کد خبر: ۹۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش اعتبار دفترچه های درمان بیمه شدگان از اولویت های حوزه درمان تامین اجتماعی است، گفت: در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد پیشرفت خوبی داشته ایم و با تمهیدات انجام شده بزودی در این زمینه به روز خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امیرعباس منوچهری در همایش تخصصی روسای بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تامین اجتماعی که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: با تعامل بسیار خوبی که بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ایجاد کرده ایم، شرایط بسیار مطلوبی برای ارائه خدمات بهتر و موثر تر فراهم شده است.
دکتر منوچهری با اشاره به اخلاق کارگزاری و منش حکمرانی از منظر حضرت علی (ع) در عهدنامه به مالک اشتر اظهار کرد: اولین نکته در این عهد نامه رعایت تقوای الهی، مقدم داشتن اطاعت خداوند بر امور دیگر، فرمان به شکستن نفس در هنگام هیجانات و انصاف در مورد آنچه که دوست داریم و آنچه که نمی پسندیم، است.
وی در ادامه به دیگر توصیه های آن حضرت از جمله مهربانی و محبت نسبت به کارکنان، پرهیز از خشم، غرور، تکبر، رعایت عدل و انصاف، مردم گرایی، رازداری، عیب پوشی و دوری از کینه و انتقام جویی از مردم اشاره کرد و گفت: امام معصوم می فرماید از هر چیزی که برایت روشن نیست چشم بپوشان، قضاوت های خارج از حوزه انصاف نداشته باش و در تصدیق فرد سخن چین شتاب نکن هر چند که خود را شبیه افراد خیرخواه نشان دهد. از مشورت با افراد بخیل، حریص و ترسو پرهیز کن که منشاء این صفات بدگمانی نسبت به خداوند است.
دکتر منوچهری به وجود ناظرانی از اهل صدق و وفا اشاره کرد و گفت: برای تضمین بر رعایت امانت داری و مدارای کارگزاران با مردم، وجود بازرسانی از جنس صدق و وفا لازم است.
وی افزود: رعایت عدالت در جایی که حقوق مردم مطرح است، بالاترین وظیفه بازرسان است.
محمدرضا احمدی مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان تأمین اجتماعی نیز در ادامه این مراسم، هدف از برگزاری این همایش را نقد و بررسی فرایندهای رایج در امر بازرسی و نظارت دانست و گفت: هدف از بازرسی ها و نظارتها اصلاح فرایندها است.
وی با بیان اینکه دلیل شکل گیری شکایات، انحراف از قوانین و مقررات است که این خود باعث نارضایتی می شود، گفت: در کشور 183 دستگاه اداری وجود دارد که عمده کار آنان بحث نظارت است.
وی ادامه داد: با نظارت مستمر و مداوم بر مجموعه های تابعه می توان از بروز مشکلات و نارضایتی ها جلوگیری کرد.
مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان تأمین اجتماعی به موضوع اشرافیت در بازرسی اشاره کرد و گفت: اشرافیت بحث مهمی در حوزه بازرسی است.
احمدی با اشاره به عزم و اراده مدیریت ارشد سازمان به تکریم ارباب رجوع و صیانت ازحقوق شهروندی اظهار داشت: با توجه به اینکه 52 درصد از جمعیت ایران تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، می بایست نظارت نهادینه شده و با استفاده از ابزارها و تشکیلات پیشرفته در جهت ارتقاء سطح نظارت اقدام شود و آن را تقویت نماییم.
دکتر حمید داستانی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز در ادامه این همایش گفت: برگزاری این همایش ها در جهت ارتقاء سطح علمی، فنی و کاری و همچنین ایجاد هماهنگی و وحدت رویه می تواند اثر گذار باشد.
دکتر داستانی در ادامه اظهار داشت: برای کارآمدی بیشتر یک سیستم مدیریتی می توان از ابزار نظارت و تشخیص استفاده نمود.
وی افزود: مهمترین نقش سیستم های نظارتی برای مدیران، ارائه اطلاعات صحیح و نشان دادن نقاط ضعف و ارائه طریق های مبتنی بر قواعد کاری، علمی و فنی است.
دکتر داستانی افزود: می توان به شکایت به عنوان یک گلوگاه برای ایجاد فرصت های بهبود و رشد نگاه کرد و نقاط ضعف و کاستی های سیستم را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام نمود و در تشکیلات جدید این سازمان نیز به بحث رسیدگی به شکایات توجه بیشتری شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: مهمترین اقدام بعد از دریافت شکایات، نحوه مدیریت آن به سمت مدیریت دانش و اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرارپذیری ناخوشنودی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: