تقدیر از روابط عمومی شرکت آب منطقهای قزوین

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ارزیابی روابط عمومیهای صنعت آب و برق با حضور وزیر محترم نیرو و مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو با اهداء لوح تقدیری از روابط عمومی شرکت آب منطقهای قزوین جهت کسب رتبه سوم در رشته انتشارات و مستندات تقدیر به عمل آمد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای قزوین در این لوح که به امضاء دکتر ببران مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو رسیده، آمده است: جناب آقای خواجوی

مدیر محترم روابط عمومی شرکت آب منطقهای قزوین دومین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای صنعت آب و برق، پژواک خدمات ارزشمند صنعتی است که در سالهای اخیر نور امید را به جانهای ملت سرافراز میهنمان تابانده است. فرصتی که تلاشهای ما را در معرض قضاوت برجستهترین استادان این حوزه قرار داده و معیارهای سازنده و روشن برای انعکاس مطلوب دستاوردهای صنعت آب و برق را ترسیم نموده است. جشنواره دوم، همچنین مجالی فراهم کرده است که در آخرین سال دولت تدبیر و امید، بازگوکننده تلاشهای مجدانه همکارانمان در صنعت و نویدبخش آیندهای روشنتر برای میهن اسلامی عزیزمان باشیم. تلاش مجدانه و موثر شما و کسب مقام سوم در رشته انتشارات و مستندات را در این جشنواره ارج مینهم و امیدوارم در ادامه این مسیر شاهد ارتقاء روزافزون عملکرد روابط عمومیهای وزارت نیرو در خدمت به مردم شریف ایران اسلامی باشیم.

 

برنامه های هفته بسیج بر محور موضوعات فرهنگی

اهواز : فرج-فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت ملی حفاری ایران گفت: برنامه های هفته بسیج در این شرکت امسال بر محور موضوعات فرهنگی تمرکز دارد. علی سالمی ضمن بزرگداشت هفته بسیج، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برنامه های این هفته به روال سال های گذشته نیست و بیشتر از طریق استفاده از فضای مجازی پوشش داده می شود. وی اظهار کرد: در همین حال تبلیغات محیطی با نصب بنر در سطح شرکت و انتشار پیام های فرهنگی در پاسداشت این مناسبت در اتوماسیون اداری در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است. فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه که شامل بخش های صوتی، متن، عکاسی و نماهنگ است می توانند آثار خود را ارایه نمایند که پس از ارزیابی، برای آثار برتر جوایزی منظور و اثر به نام ارایه دهنده آن در سایت های شرکت انتشار خواهد یافت. وی انعکاس فعالیت های پایگاه مقاومت بسیج شرکت از جمله اقدامات به عمل آمده در راستای مسئولیت های اجتماعی را یادآور شد و افزود: از جمله این فعالیت ها می توان به بازسازی تعدادی واحدهای مسکونی در مناظق کم برخوردار اهواز و جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه اشاره داشت.

معافیت ازپرداخت هزینه وانشعاب گاز اماکن مذهبی وآموزش وپرورش

درراستای گسترش مسئولیت اجتماعی شرکت گاز استان مرکزی صورت پذیرفت:مدیرعامل شرکت گازاستان مرکزی خبر از معافیت پرداخت هزینه وانشعاب گاز اماکن مذهبی وآموزش وپرورش درحدود هفت میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال در۶ماهه نخست سالجاری داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گازاستان مرکزی محمدرضاسمیعی گفت : مطابق با دستورالعمل سازمان برنامه وبودجه کشوروبراساس مفاد قانون بودجه سال۱۳۹۹مبلغ دومیلیارد و۲۹۳میلیون ریال بخشودگی گازبهاءجهت واحدهای آموزش وپرورش درنظرگرفته شد. براساس همین گزارش احمدرضامظاهری رییس امورمالی شرکت گازاستان مرکزی درخصوص موضوع فوق گفت: براساس ماده ۱۳قانون مقررات مالی دولت ابلاغی ریاست محترم جمهوری ،منحصرا" فضاهای اصلی اماکن مذهبی مصرح درقانون اساسی ازپرداخت هزینه مصرف گازطبیعی معاف می باشند
وبراساس همین قانون نزدیک به پنج میلیارد و۱۵۷ میلیون ریال درشش ماهه نخست سال جاری شامل بخشودگی قرارگرفت. برپایه همین گزارش ایشان درادامه گفت:جمعاحدود هفت میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال ازسهم بخشودگی اماکن مذهبی وهمچنین آموزش وپرورش ازقوانین وبندهای الحاقیه مطروحه شامل بخشودگی ازپرداخت به شرکت گازاستان مرکزی گردیدند

حضور مدیرعامل برق خوزستان
در مرکز سامد استانداری

اهواز: فرج-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به همراه مدیر دفتر حقوقی و سرپرست روابط عمومی این شرکت، با حضور در مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) با توجه به شیوع ویروس کرونا درخواست ها و مشکلات هم استانی ها را به صورت ارتباط تلفنی پاسخ و رسیدگی نمودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، دکتر علی خدری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت با حضور در مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در استانداری خوزستان به سوالات و درخواست های مردم و مشترکان پاسخ گفت و پیگیر رفع مشکلات ایشان شد.

بر اساس این گزارش، در این برنامه زمان بندی شده راس ساعت ۱۱ الی ۱۳ به مدت ۲ ساعت، بالغ بر ۳۸ تماس تلفنی برقرار شد و مواردی از قبیل درخواست خسارت لوازم برقی صدمه دیده، مشکل حریم برق، درخواست جابجایی شبکه، مشکل برق روستایی و... مطرح گردید که توسط مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان پاسخ داده شد و برخی از موارد جهت بررسی های لازم از مبادی قانونی تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

گفتنی است، حضور مدیرعامل و مدیران شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در مرکز سامد و ارتباط تلفنی با هم استانی ها و رفع مشکلات ایشان باعث کاهش مراجعات حضوری در این شرایط قرمز کرونایی مرکز استان در جهت حفظ سلامت مردم و همچنین کاهش زمان رسیدگی به شکایات بوده و در ارائه خدمات مطلوب به مردم موثر و رضایت مندی ایشان را در بر خواهد داشت.

جمعآوری پل خیبر اراک در انتظار مصوبه شورای تأمین است

شهردار اراک جمعآوری پل خیبر این شهر را در انتظار مصوبه شوراهای تامین و ترافیک استان مرکزی دانست و گفت: ثبت جهانی بازار تاریخی به عنوان نگین ارزشمند و هویت تاریخی این شهر نیازمند جمعآوری این پل است.

«محمد کریم شفیعی» افزود: شهرداری اراک همه تلاش خود را برای ثبت جهانی بازار تاریخی به کار گرفته و در این راستا اقدامات و رایزنیهای لازم با ماشینسازی اراک انجام شده که به محض صدور مجوز،عملیات جمعآوری آن انجام شود.

شهردار اراک ادامه داد: در راستای بررسی دقیق و کارشناسی جمع آوری پل خیبر، طرح جابهجایی و انحراف ترافیک شهرداری در شورای ترافیک در حال مطالعه است.

شفیعی اظهار داشت: این پل ارتباطی به ایجاد پیاده راه ندارد و زمانی که بازار تاریخی اراک ثبت جهانی شود، برای بازسازی آن بودجه ملی اختصاص مییابد.

بحث بر تخریب پل خیبر اراک که در منطقه مرکزی این شهر و در حاشیه بازار تاریخی احداث شده، از مدتها قبل ادامه دارد ولی از چندی پیش جمعآوری آن در برنامه مدیریت شهری قرار گرفت..

بازار اراک یکی از بناهای مهم معماری ایرانی - اسلامی و شامل حمام، مسجد، مدرسه، آب انبارها، گذرها و کاراوانسراها است که در زمان فتحعلی شاه قاجار در سال ۱۲۲۸ هجری قمری بنا شد.

این بازار که هنوز کارکرد خود را حفظ کرده دارای مرکزیتی به نام چهارسوق است و از چهار جهت به دروازههای قدیم شهر متصل میشدهاست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تأکید کرد :
 

دکتر محمد ولی روزبهان، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان به صورت ویدئوکنفرانسی با دکتر مجید صابر سفیر ایران در کشور قزاقستان، در خصوص سازوکارهای توسعه روابط کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اورسیا و جمهوری خلق چین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این گفتگو با اشاره به نقش محوری قزاقستان در توسعه روابط ایران با کشورهای حوزه اوراسیا و چین از طریق کریدوری که با محوریت این منطقه ظرف سالهای اخیر ایجاد شده، بر لزوم بهره گیری از تمامی توانمندی ها جهت افزایش نقل و انتقال کالا از این مسیر به کشورمان و کشورهای منطقه تأکید کرد و اظهار داشت: باتوجه به برنامه های کلان جمهوری اسلامی که براساس آن بهره برداری از مزیت های ترانزیت کالا میان کشورهای چهار سوی کشورمان با اولویت کریدور شمال-جنوب در دستور کار قرار دارد، این سازمان نیز تسریع در تکمیل پروژه اتصال این منطقه به خط ریل سراسری در رشت را باسرعت از دو سوی مسیر احداث، در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی اوراسیا در منطقه متبوع خود که با حضور مشاور مقام معظم رهبری و رییس جمهور و سخنرانی وزاری راه و شهرسازی، نیرو و امور اقتصادی و دارایی و مسئولین روسیه برگزار شد، اضافه کرد: از سوی دیگر هم اکنون سه پست اسکله مجتمع بندری کاسپین مشغول خدمت رسانی است و سه پست دیگر نیز از سوی بخش خصوصی در حال ساخت می باشد و نکته حائز اهمیت اینکه همزمان با اجرای طرح اتصال راه آهن به منطقه، اسکله رو رو نیز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال احداث بوده، مجموعه اقداماتی که در کنار شهرک صنعتی در حال ساخت ناحیه سه منطقه؛ بیانگر عزم جدی این سازمان برای ایفای نقش محوری در معادلات ترانزیتی و فعالیت های سرمایه گذاری است.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با دعوت از سفیر ایران در قزاقستان برای دیدار از این منطقه، آمادگی سازمان متبوع خود را برای حضور و فعالیت شرکت های قزاقی در زمینه های حمل و نقل، تولیدی و حوزه های دیگر اعلام کرد. سفیر ایران در قزاقستان با استقبال از اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه همکاری های منطقه ای کشورمان بر لزوم گسترش همکاری ها به منظور افزایش حجم مبادلات از طریق کریدور چین،قزاقستان، ایران با توجه به منافع مشترک هر سه کشور تصریح کرد و ترانزیت کالا میان این کشورها با کشورهای حوزه دریای عمان و خلیج فارس را حائز اهمیت برشمرد و گفت: حضور شرکت های حمل و نقلی که در ارتباط با کشورهای همسایه جنوبی ایران در حال فعالیت می باشند، می تواند زمینه افزایش ظرفیت های ترانزیت کالا از مسیر ایران میان چین و آسیای میانه با کشورهای فوق را فرآهم کند. وی ارزان تر و سرعت بخشیدن به فرایندهای حمل و نقل در مسیرهای عبوری از کشورمان را در جذب کالای ترانزیتی بسیار مهم عنوان کرد و با بیان اینکه قزاقستان کشوری بود که پیشنهاد عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را مطرح نموده، افزود: علی رغم محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، مبادلات کشورمان با قزاقستان و روسیه ظرف این مدت نه تنها متوقف نشده بلکه براساس مستندات موجود افزایش نیز پیدا کرده، در نتیجه باید با همکاری همه نهادهای مسئول و حمایت از بخش خصوصی عضویت کشورمان را در این اتحادیه منطقه ای دائمی کرده و با ارائه بسته های حمایتی و تشویقی، کشورهای ذی نفع در کریدور چین،قزاقستان و ایران را افزایش داد.

گفتنی است در این نشست که معاون بندری و حوزه دریای خزر و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نیز حضور داشتند دو طرف بر لزوم افزایش گفتگوها و فرآهم نمودن فضای آشنایی سرمایه گذاران دو طرف با ظرفیت های منطقه آزاد انزلی تأکید کردند.

علیرضا مولویزاده رئیس تروپروسس فولاد مبارکه از طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ به ابعاد ۱۰mm*۱۸۰۰ ویژۀ ساخت بدنۀ بویلر خبر داد و تولید این گرید جدید را اقدامی در جهت بومیسازی و قطع واردات و توسعۀ سبد محصولات فولاد مبارکه برشمرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت متالورژی و روشهای تولید بنا به درخواست مشتریان شرکت، طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ را طبق استاندارد مربوطه (۱۷۱۵۵ DIN) در دستور کار خود قرار داده بود . رئیس تروپروسس فولاد مبارکه در ادامه گفت: گرید مذکور عمدتا در ساخت بویلرها و مخازن تحتفشار کاربرد دارد و از دستۀ فولادهای مقاوم به خزش است. در همین خصوص، صادق رحیمی، کارشناس واحد متالورژی و روشهای تولید فولاد مبارکه نیز در گفتوگو با خبرنگار فولاد اظهار داشت: بنابر استانداردهای مربوطه، گرید فولادی یادشده نیاز به حداقل استحکام تسلیم ۳۵۵ مگا پاسکال و حداقل استحکام کششی ۵۱۰ مگا پاسکال در دمای محیط دارد. همچنین از ویژگیهای خاص این گرید، الزام به برخورداری از حداقلی از استحکام تسلیم و کششی در دماهای بالاتر از ۲۰۰ و حداکثر ۵۵۰ درجۀ سانتیگراد است. کارشناس واحد متالورژی و روشهای تولید فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به این نکته که گرید ۱۹Mn۶ پیش از این از طریق واردات تأمین میشد افزود: پس از تعیین آنالیز مناسب، سایر پارامترهای تولیدی، همچون دماهای نورد و الگوی خنککاری ورق، برای دستیابی به خواص مکانیکی موردنظر استاندارد ۱۷۱۵۵ DIN نیز تعیین گردید. وی در ادامه خاطرنشان کرد: گرید مذکور، با آنالیز و پارامترهای خاص طراحی شد و در ابعاد مورد درخواست مشتری (۱۰mm*۱۸۰۰) تولید گردید. همچنین برای اولین مرتبه در فولاد مبارکه با هماهنگی آزمایشگاه محصول جهت انجام تست کشش در دمای ۴۵۰ درجۀ سانتیگراد ، تجهیزات موردنیاز بر روی دستگاه کشش، نصب و تست شد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: محصول تولیدی پس از اخذ تأییدیۀ آزمایشگاه محصول، در خط تولید مشتری نیز مورداستفاده قرار گرفته و درنهایت تأیید و رضایت مشتری دریافتکنندۀ محصول را نیز در برداشته است. رحیمی در پایان از همکاری مدیریت و کارشناسان دفاتر فنی تولیدِ نواحی فولادسازی و نورد گرم، واحد برنامهریزی و کنترل تولید، آزمایشگاه محصول، واحد فروش و نیز مدیریت و همکاران واحد متالورژی و روشهای تولید قدردانی کرد.

سید محمد قافله باشی در باره اقدامات کاهش پیک در استان اظهار داشت: مجموع سهمیه کاهش پیک اختصاص داده شده برای استان قزوین ۱۰۰ مگاوات است که برای اولین بار با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شدیم. وی بیان کرد: توانستیم ۱۲۹.۸ مگاوات در ساعت ۱۴ و عملکرد ۱۲۹ درصدی را که ۲۹ مگاوات بیشتر از سقف تعیین شده است را صرفه جویی کرده و اهداف خود را محقق کنیم. قافله باشی گفت: برنامههای پاسخگویی بار در سال جاری با همکاری صاحبان صنایع و کشاورزی به گونهای تنظیم شد که مشترکین خانگی توانستند بدون خاموشی تابستان را سپری کنند و در این زمینه رتبه سوم کشوری را کسب کردیم. قافله باشی بیان کرد: در ماگزیمم عملکرد برنامه ۲۴ ساعته صنعتی و ماگزیمم عملکرد برنامه ۲۴ ساعته صنعتی، در میان ۳۹ شرکت توزیع سراسر کشور رتبه دوم را کسب کردیم و در عملکرد برنامه مولدهای خود تامین رتبه چهارم بدست آمد. معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: در عملکرد کل برنامهها در روز پیک بحرانی کشور در تاریخ ۳۱ تیرماه امسال در ساعت ۱۴ به میزان ۸۰.۷ مگاوات همکاری مشتریکن اخذ شد و پیک سراسری به همین میزان کاهش یافت. وی تصریح کرد: در رتبهبندی گروهی نیز در گروه سوم با توجه به مجموع امتیاز برنامههای پاسخگویی بار و رعایت سقف پیک اعلامی از توانیر با امتیاز ۸۳.۱ رتبه سوم کسب شد. قافله باشی از تخصیص پاداش به مشترکان همکار صنعتی هم خبر داد و اظهارداشت: در سال جاری به مشترکان همکاری که در برنامهریزی برای کاهش میزان مصرف و انتقال بار مصرف به ساعات دیگر مشارکت خوبی داشتند مبلغ ۸ میلیارد تومان پاداش داده شد. وی اضافه کرد: در استان قزوین ۶۱۸ هزار مشترک داریم که ۴۸۷۰ مشترک صنعتی و ۶۵۰۸ مشترک کشاورزی است که با همکاری مشترکین صنعتی توانسته ایم از پیک مصرف در تابستان بدون خاموشی عبور کنیم. وی اضافه کرد: در استان ۲۶۱۷ همکار دیماندی داریم که اکثر آنها با ما همکاری میکنند و با این مشارکت توانستهایم برق پایدار در شبکه را تامین کنیم. در استان قزوین از مجموع ۶۱۸ هزار مشترک حدود ۴۸۸ هزار و ۹۵۸ مشترک خانگی است.

مدیر منطقه ١٢ شهر اصفهان:
 

مدیر منطقه ۱۲ شهر اصفهان گفت: خیابان آرمان با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در ساخت طبق زمان بندی، در موعد مقرر در اختیار شهروندان منطقه ۱۲ قرار گرفته است.

علی باقری با اشاره به اجرای پروژه مشارکتی، اداری تجاری در طبقه فوقانی ایستگاه متروی شهید علیخانی در منطقه ۱۲ اظهار کرد: طرح توسعه ایستگاه مترو شهید علیخانی، در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۸۰ مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار و ۲۳۰ مترمربع در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه کاربری این پروژه اداری و تجاری است، گفت: تعداد واحدهای تجاری که در این پروژه ساخته می شود، ۹۲ و تعداد واحدهای اداری هم ۹۷ مورد خواهد بود. پیشرفت فیزیکی این پروژه مشارکتی نیز ۳۰ درصد است.

مدیر منطقه ۱۲ شهر اصفهان با بیان اینکه در مجموع این پروژه شامل یک مجموعه تجاری و اداری در هفت طبقه خواهد بود، تصریح کرد: همچنین در این پروژه ۴ طبقه پارکینگ لحاظ شده است.

وی در مورد پروژه ورزشی - تجاری شهرک نگین به عنوان یکی دیگر از طرح های در دست اجرای منطقه اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۳۷ مترمربع و زیربنای سه هزار و ۶۳ مترمربع ساخته می شود.

باقری ادامه داد: این طرح نیز شامل یک مجتمع ۵ طبقه است که دارای بخش های مختلف از جمله پارکینگ، موتورخانه، تجاری و دو طبقه ورزشی است. این طرح هم دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد است که تا پایان امسال بهره برداری می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه خیابان آرمان با اعتبار اجرایی ۲۷ میلیارد ریال در محله ناصر خسرو نیز تکمیل شده و در اختیار شهروندان منطقه ۱۲ است، اظهار کرد: این خیابان سبب اتصال خیابان مفتح به آزادگان می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی همدان گفت: مهمترین موضوعات مطروحه در ثبت جهانی منظر فرهنگی هگمتانه تا همدان، در قالب چهار کارگروه، کارشناسی و بررسی می شوند.

علی مالمیر در سومین جلسه بررسی گزارش هفتگی منظر فرهنگی هگمتانه تا همدان که در دفتر پایگاه محوطه فرهنگی همدان باحضور کارشناسان برگزار شد، اذعان کرد: مهمترین موضوعات مطروحه در ثبت جهانی منظر فرهنگی هگمتانه تا همدان در قالب چهار گروه کارشناسی و بررسی خواهد شد .

در ادامه مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری هگمتانه در تشریح این کارگروه ها، گفت: این کارگروه ها شامل مردم شناسی، باستانشناسی، گردشگری، معماری و شهرسازی است.

حسن سلطانی ادامه داد: در کارگروه مردم شناسی درخصوص گزارش اقدامات مردم شناسی بازارهای همدان، تقسیم بندی پهنه بازار، ساختار اقتصادی و انسانی بازار، رابطه تولید و بازار، دادوستد، گستره حوزه محل بازار و ارتباط هر بازار با بازارهای دیگر، رابطه بازار با توزیع و خدمات، ضمانت های سنتی بازار، اعتبار و جایگاه اجتماعی و در کارگروه باستانشناسی، بحث هگمتانه در متون تاریخی مورخان و جغرافیای نویسندگان، جغرافیای اقتصادی و انسانی با توجه به متون مورخان و جغرافیدانان، شاخص های زیست محیطی و جغرافیایی در مکان گزینی هگمتانه،کاوشهای باستانشناسی در محدوده، ارزیابی کاوشهای هگمتانه ، موضوع توالی گاه نگاری نقاط بافت شهر و شاخص های بارز منظر فرهنگی هگمتانه تا همدان مورد توجه و کارشناسی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: در کارگروه معماری و شهرسازی تعیین بناهای موجود در عرصه و حرائم، ترسیم دقیق خطوط عرصه و حرائم با مساحت محدوده ی آنها، کاربری بناها و شماره گذاری تفکیک بناهای دارای اطلاعات و فاقد اطلاعات و در کارگروه گردشگری دسته بندی نوع گردشگری بناهای موجود در محدوده ی عرصه و حرائم ثبت جهانی، جستجو در منابع علمی مربوط به بناها و آثار موجود در عرصه و حرائم، گردآوری آمار گردشگری حداقل پنج سال گذشته ابنیه موجود در عرصه و حرائم واستخراج شماره ثبت ابنیه ثبتی مورد کارشناسی قرار می گیرند.