کد خبر: ۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: 1.5 درصد اراضی کشاورزی این شهرستان معادل 228 هکتار با قابلیت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به این سامانه‌ها مجهز شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از اییسنا؛علی رخ افروز در نشست کارگروه امور اقتصای و تولیدی این شهرستان با اشاره به رویکرد حمایتی دولت از اجرای آبیاری تحت فشار از جمله ارائه 85 درصد تسهیلات بلاعوض افزود: با این وجود میزان پیشرفت این طرح و تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری قابل توجه نیست و تاکنون از 16هزار هکتار اراضی آبی شهرستان فقط در 228 هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری آب در دشت تبریز 35 درصد است و 65 درصد هدر می‌رود، اجرای شبکه‌های مدرن در این دشت را لازم دانست.

رخ افروز با اعلام اینکه شهرستان تبریز با تولید سالانه 200 هزارتن محصول جایگاه مناسبی در زمینه کشاورزی استان دارد، افزود: این در حالی است که از 45 هزار هکتار اراضی دیم و آبی، 24 هزار هکتار کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 13 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم رفته است، گفت: در زمینه سبزی و صیفی هم جایگاه مناسبی در استان داریم.

رخ افروز همچنین سطح بیمه اراضی کشاورزی را در شهرستان نامناسب دانست و افزود: 2100 هکتار اراضی زراعی و 400 هکتار باغات استان در سال جاری بیمه شده است که علت آن روند نامناسب تعیین خسارت و پرداخت غرامت از سوی صندوق بیمه کشاورزی است لذا نیازمند ایجاد تغییرات در ساختار بیمه هستیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: