کد خبر: ۱۰۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی در راستای توسعه دولت الکترونیک در قم می‌تواند کمک مهمی به این بخش کند، علاوه بر این اشتغالزایی و حفظ نخبگان این عرصه در استان به عنوان سرمایه‌های قم نیز از دیگر دستاوردهای همکاری دستگاه‌های دولتی با این شرکت‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید رضا موسوی در جلسه راهبردی و توسعه مدیریت استان قم که امروز در سالن کرامت استانداری برگزار شد ضمن ضروری برشمردن توسعه فرهنگسازی در راستای استفاده بیشتر از خدمات غیرحضوری عنوان کرد: دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان آمادگی ارائه خدمت‌رسانی کامل به مردم را دارند و ضروری است با همکاری دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسانی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف دولت به واسطه دفاتر پیشخوان به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: اساس توسعه دولت الکترونیک ایجاد ارتباط و دسترسی بانک‌های اطلاعاتی استان به یکدیگر است که در این زمینه در قم با چالش‌هایی جدی مواجه هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم اضافه کرد: امنیت داده ها نیز موضوعی جدی در حوزه توسعه خدمات الکترونیکی است.

موسوی بیان کرد: اتصال بانک‌های اطلاعاتی در سطح کشور انجام شده و در انتظار اتصال دستگاه‌های استان به این سامانه هستیم.

وی توسعه خدمات الکترونیک را بسیار ضروری برشمرد و افزود: در گام نخست باید شناسایی خدماتی که به صورت الکترونیکی در حال انجام است صورت گیرد و گام دوم ایجاد اتصال میان بانک‌های اطلاعاتی موجود در قم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شد مشخص شد 97 درصد دستگاه‌های استان قم با بهترین زیرساخت‌ها به سازمان‌های بالادستی خود متصل هستند که این نشان‌دهنده ظرفیت  بالای قم در این عرصه است.

موسوی اذعان کرد: استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی در  راستای توسعه دولت الکترونیک در قم می‌تواند کمک مهمی به این بخش کند، استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناورانه بسیار توانمندی که در سطح استان وجود دارند باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی اعتماد دستگاه‌های دولتی استان قم به شرکت‌های فناورانه را موجب توسعه اشتغالزایی در سطح استان دانست و گفت: رونق همکاری دستگاه‌های دولتی با شرکت‌های فناورانه خصوصی علاوه بر اشتغالزایی موجب حفظ نخبگان این عرصه به عنوان سرمایه‌های قم نیز خواهد شد.

انتهای پیام/78005/آ40

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار