کد خبر: ۱۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
گروه ام‌تی‌ان با صدور بیانیه‌ای به انتشار خبر نفوذ جاسوسان آمریکایی و انگلیسی به سیم‌کارت‌های این شرکت واکنش نشان داد و اعلام کرد شبکه ام‌تی‌ان از امنیت کامل برخوردار است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، بعد از انتشار اسناد تازه‌ای از جاسوسی‌های آمریکا و انگلیس درباره نفوذ به شرکت هلندی جمالتو، بزرگترین سازنده سیم‌کارت‌های دنیا و دسترسی به رمزگذاری سیم‌کارت‌های برخی شرکت‌ها از جمله ام‌ تی ان- ایرانسل، شرکت ام‌ تی ان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سیم‌کارت‌های شبکه ام‌تی‌ان از امنیت کامل برخوردار است.
 
در بیانیه ام‌تی‌ان اعلام شده است: بدینوسیله اعلام می‌دارد ام‌تی‌ان از سامانه‌های امنیت اطلاعات قدرتمندی برخوردار است که از اطلاعات مشتریان و حریم خصوصی آنها به طور کامل محافظت می‌کند.  ما اقدامات و مؤلفه‌های امنیتی متعددی را به منظور محافظت از اطلاعات مشتریان در شبکه ام‌تی‌ان تعریف نموده‌ایم که یکی از آنها پشتیبانی از سیم‌کارت‌ها است.
 
هم‌چنین گروه ام‌تی‌ان تاکید کرده است: به موازات تکامل فناوری در صنعت مخابرات، ام‌تی‌ان با همکاری تأمین‌کنندگان و شرکایش، بدون هیچ وقفه‌ای به تلاش برای تقویت سازوکارهای اداره و کنترل اطلاعات شبکه خود ادامه خواهد داد.   
 
بر اساس گزارشی که در هفته‌های گذشته از سوی فوربس  و اینترسپت منتشر شد، دو سازمان جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و ستاد ارتباطات دولت انگلیس با هک کردن شرکت هلندی Gematlo بزرگترین و مشهورترین سازنده سیم کارت در دنیا و سرقت کدهای رمزگذاری داده های سیم کارت ها توانسته اند از سال 2010 به بعد مکالمات میلیون ها مشترک موبایل در سراسر جهان را مورد استراق سمع قرار دهند.
بر اساس اطلاعات موجود در یکی از اسناد افشا شده که مربوط به یک دوره سه ماهه جاسوسی است، بیشترین میزان سرقت اطلاعات از ایمیل های یاهو و جیمیل کارکنان هواووی صورت گرفته و  ایمیل‌های یاهو و جیمیل کارکنان شرکت MTN Irancell دومین هدف جاسوسی جذاب آمریکا و انگلیس محسوب می شود.
 
جاسوسان آمریکایی و انگلیسی بعد از دسترسی به ایمیل های هدف، آنها را جستجو می کردند تا اطلاعاتی در مورد کلیدهای رمزگذاری سیم کارت ها بیابند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار