده، برخی از اراضی کشاورزی گیلان با فقر غذایی مواجه شوند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛علیرضا شعبان‌نژاد اظهار کرد: سهمیه کود برای اراضی کشاورزی گیلان 152 هزار تن است. تاکنون 32 هزار تن کود با قیمت سال قبل بین کشاورزان توزیع شده است.
 
وی اضافه کرد: ممکن است قیمت کود نوسان پیدا کند و بهتر است کشاورزان برای گرفتن کود مورد نیازشان سریعتر اقدام کنند. امسال بدون محدودیت برای تولید محصولات کشاورزی کود داده می‌شود. کود دادن به زمین به اندازه کافی موجب می‌شود که شاهد افزایش 30 درصدی تولید محصولات باشیم.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: دادن کود به زمین به معنای تولید محصول ناسالم نیست. زمین مانند انسان به غذا نیاز دارد و عدم کوددهی مناسب موجب شده است که برخی اراضی کشاورزی گیلان با فقر غذایی مواجه باشند.
 
وی تصریح کرد: استفاده از سم هم در گیلان از 10 هزار و 400 تن به 500 تن رسیده است. محصولات کشاورزی گیلان کاملا سالم هستند زیرا حتی سموم ما منشا گیاهی دارند و یا از مواد شیمیایی کمی برخوردارند. میزان مصرف کود در اروپا 330 کیلوگرم در هر هکتار است و در کشور ما 140 کیلو در هر هکتار گزارش شده است این در حالیست که در گیلان در هر هکتار 60 کیلوگرم کود استفاده می‌شود.
 
وی از کشاورزان خواست حتما کود مورد نیازشان را از مراکز رسمی خریداری کنند.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: