کد خبر: ۱۱۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

سلامت نیوز:دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس گفت:« از دستاوردهای کرونا مانور سنگینی بود که در حوزه سلامت کشور اتفاق افتاد. تلاش زیادی در حوزه دستاوردهای فناوری ایجاد شد و امروز با افتخار می توانیم بگوییم در اوج کرونا تمام لوازم حفاظتی و دستگاه های کمک تنفسی را توسط شرکت های دانش بنیان تولید کنیم و درخواست برای صادرات مازاد آن را داریم.»

به گزارش سلامت نیوز، وی در ادامه گفت:« بالغ بر ۹۰۰ دستگاه کمک تنفسی تولید داخلی داشتیم که بین دانشگاه ها توزیع کردیم همچنین توزیع بیش از ۴۵۰ ونتیلاتور داشتیم و ۴۵۰ تخت ویژه را توسعه دادیم. در زمینه تولید لوازم حفاظتی همه استان های کشور در مرحله خودکفایی هستند که قابلیت صادرات وجود دارد.»


وی افزود:« از دستاوردهای دیگر حوزه سلامت بهره مندی ما از حوزه فناوری های علوم مجازی است و در حوزه ای تی پیشرفت خوبی داشتیم. اموزش کوتاه مدت برای گروهی که نیاز دارند دوره مهارتی ببینید را داشتیم. در حال اموزش برای کادر پزشکی و پزشکان و پرستاران هستیم که آموزش ها از طریق وبینار از طریق اساتید برجسته کشور است. »

دکتر جان بابایی گفت:« از دستاوردهای دیگر حوزه سلامت تدوین راهنما و گایدلاین ها برای ارائه خدمت به بیماران است و راهنماهای ارائه خدمت برای خدمات سرپایی را در کشور توسط کمیته های علمی تدوین کردیم که می تواند به عنوان رفرنس در دنیا استفاده شود.»


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار