حکم ۱۵۶۰ پرونده تخلف در شرکتهای حمل و نقلی

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: احکام حقوقی لازم برای یکهزار و ۵۶۳ پرونده تخلف شرکتهای حمل و نقل جاده ای صادر شد.به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در سی و یکمین جلسه کمیسون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل جادهای در ۲۱ استان، یک هزارو ۵۶۳ پرونده تخلف شرکتهای حمل و نقلی رسیدگی و احکام حقوقی لازم صادرشد.عباسعلی بنیاسدی افزود: در زمینه اقدامات میدانی نظارت و برخورد با تخلفات در برخی از پایانههای بار و مراکز فعالیت شرکتهای حمل و نقلی، با تشکیل کمیسیونهای اضافی و عدم پرداخت کرایه رسیدگی و احکام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است.

 

کاهش ۱۵ درصدی نرخ اجاره بها در مناطق ۲۲ گانه تهران

رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: نرخ اجاره در مناطق ۲۲ گانه تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و همچنین نرخ خرید و فروش هم با گفتههای وزیر راه و شهرسازی شیب نزولی گرفته است.مصطفی قلی خسروی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طی یک ماه گذشته و همزمان با صحبتهای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه فعلا خانه نخرید، قیمتهای مسکن به ویژه در تهران کاهش یافته است، گفت: با بازرسیهای صورت گرفته از تمامی مشاوران املاک، آمارها نشان دهنده کاهش قیمت به ویژه در بازار اجاره است.وی به منطقه ۱۰ تهران هم اشاره کرد و گفت: در این منطقه قیمتهای خرید و فروش ۸ درصد و قیمتهای اجاره ۱۰ درصد کاهش داشته اشاره کرد.

 

پاسخ منفی غرب در برجام، صنعت هوانوردی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ماجرای برجام خیلی خوشحال بودیم که صنعت هواپیمایی، سازمانها و ساختارهای خود را بازسازی کنیم، اما به یکباره همه چیز با پاسخ منفی غرب بر ما فرو ریخت.به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده اظهار کرد: اما در ادامه، ساختار مقابله با تحریم را آماده و ارائه کردیم و به یکباره این بیداری در این حوزه ایجاد شد و به دنبال آن با اتفاقاتی که در کشور افتاد توانستیم تعداد هواپیماهای آماده را مانند گذشته داشته باشیم و با اینکه شرایط سختتر شده اما، این تعداد به هیچ وجه کاهش نداشته است.عابدزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال متخصصان این حوزه میرود گفت: وقتی کسی توانمندی علمی در این حوزه داشته باشد ما در سازمان از او دعوت به همکاری میکنیم.

امکان ترانزیت مستقیم کالا بین

بنادر هند و چابهار فراهم شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با ایجاد خطوط کشتیرانی لاینر، امکان ترانزیت مستقیم کالا بین بنادر هند و چابهار به صورت هفتهای فراهم شد.به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی درباره توسعه همکاریها با هند، اظهار کرد: با ایجاد خط کشتیرانی لاینر بین بنادر هند و چابهار، از بهمن ماه سال گذشته ترانزیت مستقیم کالا بین این بنادر به صورت دو هفتهای برقرار شد.وی ادامه داد: بر اساس زمان بندی انجام شده، برنامه خطوط کشتیرانی لاینر، از ۴ مرداد ماه امسال به صورت هفتهای برقرار شد، به گونهای که تاکنون دو کشتی به صورت مستقیم از بنادر هند در بندر چابهار پهلو گرفته است و ۲۳ مرداد ماه نیز کشتی سوم وارد بندر شهید بهشتی چابهار خواهد شد.

خطرات رفتن نمای ساختمانها در تهران

به استفاده از سنگ

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان اینکه در کشورهای همجوار نمای ساختمانها سیمان است گفت: سنگ جزء منابع ملی محسوب می شود اما متاسفانه در ایران نمای ساختمانها بیشتر سنگ است که در زمان وقوع زلزله خطرپذیری بالایی دارد.علیاکبر نبیئی در حاشیه مراسم پیوستن نظام مهندسی تهران به "کمپین نما هویت شهری" در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که چرا نمای ساختمانها با هویت ایرانی-اسلامی فاصله گرفته اند و همکاری سازمان نظام مهندسی با کمیته های نمای شهرداری به چه شکل است گفت:بعد از صحبتهای مقام معظم رهبری که بحث هویتبخشی و نظم دادن به نماهای شهری مطرح شد، پیرو آن دستوری که صادر شد کمیتههای نمای شهری در شهرداریها تشکیل شد تا از برخی مسائل و اغتشاش بصری که در نماهای شهری وجود دارد جلوگیری کنند. وی افزود:کمیتههایی که تشکیل شد باعث شد تا در مناطق پایینتر به کیفیسازی کمک زیادی کند و در مناطق بالای شهر چون قبلاً ارزش افزوده بالایی داشتهاند، به صورت خودکار طراحیهای خوبی شده بود، بنابراین در شروع کار یک مقدار کار برای طراحان حرفهای سخت شده بود و عملاً ساختمانها را به صورت تک بنا طراحی میکردند و به جداره شهری توجهی نمیشد.

در دیدار وزیر راه با سفیر تاجیکستان تاکید شد؛

گروه راه و مسکن: سفیر تاجیکستان با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد محمد اسلامی در پاسخ به درخواست سفیر تاجیکستان برای اتصال به آبهای آزاد، از آمادگی بنادر ایران بهمنظور تحقق این خواسته خبر داد و گفت: مصمم به تکمیل پروژه ریلی ایران- افغانستان-تاجیکستان هستیم.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نظامالدین شمسالدینزاده زاهدی، سفیر تاجیکستان روز دوشنبه چهاردهم مردادماه با محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتوگو کرد.

سفیر تاجیکستان در بخشی از این دیدار با اشاره به همزبانی، نزدیکی فرهنگی و مشترکات دینی و تاریخی دو کشور بر ضرورت رشد و توسعه همکاریهای دو جانبه تاکید کرد و گفت: سفر اخیر حجتالاسلام روحانی، رییسجمهور ایران به تاجیکستان برگ جدیدی در روابط دو کشور گشود.

وی حوزه راه و حملونقل را از زمینههای مهم همکاری ایران و تاجیکستان برشمرد و افزود: از بدو استقلال تاجیکستان،توسعه راهها از اهداف این کشور بوده و در این زمینه ایران کمکهای فراوانی به تاجیکستان کرده است و پروژه احداث تونل استقلال در تاجیکستان از جمله این همکاریها بوده است.

شمسالدینزاده زاهدی در ادامه به موضوع اتصال ریلی کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان و چین پرداخت و با اشاره به اینکه سه کشور همزبان ایران، افغانستان و تاجیکستان میتوانند این مسیر ریلی را سریعتر میان خود برقرار کنند از عزم کشورش به این منظور خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه تاجیکستان فاقد دسترسی به آبهای آزاد است از علاقهمندی این کشور برای استفاده از ظرفیت و امکانات بندر چابهار برای اتصال به آبهای اقیانوسی خبر داد و خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص شد.

برقراری پرواز تهران-دوشنبه و بالعکس موضوع دیگری بود که سفیر تاجیکستان در این دیدار از آن سخن گفت و با اشاره به اینکه این خط پروازی در گذشته میان دو کشور وجود داشته است، خواهان برقراری دوباره آن شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از این دیدار با اشاره به پیوند دیرینه تاریخی، فرهنگی و زبانی میان ایران و تاجیکستان گفت: کسانی در پی ایجاد و تلقین حس بدخواهی میان دو کشور هستند؛ کشور ما ۴۰ سال است که تصمیم گرفته مستقل باشد و در این مسیر زحمات بسیاری متحمل شده است.

وی با اشاره به تحریم و دشمنی ۴۰ ساله آمریکا علیه ایران، افزود: به یاری خداوند پیشرفتهای فراوانی در زیر سایه این تحریمها اتفاق افتاده است و ما به این شرایط عادت کردهایم. اسلامی با اشاره به خدعه دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن و خارج کردن روابط ایران و همسایگان از حالت عادی خاطرنشان کرد، خوشبختانه این تفرقهافکنیها در اکثر موارد با شکست مواجه شده و موفق نبوده است و دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور ایران و تاجیکستان نیز پیام مثبت و روشنی در این خصوص داشت.

وی با اشاره به اقدامات صورتگرفته برای برقراری خط هوایی میان دو کشور گفت: با پیگیریهای صورت گرفته خط هوایی مشهد- دوشنبه برقرار شده و هماکنون فعال است و میتوانیم خط پروازی تهران-دوشنبه را نیز از طریق سازمان هواپیمایی کشوری برقرار کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه سیاست ایران برای اتصال ریلی کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان و چین تغییری نکرده و برای انجام این پروژه باید ارادهای وجود داشته باشد، تصریح کرد: با وجود ناامنی ایجاد شده و حادثهای که منجر به شهادت رسیدن یکی از کارکنان ما در بخشی از خط ریلی خواف-هرات در خاک افغانستان اتفاق افتاد، ما این پروژه را متوقف نکردیم؛ تاکنون سهچهارم این مسیر ریلی تکمیل شده و برای اتمام مابقی پروژه مصمم هستیم. افغانستان و تاجیکستان نیز باید در این مسیر مصمم باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پاسخ به درخواست سفیر تاجیکستان برای فراهم کردن زمینه حضور این کشور در چابهار با اشاره به توسعه این بندر و ارتقاء ظرفیت تخلیه و بارگیری آن به 8/5 میلیون تن، از این کشور برای حضور در چابهار دعوت کرد و گفت: ما آمادگی داریم در هر کدام از بنادری که تاجیکستان تمایل دارد کمک و همکاری لازم را انجام دهیم و فضای مورد نیاز را در اختیار این کشور قرار دهیم.

اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور از آمادگی شرکتهای ایرانی برای سرمایهگذاری در تاجیکستان خبر داد و گفت: دو کشور میتوانند منافع مشترک جدیدی تعریف کنند و با استفاده از روشها و شیوههای نوآورانه در مسیر توسعه تعاملات مختلف گام بردارند.