با موافقت هيات پذيرش فرابورس ايران صورت گرفت:
بورس کالاي ايران پيش‌بيني درآمد هر سهم براي سال مالي منتهي به 29 اسفند 96 را 395 ريال در نظر گرفته که 20 درصد از EPS سال جاري بيشتر است. با موافقت هيات پذيرش فرابورس ايران، سهام شرکت بورس کالاي ايران در تابلوي «الف» بازار پايه درج شد تا آماده گشايش نماد شود.
به نقل از فرابورس ايران، بر اساس دستورالعمل جديد در خصوص شرايط درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پايه فرابورس، اين بازار به سه تابلوي «الف»، «ب» و «ج» طبقه‌بندي شده که طبق آن تابلوي «الف» مربوط به تشکل‌هاي خودانتظام و نهادهاي مالي داراي مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است. به اين ترتيب سهام شرکت بورس کالاي ايران پس از موافقت هيات پذيرش فرابورس به‌عنوان نخستين شرکت در تابلوي «الف» بازار پايه درج شد. بورس کالاي ايران که از سال 86 فعاليت خود را به‌عنوان يکي از ارکان بازار سرمايه آغاز کرده است، در زمينه پذيرش کالاها و اوراق بهادار مبتني بر آن از قبيل کالاهاي صنعتي، معدني و کشاورزي، نظارت بر عرضه‌کنندگان کالاهاي پذيرفته شده در بورس کالا و ناشران اوراق بهادار مبتني بر کالاي پذيرفته‌شده، پذيرش انبارها، نظارت بر فعاليت آن‌ها و انجام عمليات مربوط به انبارها که به‌منظور تسهيل دادوستد معاملات در بورس کالا انجام مي‌شود و ... به فعاليت مي‌پردازد. اين شرکت با سرمايه 900 هزار ميليارد ريالي، سود هر سهم را براي سال مالي منتهي به 30 اسفند 95 رقم 329 ريال پيش‌بيني کرده که از اين مقدار در 9 ماهه سال جاري 255 ريال معادل 77 درصد را پوشش داده است. بورس کالاي ايران همچنين پيش‌بيني درآمد هر سهم براي سال مالي منتهي به 29 اسفند 96 را نيز 395 ريال در نظر گرفته که 20 درصد از EPS سال جاري بيشتر است.
مجموع ارزش معاملات در بازارهاي اول، دوم و پايه به 1448 ميليارد ريال رسيد
آخرين روز معاملاتي فرابورس ايران در هفته جاري با نقل و انتقال 211 ميليون ورقه به ارزش 5224 ميليارد ريال پايان يافت که نسبت به روز گذشته با افزايش حجم و کاهش ارزش معاملات همراه بود. در جريان بازار چهارشنبه 27 بهمن ماه شاخص کل نيز تحت تاثير معاملات مثبت در نمادهاي «مارون»، «هرمز»، «شاوان» و «وملل» نزديک به 9 واحد رشد کرد و آيفکس به رقم 849 واحد رسيد. در مجموع بازارهاي اول، دوم و پايه روز جاري سهامداران دادوستد 134 ميليون سهم به ارزش افزون بر 1448 ميليارد ريال را شاهد بودند.  بيشترين حجم و ارزش معاملات در مجموع اين سه بازار به‌ترتيب به دو نماد از گروه حمل و نقل، انبارداري و ارتباطات اختصاص يافت. به اين ترتيب نماد ريل سير کوثر با معامله 9 ميليون سهم به ارزش 28 ميليارد ريال در حالي بالاترين ارزش معاملات را تجربه کرد که نماد شرکت ريل پرداز سير بيشترين حجم معاملات را با جابجايي 15 ميليون سهم به ارزش 23 ميليارد ريال شاهد بود. نمادهاي «غگلپا»، «حسير» و «حريل» به‌عنوان پربيننده‌ترين نمادهاي مورد معامله فرابورسي شناخته شدند و نمادهاي «ساينا»، «آ س پ» و «سبزوا» بيشترين رشد قيمت را تجربه کردند. بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نيز شاهد نقل و انتقال 3.5 ميليون ورقه به ارزش حدود 3505 ميليارد ريال بود. در اين بازار پذيره‌نويسي اوراق اجاره شرکت واسط مالي شهريور سوم در نمادهاي معاملاتي «اجاد211»، «اجاد221»، «اجاد231»، «اجاد241»، «اجاد251»، «اجاد261» و «اجاد271» پايان يافت.
تابلوي اوراق تسهيلات مسکن امروز معامله 58 هزار ورقه به ارزش 44 ميليارد ريال را تجربه کرد. قيمت اين اوراق در بازه 761 تا 790 هزار ريال مورد مبادله قرار گرفت.

اسامي‌بزرگترين شرکت‌هاي بورسي و فرابورسي از نظر تعداد سهامدار منتشر شد.
به نقل از ايلنا؛ اسامي‌بزرگترين شرکتهاي بورسي و فرابورسي از نظر تعداد سهامدار توسط شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) منتشر شد که بر اين اساس سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران با 240 هزار و 813 سهامدار درپايان دي ماه‌امسال، در صدر بزرگترين شرکت بورسي از نظر تعداد سهامدار ايستاد و ايران خودرو با 150 هزار و 284 سهامدار و توسعه معادن روي ايران با 125 هزار و 303 سهامدار در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار دارند. همچنين شرکتهاي سرمايه گذاري نور کوثر ايرانيان، سرمايه گذاري صنعت نفت، سايپا، بانک انصار، توسعه صنايع بهشهر، سرمايه گذاري گروه توسعه ملي و نيز سيمان فارس و خوزستان در مکان‌هاي سوم تا دهم بزرگترين شرکتهاي بورسي از نظر تعداد سهامدار هستند.
بر اساس اين گزارش، موسسه اعتباري کوثر مرکزي با 483 هزار و 892 سهامدار در صدر بزرگترين شرکت‌هاي فرابورسي از نظر تعداد سهامدار قرار دارد و بانک سرمايه با 302 هزار و 609 سهامدار و بانک دي با 181 هزار و 068 سهامدار در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.
بانک مهر اقتصاد، بانک قوامين، سرمايه گذاري توسعه و عمران استان کرمان، سرمايه گذاري کشاورزي ايران، بانک حکمت ايرانيان، صنايع پتروشيمي‌زنجان، پتروشيمي‌گلستان نيز در مکان‌هاي سوم تا دهم فهرست برترين شرکت‌هاي فرابورسي از لحاظ تعداد سهامدار ايستادند.

بازارهاي سهام آسيا صعود چشمگير شاخص‌هاي سهام وال استريت در معاملات روز گذشته را دنبال کردند و روز چهارشنبه در بالاترين سطح در ۱۹ ماه اخير ايستادند.
به نقل از ايسنا، اظهارات جانت يلن، رئيس بانک مرکزي آمريکا در برابر کميته بانکي سنا که احتمال افزايش نرخ‌هاي بهره در نشست آينده اين بانک را تقويت کرد، دلار را در بالاترين سطح سه هفته گذشته نگه داشت. يلن گفت: بانک مرکزي آمريکا احتمالا لازم است نرخ‌هاي بهره را در نشست آينده افزايش دهد و تاخير در افزايش نرخ‌هاي بهره ممکن است برنامه کميته سياستگذاري بانک مرکزي را عقب بياندازد. رئيس بانک مرکزي آمريکا در اظهارات از پيش تهيه شده خود گفت: اقتصاد آمريکا با روند ملايمي‌رشد مي‌کند و وي انتظار دارد اقتصادهاي جهاني هم رشد صعودي پيدا کنند. معامله گران و سرمايه گذاران اظهارات وي را براي دريافت نشانه‌هايي از زمان افزايش بعدي نرخهاي بهره‌امريکا به دقت دنبال کردند و تا حدودي موافق تحکيم سياست پولي ارزيابي کردند. شاخص ام اس سي آي بورس‌هاي آسيا اقيانوسيه بجز ژاپن ۰.۹ درصد رشد کرد و به بالاترين سطح از ژوييه سال ۲۰۱۵ رسيد. سهام استراليا ۰.۹ درصد، شاخص کسپي کره جنوبي ۰.۵ درصد و‌هانگ سنگ هنگ کنگ ۱.۴ درصد رشد کرد. شاخص نيک‌کي ژاپن تحت تاثير ضعيف‌تر شدن ارزش ين، بيش از يک درصد صعود کرد. به گفته تاکويا تاکاهاشي، استراتژيست شرکت دايوا سکيوريتيز، بازار از اظهارات يلن دلگرم شد و اين خوش بيني تا پايان روز ادامه يافت.
رشد ۱۸۹ واحدي شاخص کل بازار سرمايه
در آخرين روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در اين هفته اکثريت نمادها شاهد شرايط کاهشي بودند، اما نماد قندي‌ها مخالف جريان غالب بازار رشد کردند. شاخص کل نيز ديروز تا تراز ۷۷ هزار و ۱۸۹ واحدي بالا رفت. به نقل از ايسنا، چهارشنبه دماسنج بازار سرمايه از ابتداي باز شدن معاملات روند صعودي را در پيش گرفت و در نهايت رشد ۱۸۹ واحدي را تجربه کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۱۸۰ واحدي رسيد. شاخص کل هم‌وزن نيز شاهد رشد ۳۹ واحدي بود و تا تراز ۱۵ هزار و ۵۷۹ واحدي بالا رفت.
شاخص آزاد شناور نيز ۲۰۰ واحد بالا رفت و به رقم ۸۴ هزار و ۶۶۹ واحدي رسيد و شاخص بازار اول با رشد حدود ۱۵۴ واحدي رقم ۵۴ هزار و ۹۵۶ واحدي را تجربه کرد. همچنين شاخص بازار دوم ۲۸۹ واحد بالا رفت و به کانال ۱۶۳ هزار و ۳۵۲ واحدي رسيد. نماد معاملاتي فولاد مبارکه اصفهان بيشترين نقش را در نوسانات شاخص بر جاي گذاشت. در اين نماد ۸۷ درصد از خريدها مربوط به سهامداران حقوقي و ۱۲ درصد از خريدها مربوط به سهامداران حقيقي بود. نيز در گروه فلزات اساسي نيز اکثريت نمادها شاهد افت در قيمت پاياني بودند هرچند که نمادهايي مانند ملي صنايع مس ايران، فولاد مبارکه اصفهان، لوله و ماشين‌سازي ايران و سرمايه‌گذاري توکافولاد رشد در قيمت پاياني را تجربه کردند. نمادهاي شرکت ارتباط سيار ايران و پالايش نفت بندرعباس نيز جزو آنهايي بودند که توانستند شاخص بورس را تا حدودي بالا بکشند. در نماد شرکت مخابرات ايران بيش از ۸۴ درصد از خريدها مربوط به سهامداران حقوقي و مابقي مربوط به حقيقي‌ها بود. در نماد پالايش نفت بندرعباس نيز بيش از ۸۹ درصد از خريدها را حقوقي‌ها انجام دادند و تنها نزديک به ۱۰ درصد از خريدها به سهامداران حقيقي رسيد. در گروه فرآورده‌هاي نفتي نمادهايي همچون پالايش نفت بندرعباس، پالايش نفت تهران، پالايش نفت لاوان و سرمايه‌گذاري صنعت نفت شاهد رشد در قيمت پاياني و نمادهايي همچون نفت بهران، پالايش نفت شيراز، نفت سپاهان و نفت پارس افت در قيمت پاياني را تجربه کردند. در طرف مقابل نماد معاملاتي گسترش نفت و گاز پارسيان بيشترين تاثير منفي را روي دماسنج بازار سرمايه گذاشت. در اين نماد بيش از ۷۲ درصد از خريدها مربوط به سهامداران حقيقي و مابقي مربوط به سهامداران حقوقي بود. در گروه محصولات شيميايي نمادهايي همچون پتروشيمي‌شازند، گسترش نفت و گاز پارسيان، پتروشيمي‌خارک، گروه پتروشيمي‌ايرانيان، کربن ايران، صنايع شيميايي فارس و تعدادي ديگر از اين نمادها شرايط کاهشي را تجربه کردند، اما نمادهايي همچون سرمايه‌گذاري صنايع پتروشيمي، صنايع بهداشتي ساينا، پتروشيمي‌فناوران، گروه صنعتي پاکشو، پتروشيمي‌مارون از جمله صنايعي بودند که توانستند رشد قابل قبولي را کسب کنند. در گروه خودرو نيز اکثريت قريب به اتفاق نمادها شرايط کاهشي را تجربه کرده‌اند، اما در ميان آنها نمادهايي همچون آهنگري تراکتورسازي ايران، سايپا آذين، چرخش‌گر، کمک فنر ايندامين نمادهايي بودند که توانستند تا حدودي نسبت به روز پيش از آن در قيمت پاياني رشد نشان دهند. ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به رقم ۳۴۸ ميليارد و ۸۳۹ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان رسيد که اين رقم ناشي از دست به دست شدن ۹۸۰ ميليون و ۸۱۴ هزار سهم و اوراق مالي قابل معامله طي ۵۷ هزار و ۱۶۹ نوبت دادوستد بود.

معرفي کوچکترين سهامداران بازار سرمايه
جديدترين آمارها نشان مي‌دهد که در ماه گذشته ۲۵ کد سهامداري براي نوزادان در کشور صادر شده است که تهراني‌ها بيشترين صدور کد سهامداري را در اين مدت به خود اختصاص دادند. مديريت امور ناشران شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات)، فهرست کوچکترين سهامداران بازار سرمايه را تا پايان دي ماه‌امسال منتشر کرد. به نقل از سمات، جديدترين آمارها نشان مي‌دهد که در ماه گذشته 25 کد سهامداري براي نوزادان در کشور صادر شده است که تهراني‌ها بيشترين صدور کد سهامداري را در اين مدت به خود اختصاص دادند. پارسا جمشيدي 3 روزه از بجنورد کوچکترين نوزادي است که دي ماه کد سهامداري خود را از شرکت سپرده گذاري مرکزي دريافت کرده است.
 «وايران» عملکرد 6 ماهه منتشر کرد
بر مبناي اطلاعات دريافتي از شرکت ليزينگ ايرانيان در نامه مورخ 27 بهمن 95 پيش بيني درآمد هر سهم براي سال مالي منتهي به 30 اسفند 95 با سرمايه 1 هزار ميليارد ريال، مبلغ 226 ريال به طور خالص پس از کسر ماليات اعلام شد.
شرکت ليزينگ ايرانيان پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 30 اسفند 95 در دوره 6 ماهه را به صورت حسابرسي شده منتشر کرد.   بر مبناي اطلاعات دريافتي از شرکت ليزينگ ايرانيان در نامه مورخ 27 بهمن 95 پيش بيني درآمد هر سهم براي سال مالي منتهي به 30 اسفند 95 با سرمايه 1 هزار ميليارد ريال، مبلغ 226 ريال به طور خالص پس از کسر ماليات اعلام شد.


يک سيماني زيان را افزايش داد 
فرآورده‌هاي سيمان شرق با سرمايه ثبت شده 180000 ميليون ريال در دوره 3 ماهه سال مالي منتهي به پايان مرداد ماه 96 به ازاي هر سهم 149 ريال زيان شناسايي کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10درصد افزايش داشته است.
شرکت فرآورده‌هاي سيمان شرق اطلاعات و صورت‌هاي مالي مياندوره اي 3 ماهه منتهي به پايان آبان ماه 95 را منتشر کرد.
فرآورده‌هاي سيمان شرق با سرمايه ثبت شده 180000 ميليون ريال در دوره 3 ماهه سال مالي منتهي به پايان مرداد ماه 96 به ازاي هر سهم 149 ريال زيان شناسايي کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10درصد افزايش داشته است.

اولين حضور سازمان بورس در نشست آيسکو 
بعد از عضويت سازمان بورس و اوراق بهادار در آيسکو، نمايندگان سازمان براي اولين بار در اين نشست مهم – که يکي از 4 کميته اصلي آيسکو است و روسا و نايب رئيسان کشورهاي عمان، غنا، تونس، آفريقاي جنوبي، کويت، عربستان، امارات از جمله شرکت کنندگان آن بودند– حضور يافتند.
سي و هشتمين نشست «کميته منطقه‌اي آفريقا / خاورميانه» آيسکو به ميزباني نهاد ناظر بازار سرمايه کشور امارات در روزهاي 26 و 27 بهمن سال جاري در ابوظبي برگزار شد.
به نقل از سنا، بعد از عضويت سازمان بورس و اوراق بهادار در آيسکو، نمايندگان سازمان براي اولين بار در اين نشست مهم – که يکي از 4 کميته اصلي آيسکو است – حضور يافتند.