کد خبر: ۸۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
دانستنی فضا؛
در این خبر قصد داریم به شما بگوییم موجودات فضایی در کجای این دنیا زندگی می کنند.

گمانه زنی ها درباره محل زندگی موجودات فضاییبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان حدود ۶۰ سال پیش یک فیزیک دانی از خود پرسید بقیه کجا هستند؟  امروزه علم ثابت کرده است که میلیون‌ها سیاره در دنیا وجود دارند که قابلیت حیات دارند، با این حال چرا با یکی از این موجودات برخوردی صورت نگرفته؟ در این بسته خبری قصد داریم شما را با نظریه‌های مختلف با خبرکنیم.

پنهان شدن موجودات فضایی در اعماق اقیانوس‌ها

اگر انسان می‌خواهد با چند آدم فضایی صحبت کند بهتر است همراه خود یخ شکن دستی داشته باشد. زیرا احتمال دارد که موجودات فضایی در اعماق اقیانوس‌ها در سیارات یخ زده زندگی کنند. چرا که اختر شناسان بر این باورند که اقیانوس‌های زیر سطحی از آب‌های غلیظ قابل مصرف در منظومه شمسی ما در سراسر کهکشان راه شیری مشترک هستند. همچنین فیزیکدان ناسا، معتقد هستند که دنیا‌هایی با آب‌های مخفی می‌توانند یک محیط عالی برای رشد و زندگی باشند.

زندانی شدن موجودات فضایی در زیر زمین‌ها

فرا زمین به سیاراتی می‌گویند که جرم آن‍ها ده برابر زمین است. بررسی کهکشان نشان داده است که احتمالا آب قابل مصرف در بیشتر این سیارات وجود دارد و این بدان معنا است که موجودات فضایی ممکن است در فرا زمین‌ها زندگی کنند.


بیشتر بخوانید:امشب، تماشای هم‌نشینی ماه با سیاره الهه آب را دست ندهید/ پنج شنبه قمر زمین و مشتری به دیدار یکدیگر می‌روند


با آن‌ها دیدار داشتیم، اما متوجه نشدیم

طبق نظر کارشناسان، شما موجودات فضایی را به شکل شبح انسان‌ها با سر‌های بزرگ تصور می‌کنید. این از نظر هالیوود مشکلی ندارد، اما به گفته یک تیم روانشناسی اسپانیایی این تصور از پیش ساخته امکان دارد باعث خراب شدن جست و جوی ما برای موجودات فضایی شود.

موجودات فضایی چه شکلی هستند؟

در حقیقت شاید موجودات فضایی شبیه میمون‌ها نباشند؛ شاید آن‌ها با استفاده از امواج تصویری و صوتی قابل پیدا شدن نباشند. در واقع تصورات و انتظارات ما از موجودات فضایی باعث محدود کردن جست و جو‌های ما شده‌است. ما باید یاد بگیریم که دید خود را وسیع کنیم.

موجودات فضایی به دست انسان‌ها کشته شده اند

بر اساس گفته یکی از فیزیکدانان هرچقدر به پیدا کردن موجودات فضایی نزدیک‌تر شویم به نابودی آن‌ها نیز نزدیک‌تر می‌شویم، چرا که هر تمدنی که قابلیت رشد در منظومه خود را دارد باید در مسیر نامحدود پیشرفت و رشد قرار بگیرد. از آنجایی که پیشرفت همواره با قربانی شدن کوچک تر‌ها همراه می‌شود تلاش ما برای رشد و گسترش قلمرو خود ممکن است.

موجودات فضایی به دلیل عدم تکامل نابود شدن

‌دنیا از سیارات قابل زیستنی تشکیل شده است، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که آن‌ها در طول زمان به همان شکل باقی بمانند. بر اساس یک مطالعه در دانشگاه ملی استرالیا، سیاره مرطوب و خاکی مثل زمین از ابتدا خلقت خود کماکان ناپایدار بوده است؛ اگر یک موجود فضایی زنده، می‌خواهد در چنین دنیایی شانس زنده بودن داشته باشد، فرصت کمی برای تکامل یافتن و عادت کردن به محیط اطراف خود را دارد.

شاید خود ما آدم فضایی هستیم

تئوری وجود دارد که به ما می‌گوید زندگی کنونی در زمین در اینجا شکل نگرفته، بلکه باکتری‌هایی که توسط شهاب سنگ‌ها به اینجا انتقال داده شده‌اند آن را پدید آورده‌اند. طرفداران این تئوری بر این باورند که انسان‌ها و جانوران از کهکشان‌های دیگر به اینجا انتقال یافته‌اند، اما در حقیقت هیچ مدرکی برای اثبات این فرضیه وجود ندارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار