کد خبر: ۱۲۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
پیش‌بینی کارشناسان غربی:
کارشناسان بانک سیتی‌ گروپ آمریکا معتقدند قیمت جهانی طلا طی ماه‌های آینده به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد.





به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، طی هفته‌های گذشته قیمت طلا روندی افزایشی را طی کرده و رکورد 1800 دلار در هر اونس که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است را شکسته است.
کارشناسان بانک سیتی گروپ آمریکا اما معتقدند عوامل اثرگذار بر بازار جهانی طلا باعث خواهد شد تا قیمت این فلز دوباره افزایش یابد.
بنا به اعلام تحلیلگران پایین بودن نرخ سود اوراق دولتی و اجرای برخی سیاست‌های پولی در کنار بعضی دیگر عوامل فاکتورهایی هستند که در حال بالا بردن قیمت طلا هستند.
این کارشناسان انتظار دارند که طی 6 تا 9 ماه آینده قیمت طلا به بالاترین قیمت خود در تاریخ معاملات برسد.
آنها معتقدند طی 3 تا 5 ماه آینده طلا از 2 هزار دلار در هر اونس عبور کند.
تحلیلگران سیتی ‌گروپ می‌گویند قیمت اسمی ‌طلا در تمام بازارهای ارزی نوظهور و برخی کشورها رکورد زده است.
این کارشناسان می‌گویند دیر یا زود قیمت طلا به دلار آمریکا رکورد جدیدی خواهد زد.
به اعتقاد آنها قیمت نقره نیز افزایش خواهد یافت.
به دلیل شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذاران در بازار به سمت خرید طلا به‌عنوان دارایی ایمن سنتی افزایش یافته و تقاضا برای این فلز به شکل قابل‌توجهی رشد کرده است.
کارشناسان اقتصادی می‌گویند به‌خاطر ابهامات موجود نسبت به روند بهبود اوضاع اقتصاد جهانی قیمت طلا به 1920 دلار خواهد رسید.
کارشناسان سیتی گروپ می‌گویند قیمت نقره هم طی 6 تا 12 ماه آینده به 25 دلار در هر اونس خواهد رسید و ممکن است نهایتا رقم 30 دلار را هم ببیند.
هم طلا و هم نقره حدود 6 هفته است که روند پیاپی رشد قیمت را شاهد هستند.
طلای جهانی دیروز بالاترین قیمت 9 سال گذشته را تجربه کرد
همچنین به دنبال تضعیف ارزش دلار و انتظار برای اجرای محرک‌های اقتصادی بیشتر به منظور احیای کشورهای صدمه دیده از کرونا، قیمت طلا دیروز بالاترین رقم 9 سال گذشته را نیز تجربه کرد و در نهایت 1827/66 دلار فروخته شد.
لوک‌مان اوتونوگا، تحلیلگر بازار گفت: «علی‌رغم بهبود شرایط بازار، به علت ضعف گسترده دلار، طلا درحال تقویت شدن است.»
«با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان که سبب تقویت حس اضطراب شده، احساس حاکم بر بازار همچنان بدون تغییر مانده است.» ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی به کمترین رقم در بیش از 4 ماه گذشته رسیده است.هر اونس نقره نیز با 76 سنت افزایش 20/95 دلار معامله شد که بالاترین رقم از آگوست 2016 به شمار می‌رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار