کد خبر: ۹۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
داوود جعفری دبیر جشنواره فجر تلاوت گقت: فجر تلاوت قران را مزین به نام شهید سردار سلیمانی برگزار خواهیم کرد که در تاریخ ۲۰ دی ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، داوود جعفری دبیر جشنواره فجر تلاوت نیز به عنوان آخرین سخنران در نشست خبری چهاردهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی و چهارمین جشنواره فجر تلاوت تاکید کرد: فجر تلاوت قران را مزین به نام شهید سردار سلیمانی برگزار خواهیم کرد که در تاریخ ۲۰ دی ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: جشنواره تلاوت های مجلسی با یک رشته قرائت قرآن کار خود را آغاز نمود و ارتباطمان در همین یک رشته در سالهایی که گذشت بسیار مطلوب و موفقیت آمیز بوده است که البته باید دیگران این موضوع را نقد و بررسی کنند.
جعفری گفت: در حال برنامه ریزی برای ورود جشنواره به رشته های دیگر هستیم که رشته حفظ قرآن و ترتیل از آن جمله هستند که به فرموده رهبری باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و یکی از وظایفی که جشنواره دنبال می‌کند همین مهم است و در سال آینده برنامه حافظ برتر جمهوری اسلامی ایران را برگزار خواهیم کرد.
وی افزود در ایران اولین رشته پر مخاطب قرائت و دومی رشته ترتیل و سومین رشته حفظ قرآن کریم است اما در حوزه جهانی و کشورهای مسلمان ترتیل رشته اول به حساب می آید سپس حفظ و در آخر قرائت می باشد جشنواره تلاوتهای مجلسی سعی خواهد کرد از سال آینده در حوزه ترتیل نیز در سطح استان های کشور اقدامات مناسبی را انجام دهد و ما مرتلان برتر را به جامعه معرفی خواهیم کرد.
دبیر جشنواره فجر تلاوت خاطرنشان کرد: در مراسم معرفی برگزیدگان جشنواره، شهردار تهران سخنرانی خواهند کرد و ۵ نفر از برگزیدگان رشته قرائت کشوری به تلاوت قرآن مجید خواهند پرداخت و همچنین کلیپ ای مخصوص رشادتهای سردار سلیمانی و موسیقی توسط یک هنرمند آیینی در خصوص صاحب الزمان پخش و اجرا خواهد شد و بخشی ویژه که از مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله و همچنین صداپیشگان و دوبلورهای فیلم محمد رسول الله ساخته مصطفی عقاد تجلیل و تقدیر می‌شود در ضمن از علی دایی نیز به عنوان ورزشکار برتر قرآنی تجلیل خواهد شد.
جعفری ادامه داد: بین ۸ تا ۱۰ سفیر کشورهای اسلامی مهمان این جشنواره خواهند بود که طی بررسی های به عمل آمده در کشور عمان در خصوص فعالیت‌های قرآنی مردمی بیش از دیگر کشورها فعالیت کرده است که بنابر این تصمیم گرفته شد تا از سفیر کشور عمان نیز تجلیل گردد.
دبیر جشنواره فجر تلاوت در پایان گفت: در پایان مراسم این جشنواره اعلام خواهیم کرد که جشنواره تلاوت های مجلسی رایزنی‌هایی که انجام شده است آمادگی برگزاری در ۱۵ کشور اسلامی را خواهد داشت و سعی داریم اولین جشنواره تیمی قرآنی را راه اندازی کنیم و یکی از برنامه‌های آینده جشنواره تشکیل تیم ملی قرآنی است که در هر سه حوزه حفظ، قرائت و ترتیل تشکیل می شوند، جشنواره ویژه پایتخت های کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد و سعی داریم جشنواره به صورت دوره‌ای در دیگر کشورها برگزار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: