کد خبر: ۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران ضمن گلایه از اینکه طی سال‌های گذشته هدایت بخش اعظمی از منابع کشور به سمت کارهای مولد نبوده و غالبا از کارهای دلالی و واسطه‌گری سر درآورده است، از وزارت کار درخواست کرد که آیین‌نامه‌های مربوط به قانون بهبود فضای کسب و کار را ابلاغ کند.
به گزارش تجارت آنلاين، غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش قیمت نفت و وجود بحران‌ها و تحریم‌های خارجی گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی از پایین آمدن قیمت نفت استقبال کرده‌اند و آرزو دارند زمانی برسد که متکی به نفت نباشیم.

وی افزود: طبعا کاهش قیمت نفت در آینده دور اقتصاد مملکت، اتفاق مثبتی است ولی در بحث بازار کار، سیاست‌های دولت باید به گونه‌ای باشد که به سمت بهبود فضای کسب و کار و تحول در بازار کار برود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران خاطرنشان کرد: اینکه دولت یازدهم تصمیم به اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار گرفته مایه امیدواری است لذا انتظار داریم که وزارت کار هم آیین‌نامه‌های مربوطه را تا حصول نتیجه دنبال کند و با تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه‌ها، فضای کسب و کار کشور دگرگون و شفافیت در محیط کار ایجاد شود.

شافعی با بیان اینکه در روند اعطای تسهیلات بانکی دچار مشکل هستیم، گفت: طی سال‌های گذشته هدایت بخش اعظمی از منابع کشور به سمت کارهای مولد نبوده و غالبا از کارهای دلالی و واسطه‌گری سر درآورده است؛ از این رو نگاه به بازار سرمایه باید به گونه‌ای باشد که منابع بانکی به سمت بنگاه‌های کوچک و متوسط برود و زمینه اشتغال‌زایی و بهره وری در واحدهای تولیدی را فراهم کند.

وی اظهار کرد: در تمام مواردی که مقام معظم رهبری درباره مباحث اقتصادی رهنمود داده‌اند اگر هیچ کاری انجام نشود و تنها رهنمودها و فرمایشات رهبری به اجرا درآید بسیاری از مشکلات اقتصاد کشور برطرف خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: در صورتی که از حرف زدن فاصله بگیریم و به سمت عمل کردن برویم، مشکلات ریشه‌کن خواهد شد از این رو باید کمک کنیم تا قانون بهبود فضای کسب و کار دقیقا اجرایی شود و بازار کار ایران مسیر تحول را طی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار