کد خبر: ۱۲۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال و تونل شرکت فاضلاب تهران گفت: دومین تونل بلند انتقال فاضلاب تهران با هدف جمع‌آوری فاضلاب مناطق مرکزی و غرب تهران به طول تقریبی 12 کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

داود سعادت‌لطفی با اعلام این خبر افزود: تونل فاضلاب‌رو غرب با ظرفیت عبوری 17 مترمکعب در ثانیه، جمعیتی معادل سه میلیون و 150 هزار نفر از جمعیت شهر تهران را زیر پوشش خدمات طرح فاضلاب تهران قرار می‌دهد.
او گفت: این تونل با قطر داخلی سه متر از مسیر 30‌متری ‌جی، بزرگ‌راه آیت‌الله سعیدی، خیابان زرند و بهار، بزرگ‌راه آزادگان عبور می‌کند و به تصفیه‌خانه فاضلاب فیروزبهرام منتهی می‌شود.
به گفته مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال و تونل شرکت فاضلاب تهران این تونل به صورت مکانیزه EPB_TBM (ماشین حفاری تمام مقطع تونل از نوع متعادل‌کننده فشار زمین) با اجرای پوشش محافظتی در برابر گاز H2S به روش HDPE ( پلی‌اتیلن با دانسیته بالا) برای نخستین بار در کشور توسط شرکت فاضلاب تهران اجرا شده است.
او ادامه داد: پروژه تونل فاضلاب‌رو غرب با مبلغ اولیه 48 میلیارد ریال و با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های شرکت فاضلاب تهران در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: