کد خبر: ۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید سالانه بیش از 2 میلیون و 326 هزار و 408 تن انواع محصولات باغی در استان مازندران خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛محمد تقی شکوهی اظهار کرد: مازندران با دارا بودن شرایط اقلیمی و جایگاه ویژه در تولید محصولات کشاورزی، بیش از 40 درصد تولید محصولات باغی کشور را به خود اختصاص داده است.
 
وی با بیان اینکه مزیت‌های مازندران در تولید محصولات باغی همچون مرکبات، گل و گیاه، کیوی و توت فرنگی سبب شده که این استان در ردیف استان‌های مهم تولید کننده محصولات باغی کشور بشمار آید، افزود: سطح زیر کشت محصولات باغی مازندران بالغ بر 155 هزار و 762 هکتار است که سالانه از این سطح بیش از 2 میلیون و 326 هزار و 408 تن محصول باغی تولید می‌شود.
 
شکوهی بیان کرد: سطح باغات مرکبات مازندران در سال جاری 125 هزار هکتار است که بیش از یک میلیون و 300 هزار تن انواع مرکبات از این سطح تولید می‌شود. مازندران بیش از 46 درصد سطح زیرکشت و 48 درصد تولید مرکبات کشور را به خود اختصاص داده است.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سطح زیر کشت کیوی مازندران را در سال جاری 6000 هکتار با تولید حدود 160 هزار تن محصول عنوان کرد.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: