کد خبر: ۱۲۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور برای کاهش نرخ ارز گفت: در دو سال گذشته حدود 80 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که هنوز 20 میلیارد دلار ارز حاصل از آن بازنگشته و این موضوع فضای خاصی را بوجود آورده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: با توجه به مشکلات در حوزه فروش نفت و عدم بازگشت 20 میلیارد دلار ارز معضلی را در کشور ایجاد کرده که دولت باید تدابیر ویژه‌ای برای حل این موضوع بیاندیشد.

وی تصریح کرد: دولت مسلما باید به دنبال ایجاد تضامینی برای بازگشت ارز صادراتی به کشور باشد و در صورت وجود موانع قانونی، بسته‌های  پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کند.    

زمینه تولید با هدایت میلیاردها تومان نقدینگی فراهم شود                                                                                                               

محبی نجم‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا نرخ ارز کاهش پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: تیم اقتصادی دولت باید در این مورد تدبیرهای لازم را انجام دهند، زیرا شاید نتوانیم به دلیل تحریم‌ها به صورت علنی ارز مورد نیاز کشور را تامین کنیم اما راه‌های مختلفی مانند ایجاد کریدورهای پولی برای تحقق این موضوع وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه ایران با این عظمت جغرافیایی و ششصد میلیون متر مکعب مرز با همسایگان باید به دنبال اجرای گام دوم باشد، اظهار کرد: معتقدیم برجام را ابتدا با مردم و سپس همسایه‌های خود باید امضا کنیم و زمینه تولید را با هدایت میلیاردها تومان نقدینگی در جامعه به سمت آن فراهم کنیم./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار