کد خبر: ۱۳۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
تحلیل گاردین از کتاب «مزیت دموکرات بودن»؛
دونالد ترامپ جونیور، فارغ از اینکه پدرش در انتخابات مجددا پیروز شود یا خیر، در سال‌های آینده پای ثابت سیاست جمهوری خواهان خواهد بود. در حال حاضر حتی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور بزرگترین پسر رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ هم مطرح شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله بی شرمانه پسر رئیس‌جمهور آمریکا به بایدن در کتاب جدیدش

دونالد ترامپ جونیور، فارغ از اینکه پدرش در انتخابات مجددا پیروز شود یا خیر، در سال‌های آینده پای ثابت سیاست جمهوری خواهان خواهد بود. در حال حاضر حتی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور بزرگترین پسر رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ هم مطرح شده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: "رها شدن"، اولین کتاب دون جونیور، برگرفته از مبارزات انتخاباتی پدرش و حمله‌ای تند و تیز به دموکرات‌ها بود. همانطور که استیو بانون به کمیته اطلاعات سنا گفت، دون جونیور فردی است که معتقد است همه چیز در مورد بریت بارت درست بوده است. دون جونیور همچنین یکی از کسانی است که روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد کشته شدگان کووید -۱۹ چندان هم زیاد نیست، آن هم در شرایطی که تعداد کشته‌های روزانه کرونا در آمریکا از ۱۰۰۰ نفر هم گذشته است.

به طور ماهوی، ترامپ جونیور تلاش می‌کند تا نشان دهد که بایدن و خانواده‌اش فاسد هستند. در مورد وضعیت سلامتی بایدن، نویسنده از رونی جکسون برای کوبیدن نامزد حزب دموکرات کمک می‌گیرد.

جکسون، پزشک سابق ریاست جمهوری، در حال حاضر کاندیدای حزب جمهوری خواه در کنگره است. در سال ۲۰۱۸، وی پس از مجموعه‌ای از رفتار‌های نامناسب ملزم به کناره‌گیری از انتخابات شد. در مورد بایدن، جکسون از بیان رسمی اینکه وی مبتلا به بیماری زوال عقل است، خودداری می‌کند، اما همزمان ادعا می‌کند که بایدن نمی‌تواند کلمات و جملات را به درستی تشخیص دهد. با توجه به پیروزی بایدن در مناظره به نظر می‌رسد ادعا‌های وی با شک و تردید مواجه شود.

کتاب "مزیت دموکرات بودن" هیچ توضیحی برای بازدید برنامه ریزی نشده رئیس جمهور از بیمارستان والتر رید در نوامبر ۲۰۱۹ ارائه نمی‌دهد سفری که همچنان با رمز و راز همراه است.

وقتی نوبت به تجارت اعضای خانواده بایدن می‌رسد، ادبیات کتاب تا حدودی محکم‌تر می‌شود. در سال ۲۰۱۴، بوریسما هولدینگ، بزرگترین کمپانی خصوصی تولید کننده گاز طبیعی اوکراین، اعلام کرد که هانتر بایدن به هیئت مدیره آن پیوسته است. البته حامیان بایدن گفته‌اند که وی در ان مقطع پست دولتی نداشته بنابراین عضویت وی در این شرکت تجارت خصوصی به حساب می‌امده است.

البته ترامپ نیز کم مشکلات و و شائبه‌های مالی این چنینی ندارد. به عنوان مثال به تازگی، نیویورک تایمز افشا کرد که رئیس جمهور دارای یک حساب بانکی در چین است یا اینکه وی در حالی بیش از ۱۸۸ هزار دلار مالیات به دولت چین پرداخت می‌کند که تنها ۷۵۰ دلار در داخل آمریکا پرداخته است. در همین حال، ایوانکا، دختر اول ترامپ، از حقوق مالکیت معنوی در چین برخوردار است و خواهر جارد کوشنر به سرمایه گذاران چینی در مورد املاک برادرش و دریافت ویزا آمریکا پیشنهاداتی داده است.

کتاب مزیت دموکرات بودن آشکارا بخش‌هایی در مورد رئیس‌جمهور آمریکا را سانسور می‌کند. اینکه مثلا وزارت دادگستری تلاش کرده تا جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ را وادار به سکوت کند و همزمان وکلای شخصی ترامپ به دنبال ساکت کردن مری ترامپ، خواهرزاده‌اش بودند.

دولت در حال حاضر استفانی وینستون ولکوف، دستیار شخصی سابق ملانیا ترامپ را هدف گرفته است. به نظر می‌رسد ادعای داوری مبارزات انتخاباتی ترامپ علیه عمرموسا به سرعت به جایی نرسیده است. با این حال، وقتی صحبت انتقاد رسانه‌ها از کتاب مزیت لیبرال بودن به میان می‌آید، خوب است که مطبوعات نسبت به بی اعتمادی مردم توجه داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار