کد خبر: ۱۳۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷

پس از گذشت بیش از یک ماه از قرمز شدن وضعیت کرونایی در قم، رییس دانشگاه علوم پزشکی سرانجام از فوق قرمز شدن وضعیت کرونایی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ به دنبال افزایش شمار بیماران و مبتلایان کرونایی در قم وضعیت این استان از چهاردهم مردادماه به حالت قرمز درآمد؛ هفته‌های گذشته نیز تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بستری و فوتی‌های ناشی از این ویروس افزایش چشمگیری یافت و قم را در وضعیت فوق کرونایی قرار داد؛ وضعیتی که ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد.

از ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته که نخستین خبر آزمایش مثبت ویروس کرونا در قم اعلام شد، انتظار می‌رفت سبک جدید زندگی اجتماعی نهادینه شود و مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برخی محدودیت‌ها، شرایط را برای شیوع این ویروس سخت‌تر نمایند.

اما وضعیت اجتماعی به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و خطر عادی‌سازی ویروس کرونا که بارها هشدار آن داده‌شده بود، دامن جامعه را گرفته است؛ به‌گونه‌ای که عده کثیری سعی دارند حضور در اجتماعات و همچنین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را عادی جلوه کنند.

وضعیت کرونایی قم فوق قرمز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با بستری شدن ۹۲ بیمار کرونایی در قم این استان به وضعیت فوق قرمز رسید.

محمدرضا قدیر در این زمینه اظهار داشت: چند هفته است که وضعیت قم به‌گونه‌ای است که روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تَن از مبتلایان به کرونا بستری می‌شدند ولی طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش مراجعه‌های سرپایی بودیم و به دنبال آن ۹۲ تَن از همشهریان قمی در روز چهارشنبه نوزدهم شهریور بستری شدند.

وی با بیان این‌که تعداد بستری‌شده‌های مبتلا به کرونا در قم به حدود ۴۴۰ تَن افزایش پیدا کرده است، افزود: هم‌اکنون ۲ هفته بعد از تعطیلی‌ها، تجمع‌ها و مسافرت‌ها پیک جدیدی را مشاهده می‌کنیم و از روز چهارشنبه ۱۹ شهریور باید قم را در وضعیت فراتر از قرمز لحاظ کنیم.

قدیر اضافه کرد: مهم‌ترین توصیه ما شرکت نکردن در تجمع‌ها و استفاده از ماسک و نیز غیرحضوری کردن آموزش در مدارس است که امیدواریم مردم فهیم قم به آن توجه ویژه مبذول دارند.

برچسب ها: قم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار