کد خبر: ۸۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
ششمین جلسه دادگاه مدیرعامل اسبق بانک‌های ملت و پارسیان برگزار شد
ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری مدیرعامل اسبق بانک‌های ملت و پارسیان و 8 متهم مرتبط به ریاست حجت‌الاسلام قاضی موحد برگزار شد.

به گزارش میزان، در ابتدای جلسه وکیل متهم فلاحتیان در جایگاه قرار گرفت و قرائت ادامه دفاعیه خود پرداخت.
بعد از وی نیز نماینده بانک ملت با حضور در جایگاه اظهار داشت: متهم مجید سعادتی ۲۴۰ میلیون درهم بدون اخذ مصوبه و بدون انعقاد قرارداد و هرگونه توافقی و همچنین بدون اخذ تضامین کافی به برادران فلاحتیان پرداخت کرد. لازم به ذکر است که هیچ یک از اعضای هیئت‌مدیره شرکت داریس و هیئت‌مدیره بانک ملت از موضوع پرداخت‌ها به گروه فلاحتیان مطلع نبودند. بنای شکایت ما بر این است که گروه فلاحتیان صلاحیت اخذ وجوه را نداشتند.
در ادامه نماینده دادستان پیرامون صحبت‌های وکیل متهم فلاحتیان گفت: آقای وکیل بعد از مدت‌ها مستنداتی ارائه کرد که بر اساس آن از شرکت پارسیس ۲۲۰ میلیون درهم به حساب فلاحتیان در بانک پارسیان واریز شده که آقای فلاحتیان اعلام کردند ۱۱۰ میلیون درهم برای خودشان و مابقی به دستور مدیران بانکی از حساب ایشان برگشت داده شده که در سیستم بانکی ثبت نشده است.
وی افزود: اسنادی که وکیل آقای فلاحتیان ارائه کرد افشاکننده یک شبکه فساد است که خودشان هم متوجه آن نشدند چرا که بخشی از پول‌ها به حساب شرکت مینیون رفته است که سند غارت‌گری سرمایه‌هاست.
قهرمانی تأکید کرد: از ۱۹ دی ۹۱ تا مرداد ۹۲ سرمایه‌ها به غارت می‌رود که بعد از این مدت سندگیری‌های خلاف واقع صورت می‌گیرد تا نشان‌دهنده آن باشد که این اخذ وجوه نوعی تسهیلات است، در واقع روغن ریخته را نذر امامزاده کردند.
بعد از صحبت‌های نماینده دادستان، وکیل متهم احدی برای قرائت دفاعیات باقی مانده در جایگاه قرار گرفت.
بعد از ادعای موکل متهم احمدی که مدعی شده بود «موکل بنده صرفا یک کارمند بوده و نقش اجرایی داشته و وی هیچ‌گاه مدیر شرکت امرال نبود»، قاضی موحد گفت: شما اعلام کردید که موکل‌تان کارمند بوده است و دستورات را اجرا می‌کرده در حالی که می‌دانید که وظایف یک کارمند در سیستم اداری کشور مشخص شده است این در حالی است که تنها در یک مورد ۳۰ میلیارد تومان به حساب موکل شما واریز شده است این‌ها را چگونه توجیه می‌کنید که وی چه نقشی داشته‌ و چرا حساب خود را در اختیار شرکت قرار داده‌اند، ضمن آنکه سود این پول‌ها چه شده است؟
بعد از صحبت‌های وکیل متهم احدی قاضی از نماینده دادستان خواست تا توضیحات خود را ارائه کند.
نماینده دادستان گفت: بعد از انجام فساد اقتصادی در بانک ملت، دیواندری به بانک پارسیان منتقل می‌شود که در این بانک عملاً باید دیواندری از نیرو‌های سالم استفاده کند؛ اما می‌بینیم که بعد از مدتی سعادتی وارد کار می‌شود و عملاً شرکت را سعادتی اداره می‌کند که در این میان احدی برای آنکه نقش سعادتی دیده نشود اقداماتی را انجام می‌دهد.
قهرمانی افزود: احدی کسی است که فساد سعادتی را پوشش می‌داده و بعد از مدتی سعادتی، احدی را مدیر بازرگانی در شرکت امرال می‌کند. حال جای این سؤال باقی است که چرا یک مدیر بازرگانی ایمیل خود را جهت مکاتبات در اختیار سعادتی قرار می‌دهد و سعادتی نیز برای نقل و انتقال وجوه با ایمیل آقای احدی مکاتبه می‌کند؟
وی ادامه داد: نامه‌هایی که به شرکت امرال زده شده که نشان می‌دهد که احدی به‌عنوان مدیر نشان داده شده است ضمن آنکه بانک پارسیان نیز اعلام کرده مکاتبات صورت گرفته به اسم احدی بوده است.
با پایان سخنان نماینده دادستان، قاضی موحد اعلام کرد: در جلسه بعدی به اتهامات حسین ابوالحسنی رسیدگی خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار