کد خبر: ۸۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا بارش باران و برف در استان‌های کرمانشاه، لرستان، خوزستان، ایلام، گیلان، بوشهر، فارس، مازندران، زنجان، تهران، البرز، قزوین و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی که وارد کشور شده است در دو روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و نوار غربی کشور فعال خواهد بود و در این مناطق سبب بارش برف و باران می‌شود که بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر نواحی ذکر شده خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در همین مدت در جنوب کشور و مرکز نیز بارش پراکنده باران خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ‌دریای خزر از امشب تا ظهر فردا مواج خواهد بود، گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، کردستان و شمال خوزستان است و فردا شاهد بارش‌های خوبی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بخش‌هایی از فارس،‌بخش‌هایی از خوزستان، شمال بوشهر، لرستان و البرز خواهیم بود.

ضیائیان بیان کرد: امروز بارش شدید باران و برف و وزش باد شدید در مناطق مذکور داریم، همچنین بارش باران و برف در کردستان و چهارمحال و بختیاری حداکثر‌ 40 تا 70 میلی‌متر‌ خواهد بود.

وی گفت: امروز بارش باران در کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان و ایلام و‌ برف ‌در ارتفاعات این استان‌ها حداکثر 40 تا 70 میلی‌متر و در گیلان و غرب مازندران حداکثر 50 تا 70 میلی‌متر خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز سه شنبه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب شرق خوزستان، شمال بوشهر پیش‌بینی می‌شود و میزان بارش‌ها ‌در این مناطق 20 تا 40 میلی‌متر خواهد بود.

وی اظهار کرد: فردا همچنین بارش باران و در ارتفاعات برف در استان‌های لرستان، غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد به میزان 25 تا میلی متر و در گیلان و نیمه غربی مازندران بین 40 تا 60 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا بارش برف در زنجان و ارتفاعات تهران، البرز و قزوین بین 15 تا 20 سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت فردا تأثیرگذاری این شرایط جوی کاهش می‌یابد.

ضیائیان ادامه داد: در این راستا آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی و کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی مناطق مذکور پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه فعالیت سامانه مذکور در غرب کشور کاهش می‌یابد، گفت: فقط در مناطقی از سواحل غربی خزر، جنوب کشور و شمال‌شرق بارش پراکنده و وزش باد داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و با ورود این سامانه در سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌های شمال‌شرق کشور و شمال‌غرب بارش برف و باران و افزایش سرما خواهیم داشت.

وی بیان کرد: روز جمعه این سامانه در جنوب‌غرب، غرب و جنوب کشور نیز فعال می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری و مه‌آلود است و در برخی ساعات بارش باران داریم و فردا شب با وزش باد ابرها در تهران کاهش می‌یابد. بیشینه و کمینه هوا فردا در تهران 10 و 5 درجه خواهد بود ضمن آنکه از بعدازظهر پنج‌شنبه مجدداً در تهران باران خواهیم داشت و روز جمعه نیز آسمان تهران ابری و بارانی است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود همچنین فردا در 10 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار