کد خبر: ۱۲۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای جوانان را یک حرکت دینی و جهاد در راه خدا توصیف کرد و از مسوولان خواست تا زمینه آن را بیشتر فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امشب در مراسم شب هشتم محرم در حسینیه مرکز فرهنگی امام حسین (ع)، اظهار کرد: فلسفه کسب قدرت در اسلام، هدایت و خدمت به جامعه و داشتن نسلی مومن و صالح است که نقش مثبت و سازنده ایفا می‌کند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه کسب قدرت هدف نیست بلکه وسیله است‌، گفت: ارزش قدرت باید برای حمایت و خدمت به جامعه باشد.

وی با قرائت و توضیح روایاتی در خصوص تربیت خانوادگی، والدین را به تربیت فرزندان بر اساس محبت اهل بیت، پایبندی به نماز، لقمه حلال و پرهیز از مال حرام فراخواند.

آیت‌الله کعبی همچنین بیان اینکه سپاه یزید مال حرام خورده و قساوت قلب داشتند، بیان کرد: در حال حاضر با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه هستیم اما در هرصورت باید برای رزق حلال، تلاش کرد برای آنکه طبق روایات مصداق جهاد است؛ صفای باطن و نورانیت قلب با لقمه حلال به وجود می‌آید و در نسل‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به مواردی که افراد از کارهای کوچک و کارگری آغاز کرده و صاحب شرکت‌های بزرگ شدند، عنوان کرد: امروز استارتاپ‌ها در کشور ما و در دنیا دستاوردهای بزرگی داشته‌اند؛ در زمانی به سر می‌بریم که با فکر، تلاش و خلاقیت خود باید کار و رزق حلال به دست آورد و تنها به استخدام در ادارات دولتی نباید امید بست.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افراد دارای ثروت را به سرمایه گذاری دعوت کرد و گفت: کارآفرینی برای جوانان، جهاد در راه خدا و حرکت در مسیر امام حسین(ع) است؛ مسوولان استان خوزستان باید زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنند و موانع موجود را رفع کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار