کد خبر: ۹۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
رئیس جشنواره فجر تلاوت تاکید کرد:
حمیدرضا نقاشیان رئیس جشنواره فجر تلاوت گفت: اگر به قرآن بیشتر می پرداختیم امروز در جامعه آثار معنوی بیشتری دیده می شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، نقاشیان در نشست خبری چهاردهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی و چهارمین جشنواره فجر تلاوت ادامه داد: آنچه که در این جشنواره دنبال می کنیم ورود به عرصه قرآن با جاذبه‌های قرآنی است و هر چه بیشتر با قرآن آشنا شویم و هدایت جامعه را به سمت قرآن ببریم طبیعتا آثار معنوی و اجتماعی کیفیت بهتری پیدا خواهد کرد.
حمیدرضا نقاشیان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: جشنواره فجر تلاوت آخر جلسات و جشنواره های مجلسی بوده که قبلا در استان های مختلف برگزار شده است البته این جشنواره ها از سال ۹۴ در تهران با حضور اساتید بزرگ قرآنی کشور و قراء مشهور و ممتاز کشوری کارشان را شروع کردند.
رئیس جشنواره فجر تلاوت افزود: در طول این ادوار به تربیت قراء ممتاز دیگری پرداخته شده است که حدوداً با یک هزار قاری کشور رابطه مستقیم و غیر مستقیم داریم.
وی خاطرنشان کرد: فضایی که در کشور ایجاد شد فضایی بود که اقتضا می‌کرد جشنواره از تهران به دیگر شهرها نیز برود و نهایتاً جشنواره استانی و سپس کشوری برگزار گردد.
نقاشیان تاکید کرد: اساساً جاذبه تلاوت قرآن اقشار مختلف را جذب می کند و نهایتاً به یک بستر بسیار جذابی از گرایش‌های معنوی در فضای دینی هدایت می شویم، بستری که در تلاوت های مجلسی دنبال می کنیم ورود به عرصه قرآن با جاذبه‌های قرآنی است جاذبه‌های هنری، نمایشی و جاذبه‌های بسترساز تفسیر معنا و مفاهیم و انشاالله عمل قرآنی است.
وی افزود: این فضا به ما اجازه خواهد داد که از سنین پایین حتی از پیش دبستانی بچه‌ها را جذب کنیم زمینه ورود قاری و قرآن به دبستان ها را فراهم نماییم آموزش و پرورش را به یک مسیری که میزان ورود قرآن و مفاهیم قرآنی و آثار قرآن در تربیت بچه‌ها آثار بیشتری داشته باشد رهنمون سازیم.
نقاشیان تاکید کرد: اگر در این ۴۱ سال گذشته بیشتر به قرآن می پرداختیم آثار اخلاقی و معنوی جامع‌تری در جامعه داشتیم فضایی که ما باید از آن بهره‌برداری کنیم فضایی است که امروز در شعار جشنواره دیده می‌شود «قرآن کتابی برای همه» قرآن وقتی کتابی برای همه باشد مفهومش این است که همه می توانند از این معرفت بهره خود را ببرند همانطور که می دانید در قرآن همه چیز داریم و بسترهای معنایی معرفتی اجرایی و عملیاتی رفتارهای فردی و جمعی، حکومت، اقتصاد، سیاست و فرهنگ که همه و همه در قرآن وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر با قرآن آشنا شویم و هدایت جامعه را به سمت قرآن ببریم طبیعتا آثار معنوی و اجتماعی مان کیفیت بهتری خواهد کرد و بالعکس هر چه دورتر از قرآن شویم آثار منفی بیشتری خواهیم داشت لذا هدف جشنواره پرداختن بیشتر به قرآن و ایجاد جاذبه برای همه سنین و نهایتاً گسترش مفاهیم و تنوع قرآنی در سطح جامعه و کشور است.
بنابراین گزارش؛ هموطنان می‌توانند با کد دستوری #۳۰۱۱۴*۶۶۵۵* و یا با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس:
Www.jashnvaretelavat.ir در رای گیری شرکت و از جزئیات برنامه های جشنواره مطلع شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: