وزراي کشور و نيرو در مجلس

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي‌گفت: وزراي کشور و نيرو و رئيس سازمان مديريت بحران امروز(يکشنبه) در مجلس حاضر مي‌شوند و گزارشي درباره اقدامات صورت گرفته در سيل اخير ارائه مي‌دهند.بهروز نعمتي در گفتگو با مهر با اشاره به جلسه مشترک دولت و مجلس براي بررسي سيل اخير در برخي از استان‌هاي کشور، گفت: قرار است عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير کشور، رضا اردکانيان وزير نيرو و اسماعيل نجار رئيس سازمان مديريت بحران کشور فردا (يکشنبه) در مجلس حضور يابند و گزارشي درباره اقدامات دولت در سيل اخير به مجلس ارائه دهند.وي درباره اظهار داشت: قطعاً جلسه مجلس علني آغاز مي‌شود چرا که قرار است مسئولان دولتي ساعت ۱۰ در مجلس حضور يابند.


نظاميان آمريکا در فهرست سياه

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در صورت قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌هاي تروريستي آمريکا، نظاميان اين کشور را در کنار داعش در فهرست سياه تروريست‌ها قرار مي‌دهيم.به گزارش تجارت به نقل از مهر، حشمت‌ا... فلاحت‌پيشه در صفحه توئيتر خود نوشت: «در صورت قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌هاي تروريستي آمريکا، نظاميان اين کشور را در کنار داعش در فهرست سياه تروريست‌ها قرار مي‌دهيم.»گفتني است، روزنامه وال استريت ژورنال در گزارشي از عزم دولت دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا براي وارد کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌ايران در فهرست موسوم به «گروه‌هاي تروريستي خارجي» در راستاي اعمال فشار حداکثري بر اين کشور خبر داد.


بررسي بيانيه «گام دوم»

رئيس فراکسيون اميد مجلس از بررسي بيانيه گام دوم انقلاب در مجمع وزراي ادوار خبر داد.محمدرضا عارف در گفتگو با مهر، با اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبري، گفت: همه نهادها و تشکل‌ها بايد بيانيه گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند و راهبرد آينده کشور را بر اساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب در اين بيانيه مشخص کنند.

وي افزود: وظيفه نهادهاي تصميم‌گير چون مجلس شوراي اسلامي‌و دولت در اين زمينه بيش از نهادهاي ديگر است و بايد اين نهادها به طور جدي منويات مقام معظم رهبري در گام دوم انقلاب را دنبال و محقق کنند.

ايران کشوري مسئول و صلح‌طلب است

وزير خارجه کشورمان تاکيد کرد: ايران همواره به عنوان کشوري مسئول و صلح‌طلب عمل مي‌کند.

به گزارش ايسنا، محمد جواد ظريف در صفحه توييترش نوشت: " تذبذب مواضع در حد اعلا ! روزي ايالات متحده ادعا مي‌کند که ايران در آستانه فروپاشي است و ديگر روز به ما به عنوان يکي از سه " ابرقدرت" که ناتو را تهديد مي‌کند، حمله‌ور مي‌شود. پمپئو و رئيس او متناسب با هر مناسبتي ادعاهاي متناقض مطرح مي‌کنند. در مقابل، ايران همواره به عنوان کشوري مسئول و صلح طلب عمل مي‌کند."

گفت‌وگوي تلفني جهانگيري با استانداران استان‌هاي سيل زده

معاون اول رئيس جمهوري در مکالمه تلفني جداگانه با استانداران خوزستان و لرستان و نيز سرپرست استانداري گلستان آخرين وضعيت مناطق سيل زده و نحوه امداد رساني ب سيل زدگان را مورد بررسي قرار داد.به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري در گفت‌و گو با استانداران استان‌هاي سيل زده بر لزوم اجراي تصميمات اتخاذ شده در جلسات ستاد مديريت بحران اين استان‌ها به منظور کاهش خسارات و آسيب‌ها و همچنين ضرورت همکاري و هماهنگي هر چه بيشتر ميان مردم و نهادهاي امدادي و دستگاه‌هاي اجرايي تاکيد کرد.وي با اشاره به فعاليت سامانه جديد بارشي در کشور، لزوم آمادگي بيش از پيش هموطنان و دستگاه‌هاي مسئول براي مقابله با حوادث احتمالي را خاطر نشان و تصريح کرد: بايد تلاش بي وقفه مديران اين استان‌ها براي خدمت رساني به مردم و رفع موانع ادامه يابد.

معاون اول رئيس جمهور در اين تماس‌هاي تلفني بار ديگر بر آمادگي کامل دولت براي جبران خسارات ناشي از سيل‌هاي اخير تاکيد کرد.

تلاش‌ مي‌کنيم شرايط مناطق سيل‌زده سخت‌تر نشود

وزير کشور گفت: در شرايط فعلي بايد همدلي همه ما حتي در استان‌ها بيشتر باشد. با اين همدلي مي‌توانيم به سيل‌زدگان کمک کنيم، بخشي از مردم منتظر کمک‌ها هستند.

به گزارش ايلنا، عبدالرضا رحماني‌فضلي در گفت‌وگوي تلويزيوني با اشاره به مشکلات مردم در مناطق سيل‌زده گفت: خواهشم اين است که همه مردم و دستگاه‌ها همکاري‌هاي لازم را با مسئولان داشته باشند.

وي تاکيد کرد: تلاش تمام مسئولان اين است که شرايط مناطق سيل‌زده سخت‌تر از اين نشود. مردم به مناطق مشخص شده بروند و براي خانه‌هايي که دو يا چند طبقه هستند، بهتر است که در طبقات بالاتر ساکن شده و وسايل خود را هم به طبقات بالاتر منتقل کنند.

وزير کشور با تشکر از صدا و سيما جهت آگاهي‌رساني‌ به مردم، گفت: در اين شرايط بايد همدلي همه ما حتي در استان‌ها بيشتر باشد. با اين همدلي مي‌توانيم کمک کنيم، بخشي از مردم منتظر کمک‌ها هستند و اين همدلي‌ها مي‌تواند آرامش‌بخش باشد و مي‌توانيم وحدت و انسجام ملي را به نمايش بگذاريم.

حضور سرلشکر باقري

در منطقه سيل‌زده پلدختر

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در مناطق سيل‌زده شهرستان پلدختر حضور يافت.

به گزارش ايلنا، سرلشکر «محمد باقري» رئيس ستاد کل نيرو‌هاي مسلح در مناطق سيل‌زده شهرستان پلدختر حضور يافت و با بازديد از اين مناطق در جريان روند امدادرساني عوامل امدادي و نيرو‌هاي مسلح قرار گرفت.وي همچنين با حضور در نشست فرماندهي عمليات امدادرساني نيرو‌هاي مسلح در لرستان و غرب کشور در لشکر ۸۴، ضمن تاکيد بر هماهنگي دقيق، تدابير لازم را به فرماندهان عملياتي ابلاغ کرد و سپس راهکار‌هاي افزايش کميت و کيفيت خدمات نيرو‌هاي مسلح در اين نشست مورد بررسي قرار گرفت.در ادامه، فرماندهان نيرو‌هاي مسلح اعم از سپاه، ارتش، ناجا و قرار گاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) نيز به ارائه گزارشي از مشکلات، موانع و نحوه امدادرساني به مردم سيل‌زده استان پرداختند.

تعيين استان‌هاي معين خوزستان

و گلستان

سخنگوي وزارت کشور از تعيين استان‌هاي تهران، اصفهان، فارس و كرمان به عنوان استان‌هاى معين استان خوزستان و استان‌هاى خراسان رضوى و شمالى بعنوان معين استان گلستان خبر داد.به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس، سيد سلمان ساماني سخنگوي وزارت کشور، گفت: استان‌هاى تهران، اصفهان، فارس و کرمان به عنوان استان‌هاى معين استان خوزستان تعيين شدند.وي افزود: امکانات، تجهيزات، ماشين آلات و مواد غذايي اين 4 استان امروز به خوزستان ارسال مي‌شود.ساماني همچنين تاکيد کرد: استان‌هاى خراسان رضوى و شمالى بعنوان استان‌هاى معين استان گلستان تعيين شدند.سخنگوي وزارت کشور از انجام اقدامات فني در گلستان براي جلوگيري از ورود آب به داخل شهرها توسط دو استان خراسان رضوي و شمالي خبر داد.

مقابله اینستکس با سلطه دلار

استاد روابط بين الملل دانشگاه براون با ستايش از تلاش‌هاي اروپا براي تجارت با ايران، اينستکس را اولين قدم براي مقابله با سلطه دلار دانست و گفت: آمريکا ديگر نمي‌تواند براي جهان تصميم بگيرد.نينا تانن‌والد تلاش‌هاي اروپا براي ادامه تجارت با ايران را تحسين کرد و در اين باره گفت: اروپا مصمم به تجارت با ايران است. اما اينستکس اولين قدم اروپا محسوب مي‌شود و بايد به ادامه مسير نگاه کرد.تاننوالد تاکيد کرد: بايد ببينيم اروپا در آينده چقدر در تجارت با ايران موفق است. اروپا با راه‌اندازي اينستکس توانسته وفاداري خود به برجام و ايران را نشان دهد.اين استاد دانشگاه براون در مورد ميزان موفقيت ساز و کار مالي ايران و اروپا هم خاطرنشان کرد: چيزي که من مي‌توانم بگويم اين است که اين مکانيزم به تنهايي قادر نخواهد بود مشکلات اقتصادي ايران را حل کند، ايران مشکلاتي دارد که به مراتب عميق‌تر از مشکلاتي است که به واسطه تحريم‌ها برايش ايجاد شده‌ است

در نشست خبري روحاني با عادل عبدالمهدی تاکيد شد؛

گروه سياسي: رييس جمهور کشورمان در نشست خبري مشترک با نخست وزير عراق؛ با اشاره به روابط تهران و بغداد گفت: ايران و عراق دو همسايه قديمي‌با يکديگر بوده‌اند و روابط بين اين دو کشور ادامه پيدا مي‌کند.

به گزارش تجارت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روحاني با اشاره به پذيرايي گرم کشور عراق در سفر اخير خود به اين کشور اظهار کرد: اميدوارم ما هم بتوانيم ميزبان خوبي براي هيئت عالي رتبه عراقي باشيم؛ روابط بين دو ملت، روابط عميق تاريخي در طول قرن‌ها به حساب مي‌آيد و همواره دو ملت به عنوان دو همسايه خوب در کنار يکديگر بوده و نقش مهمي‌در توسعه روابط بين دو کشور و کل منطقه داشته‌اند.

رئيس جمهور با اشاره به توافقات صورت گرفته در جلسه (ديروز) گفت: يکي از مباحث مهم اجرايي شدن همه توافقاتي بود که بين دو کشور در سفر من به بغداد انجام شده بود؛ اولين توافق ما تا امروز اجرايي و عملياتي شده است که اين توافق، رايگان شدن ويزا بين ايران و عراق است؛ اميدوارم از اين نعمت هم مردم ايران و هم مردم عراق بتوانند استفاده کنند و روابط دو ملت نزديک‌تر و تسهيل شود.

روحاني ادامه داد: توافق بسيار مهمي‌که ما با هم انجام داديم براي لايروبي اروند رود بود که امروز هم مورد تأکيد دو طرف بود. اميدواريم تا پايان ماه مبارک رمضان همه برنامه‌هاي فني اين طرح تدوين شود و بعد از ماه مبارک رمضان شاهد شروع عمليات لايروبي در اروند رود باشيم.

رئيس جمهور افزود: همچنين طرح مهم اتصال راه آهن ايران و عراق مطرح شد که اميدواريم در آينده در مسير‌هاي مختلفي اين راه آهن وصل شود؛ در حال حاضر اتصال بين شلمچه و بصره مورد تأکيد دو طرف است و ما اميدواريم عمليات فني اين طرح انجام شده و بعد از ماه مبارک رمضان شاهد شروع اين عمليات راه آهن باشيم.

رئيس قوه مجريه تصريح کرد: برنامه صادرات برق و گاز به عراق و در آينده نفت ادامه پيدا مي‌کند و ما در اين زمينه آمادگي لازم را داريم که بين دو کشور اتصالات بسيار خوبي نه تنها براي دو کشور بلکه براي ساير کشور‌هاي منطقه تسهيل شود.

وي با اشاره به اينکه روابط مالي، پولي و بانکي بين دو کشور در ماه‌هاي گذشته قدم‌هاي موثري برداشته شده است، افزود: اميدواريم در سفر آينده رئيس بانک مرکزي ما به بغداد ما شاهد تکميل اين قدم‌ها براي ارتباطات مالي بين دو کشور باشيم.

روحاني گفت: اميدواريم در ماه‌هاي آينده توافقات خوبي اتفاق بيفتد. بين دو کشور توافق شد که شهرک‌هاي صنعتي مشترک در مناطق مرزي دو کشور داشته باشيم و امروز توافق کرديم در قدم اول يک منطقه صنعتي در جنوب و يک منطقه صنعتي در غرب و يک منطقه صنعتي در اقليم به عنوان اولويت کار ما قرار بگيرد.

رئيس جمهور با اشاره به اهميت موضوع استاندارد گفت: استاندارد براي کالا‌هاي دو طرف و همچنين دارو‌هاي مصرفي مورد تأکيد ما بوده است؛ اميدواريم شرکت‌هايي که در اين زمينه فعاليت مي‌کنند و مسئول استاندارد هستند مورد توافق بين دو کشور قرار بگيرند. روحاني با تاکيد بر اينکه موضوع امنيت براي هر دو کشور حائز اهميت است؛ اظهار کرد: همکاري‌هاي دو کشور در فعاليت‌هاي مرزي، مبارزه با مواد مخدر و تروريسم از سال‌هاي قبل وجود داشته است؛ اميدواريم اين روابط قوي‌تري شود. در اين دو روز بين دو وزارت کشور مذاکراتي صورت خواهد گرفت؛ براي مبارزه گسترده‌تر با تروريسم که گا‌ها شاهد مشکلاتي در مرز اقليم به شمال غرب کشور هستيم که حتما با همکاري يکديگر جلوي اين معضلات را خواهيم گرفت.

روحاني با اشاره به اينکه موضوعات منطقه‌اي از موضوعات مورد بحث در جلسه (ديروز) بود، گفت: در بسياري از مسائل منطقه، نقطه نظرات مشترکي بين دو کشور وجود دارد. قدس پايتخت دائمي‌فلسطين خواهد بود و جولان بخش جدايي ناپذير سوريه است و هرچه سريعتر بايد جنگ در يمن خاتمه پيدا کند و راه حل يمن راه حل سياسي است. اين‌ها مواردي است که مورد نظر دو طرف است. نخست وزير عراق هم در اين نشست گفت: من از رئيس جمهور به خاطر استقبال و ميزباني خوب شما تشکر و قدرداني مي‌کنم که از سوي شما ملت و دولت ايران شاهد بوديم. اولا به خاطر بعثت پيغمبر اسلام و همچنين به خاطر اعيادي که در نوروز داشتيم. شنيدم اين اعياد ديروز پايان يافته است. هرچند با تأخير، ولي وظيفه ما اين بود که اين عيد را تبريک بگوييم. الان هم از حضور در جمهوري اسلامي‌ايران خوشحال هستيم. نخست وزير عراق افزود: جناب آقاي رئيس جمهور تقريبا همه مواردي را که در عراق و امروز به آن رسيديم بيان کردند و در موردشان توضيح دادند. در مورد قدس، جولان و منطقه توضيحاتي دادند و از همکاري‌هاي بين دو کشور نظير راه آهن و فعاليت‌هاي اقتصادي گفتند که همه اين‌ها ما را به يک شرايط بهتر براي کشور‌هاي منطقه و حتي جهان به پيش خواهد برد.

عبدالمهدي با تاکيد بر اينکه در کنار ملت شريف ايران هستيم؛ گفت: براي حوادثي که اخيرا رخ داده است، به شما تسليت مي‌گوييم. ما هم در عراق همين مسئله سيل را داشتيم و با آن دست و پنجه نرم کرديم، وقتي صحبت از مشترکات دو کشور مي‌کنيم از خشک سالي هم بايد گفت و وقتي که سيل هم مي‌آيد هر دوي ما با مشکل مواجه مي‌شويم، اما به هر حال نعمت‌هاي خداوند فراوان است و بايد طوري برنامه‌ريزي کنيم که از اين نعمت‌ها استفاده کنيم.

وي با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي‌ايران براي مقابله با تروريسم به ما کمک کرده است؛ افزود: در همين راستا به کمک ايران توانستيم پيروزي‌هاي خوبي را به دست آوريم؛ تا جايي که امروز شاهد صلح و ثبات بيشتري در عراق هستيم و از پايتخت‌هاي معتبر دنيا امروز به عراق سفر مي‌کنند. ما شاهد بروز يک تحول کيفي هستيم که اين تحول به نفع مردم عراق و کشور‌هاي منطقه است. معتقديم اين موفقيت‌هايي که عراق به آن دست پيدا کرده، با حمايت‌هايي همراه بوده است.

عبدالمهدي تصريح کرد: ما به دنبال اين هستيم که روابط پيشرفته‌اي که بين جمهوري اسلامي‌ايران و عراق وجود دارد بيش از پيش گسترش پيدا کند. به دنبال اين هستيم که روابط موجود بين ما يک الگويي براي روابط پيشرفته با کشور‌هاي منطقه به شمار رود.

نخست وزير عراق با بيان اينکه کشورش به دنبال تعميق روابط ميان دو کشور است، گفت: : عراق به دنبال اين نيست که صرفا خود را منحصر به اين سطحي از روابط که به‌آن دست پيدا کرده است بکند، بلکه به دنبال اين است که اين روابط را تعميق ببخشد و روابطي را با کشور‌هاي کويت، عربستان سعودي، قطر، امارات، ترکيه و ساير کشور‌ها ايجاد کند؛ ما بايد به دنبال اين باشيم که اين منطقه، منطقه‌اي با ثبات بوده و صلح در آن وجود داشته باشد. بايد شاهد اين موضوع باشيم که اصل جنگ‌ها به پايان برسد به ويژه در مسئله يمن خواستار اين هستيم که اين کشور هم شاهد صلح و ثبات باشد و تنها راه حلي که براي رسيدن به اين هدف وجود دارد راه حل سياسي است.

لاریجانی در دیدار نوروزی با کارکنان و مدیران مجلس تاکید کرد؛

گروه سياسي: رييس مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اين که ايران در شرايط فعلي در نقطه تاريخي قرار دارد، گفت‌: مردم و قواي سه گانه بايد شرايط پياده سازي تئوري اقتصادي مدنظر مقام معظم رهبري را به وجود آورند تا در حرکتي مجاهدانه به اقتصادي پايدار و زيست بهتر جامعه برسيم.

به‌ گزارش تجارت به نقل از‌ايسنا، علي لاريجاني در ديدار نوروزي با کارکنان و مديران مجلس گفت‌: با برخي شيطنت‌ها تلاش شد عزمي‌که در کمک رساني مردم به مناطق سيل زده به وجود آمد، نااميدي ايجاد شود. البته مسئولان بايد با مردم بيشتر صحبت کنند و به آنان درباره ضرورت اصلاحات اقتصادي و ديواني کشور توضيح دهند.رئيس مجلس در واکنش به انتقاداتي که نسبت به اختصاص بودجه براي سدسازي در دوران خشکسالي انجام مي‌گرفت، اظهار کرد: در سال‌هاي خشکسالي مرتبا گفته مي‌شد که چرا اين قدر براي سدسازي هزينه مي‌شود، چرا که منابع در جايي هزينه مي‌شوند که کارايي لازم را ندارد، اما امروز مشخص شد که اگر اين سدها به ويژه‌ سدهاي ساخته شده در خوزستان، لرستان، همدان و کرمانشاه ساخته نمي‌شد بحران‌هاي انساني در سيلاب اخير بسيار وسيع‌تر مي‌بود.

رييس مجلس شوراي اسلامي‌با انتقاد از رفتار غير انساني مقامات سياسي آمريکا، گفت‌: بايد تاسف خورد در شرايطي که بخشي از مردم ايران گرفتار سيلاب بودند و به کمک‌هاي صليب سرخ جهاني که اساسا براي کمک به کشورهاي گرفتار بحران به وجود آمده است، احتياج داشتند، اما آمريکايي‌ها با رذالت تمام از کمک رساني صليب سرخ ممانعت به عمل آورند و وزير امور خارجه آمريکا با وقاحت نگذاشت کمک‌هاي صليب سرخ به هلال احمر ايران برسد. اما در مصاحبه‌ها از آمادگي آمريکا براي کمک رساني به مردم ايران سخن گفت‌. تاسف بارتر اين بود که در بيانيه‌اي اعلام شد که ايران در برخي از شهرها نتوانسته است بر مشکلات ناشي از سيل فائق آيد. در حالي که با حضور مردم و دستگاه‌هاي امدادرسان و دستگاه‌هاي نظامي‌و اجرايي اقدام بزرگي در سيل اخير انجام گرفت. گويا وزير امور خارجه آمريکا فراموش کرده است که سيلاب‌ها و طوفان‌هاي آمريکا چگونه شهرهاي اين کشور را زير آب مي‌برد و مقامات اين کشور از حل مشکلات مردمشان چگونه عاجز مي‌شوند. در ايران مردم از ساير استانها به لرستان، خوزستان و ساير استان‌هاي سيل زده آمدند و در حد توان و وسع‌شان کمک کردند.

رييس مجلس شوراي اسلامي‌در بخش ديگري از سخنانش خواستار عملياتي کردن تئوري اقتصادي مد نظر مقام معظم رهبري در سال جاري شد و در اين باره خاطرنشان کرد: براي شرايط اقتصادي کشور و رونق توليد بايد فکري اساسي شود. در بررسي‌هاي صورت گرفته در زمينه توليد مشخص شد که قوانين جاري و امور ديواني که سهم زيادي در مناسب بودن وضعيت توليد دارند، بالا است. به همين دليل اين بخش‌ها بايد تغيير يابد و متناسب با شرايط روز شود. البته چند قانون براي تسهيل فضاي کسب و کار طي سال‌هاي گذشته به تصويب رسيد، اما به صورت کامل اجرايي نشد و من از معاون قوانين مجلس شوراي اسلامي‌مي‌خواهم دلايل آن را در گزارشي اعلام کند.

لاريجاني ادامه‌ داد: حالا که آمريکا زير توافقات خود با کشورهاي مختلف به ويژه‌ با ايران زده است بايد فکر اساسي در زمينه اقتصادي کنيم. از آثار خروج آمريکا از توافق آب و هوايي، بي انگيزگي ساير کشورهاي عضو و ايجاد مشکلات اقليمي‌در کشورهاي مختلف است. آمريکايي‌ها اين را نشان دادند که يک عنصر مسئوليت ناپذير هستند و به دنبال رفتار تروريست اقتصادي هستند. آمريکايي‌ها با ايران زير توافقي زدند که رييس جمهور قبلي شان دو بار نامه نوشت و درخواست گفت‌وگو کرد. ايران مسئوليت شناسي خود را به خوبي نشان داده است در حالي که حق خروج از توافق هسته‌اي را داشت، اما از آن خارج نشد تا اميد در عرصه بين‌المللي از بين نرود.

لاريجاني تاکيد کرد: بايد بين خودمان در داخل اين مساله را حل کنيم که رونق بايد در بستر تئوري اقتصادي، رونق پيدا کند. اگر چه که اين اقدام زحمت بسيار زيادي دارد، اما نتيجه‌ آن پايداري اقتصادي و مقاومت ايران در برابر فشارهاي اقتصادي غرب است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي‌ در ادامه خاطر نشان کرد: ايران بايد از فرصت تغيير رفتار کشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل و مخالفت اعضاي اين شورا با تصميمات يک جانبه آمريکا استفاده کند. البته نيازمند اصلاحات در ساختار ديواني و اقتصادي داخلي‌مان هستيم و طبعا آرايش ستادي دستگاه‌ها بايد تغيير کند. در پي تغيير آرايش ستادي، وضعيت صف و ستاد دستگاه‌ها بايد تغيير کند.

لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش "نقدينگي" را از موثرترين متغيرهاي اقتصادي دانست که اگر اصلاح نشود، ناامني اقتصادي تداوم مي‌يابد.

به آن نداريم.

کواکبيان در نشست بين المجالس آسيايي مطرح کرد؛

گروه سياسي: عضو کميته صلح و امنيت بين المللي شوراي بين المجالس جهاني IPU بر ارائه پيشنهاد واحد از سوي کشور‌هاي آسيايي در مجمع عمومي‌اجلاس IPU تاکيد و حمله تروريستي اخير در نيوزلند به نمازگزاران مسلمان را محکوم کرد.

به نقل از خانه ملت، مصطفي کواکبيان در نشست بين المجالس آسيايي يکصد و چهلمين اجلاس IPU ضمن تشکر از رئيس جلسه و دبيرکل عنوان کرد: اهميت آسيا بر کسي پوشيده نيست لذا ما بايد همه پيشنهادات را تجميع و جمع بندي کنيم و از کشور اندونزي که پيشنهاد خود را پس گرفتند، تشکر مي‌کنم.

وي ادامه داد: شکي نداشته باشيم که اگر آمريکا بيت المقدس را مي‌خواهد به عنوان پايتخت کشور مجهول رژيم صهيونيستي به رسميت بشناسد، ريشه در نوعي اسلام هراسي و نژادپرستي دارد و اگر ترامپ جولان سوريه را مي‌خواهد به رژيم صهيونيستي بدهد، اين موضوعي است که همه کشور‌هاي اسلامي، آسيايي و حتي اروپايي آن را محکوم کردند.کواکبيان ادامه داد: حتي در شوراي امنيت نيز اين موضوع فقط يک رأي آورد و اين مسئله بيانگر نژادپرستي و اسلام هراسي قدرت‌هاي بزرگ دارد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به حمله تروريستي به نمازگزاران نيوزلند که با سکوت مستکبران مواجه شد، عنوان کرد: بر همين اساس تاکيد دارم اگر کشور‌هاي آُسيايي فقط يک ماده اضطراري به صورت واحد ارائه دهند و در مجمع عمومي‌همگان از آن حمايت کنند با رأي بالايي مواجه خواهد شد.اين نماينده مردم در مجلس در پايان از کويت و ترکيه به خاطر کمک‌هاي انسان دوستانه به مردم سيل زده کشورمان نيز تقدير و تشکر کرد

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس هشدار داد؛

گروه سياسي: نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينکه ايستادگي سپاه در مقابل تروريست‌هاي منطقه دليل تهديد امنيتي از سوي مقامات آمريکايي است،گفت: اين تهديد قطعا تبعات سنگيني براي کاخ سفيد خواهد داشت.به گزارش تجارت به نقل از خانه‌ملت، کمال دهقاني فيروزآبادي در واکنش به اظهارات مقامات آمريکايي مبني بر اينکه کاخ سفيد بنا دارد سپاه پاسداران جمهوري اسلامي‌ايران را به فهرست سازمان‌هاي تروريستي خود اضافه کند، گفت: آمريکا منافع ملي جمهوري اسلامي‌ايران را هدف قرار داده است لذا علاوه بر دامن زدن به جنگ اقتصادي، امنيت ملي کشور را تهديد مي‌کند.نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي، تصريح کرد: سپاه پاسداران بخشي از نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي‌ايران است که در کنار ارتش قدرت تامين کننده امنيت ملي ايران هستند، اين اقدام آمريکا قطعا تبعات سنگيني براي آنها خواهد داشت.وي افزود: در صورتي که آمريکا سپاه پاسداران جمهوري اسلامي‌ايران را به ليست سازمان‌هاي تروريستي اضافه کند بيش از پيش منزوي مي‌شود، همچنين مورد تمسخر بيشتر مردم ايران قرار مي‌گيرد زيرا سپاه بخش مهمي‌از ساختار امنيتي کشور محسوب مي‌شود.دهقاني فيروزآبادي يادآور شد: آمريکا با اين کار مي‌خواهد شرارت‌هاي خود را به اوج برساند، آمريکا بيشترين لطمه را از عملکرد سپاه پاسداران ديده است، آنها با وجود تلاش گسترده براي سرنگوني دولت بشار اسد و استفاده از ابزار تروريستي مانند داعش و کمک گرفتن از برخي کشورهاي منطقه مانند عربستان يا امارات و متزلزل کردن امنيت منطقه، نتوانستند به اهداف خود برسند.اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، گفت: سپاه پاسداران جمهوري اسلامي‌ايران يکي از دلايل مهم شکست آمريکا در منطقه خاورميانه است، از اين رو هم‌اکنون سپاه مانند خاري در چشمان مقامات آمريکا است. آمريکا به خوبي مي‌داند که سپاه پاسداران مي‌تواند امنيت منطقه را تامين کند و در جهت تقويت محور مقاومت گام بردارد.