کد خبر: ۹۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
دکتر شیرزاد در جلسه ای با هیئت مدیره صندوق ایرانیان، ضمن تقدیر و تشکر از هیئت مدیره سابق صندوق برای هیئت مدیره جدید آرزوی موفقیت کرد.

وی ضمن پرهیز صندوق از هرگونه واسطه گری پولی و مالی از مدیران جدید خواست فعالیت های قرض الحسنه واعطای وام با نرخ بهره پایین را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پات، دکتر حسین شیرزاد رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این واقعیت که به ناچار باید وارد سیاست ها و راهبردهای مالی جدید بشویم و سمت وسوی هیئت مدیره در صندوق باید به کارایی مالی، توسعه کیفی نیروها و مکان یابی درست شعب و ارزیابی شعبه های فعلی با جدید، جهت حفظ حقوق صاحبان سهام انجام گیرد، افزود: ضروری است تا بهره وری وکارایی شعب مورد بررسی جامع قرار گیرد. اگر کارایی مالی و بهره وری نیروی انسانی مثبت باشد فعالیت وهزینه کارکنان اثربخش خواهد شد. در کارآمد سازی نیروی انسانی، از نیروی انسانی سفارشی و ناکارآمد پرهیز و از نیروی متخصص و شایسته استفاده کنید.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت "بانکداری الکترونیک"، ارزهای رمزنگاری شده و محیط بلاکچین می توان از تاسیس شعب جدید خودداری نمود، تصریح کرد: باید روی عملیات بانکی و تراکنش ها کار شود و روی کاهش قیمت تمام شده پول کارکنید و نرخ بهره تسهیلات را کاهش دهید.
دکتر شیرزاد ادامه داد: هزینه های اداری صندوق در ترازنامه بالاست، درآمد های جدید ایجادکنید و توان وام دهی صندوق را بالا ببرید. در همین چارچوب بدنبال ارباب رجوع تخصصی باشید . منابع و مصارف صندوق باید در خدمت جامعه کشاورزی قرار گیرد. اعتبار سنجی مشتریان را در دستور کار قرار دهید و اگر 50 نفر مشتری با اعتبار و ریسک پایین در بخش کشاورزی داشته باشید، هزینه های نیروی انسانی و سربار اداری در سال تامین می گردد و با افزایش مشارکت همه شرکت های حقوقی زیر مجموعه تعاون روستایی، سرمایه صندوق را افزایش دهید.
دکتر شیرزاد افزود: مطابق استانداردهای رایج مدیریت مالی یک واحد نظارت وکنترل (پایش مستمر) تاسیس کنید و استاندارد های دقیق بازرسی و نظارت بر شعب داشته باشید و تجارت و بازرگانی محصولات نقدی و سود ده فعالیت کنید. سیاست سازمان کاهش تعداد شعبات و تعدیل نیروی انسانی ناکارآمد ،حرکت به سمت تشریفات افزایش سرمایه ،تجهیز منابع مالی ،هدایت سرمایه گذاری ها در خرید های توافقی می باشد .
دکتر شیرزاد در بخش دیگری از سخنانش افزود: راهبرد صندوق باید متکی بر جذب نقدینگی سرگردان در بخش کشاورزی باشد. صندوق برای تامین مالی گسترده تر با بورس جلسه گذاشته و در خریدهای توافقی حضور فعال داشته باشد و همچنین دربازارهای خرد(زیره،زرشک،عناب)شرکت داشته باشید و برای تامین مالی صندوق وارد تشریفات افزایش سرمایه شوید. همه شرکت های زیر مجموعه تعاون روستایی کشور و اتحادیه های ملی در بازسازی ساختار حاکمیت شرکتی صندوق مشارکت نمایند.
وی در پایان گفت: از ظرفیت عظیم شبکه 5 میلیون نفری تعاونی های روستایی و کشاورزی بهره مالی مناسب ببرید و صندوق می بایست سعی کند از نوآوری و خلاقیت در فضای الکترونیک استفاده نماید. ضروری است تا هیات مدیره صندوق گزارشات منظمی از گردش وجوه نقد،صورت های مالی و کفایت بهینه سرمایه را به بانک مرکزی ارایه نمایند و همکاری مستمر با سیستم نظارتی بانک مرکزی به عمل آید.

نام:
ایمیل:
* نظر: