کد خبر: ۱۳۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
امام جمعه شهرستان نیر گفت: درصد بالای مشکلات فعلی جامعه ناشی از سو مدیریت و عدم توجه به توان داخلی به وجود آمده که برای رفع آن نیازمند مدیریت جهادی در کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نیر با انتقاد از برخی مدیران استانی در انجام وظایف اظهار کرد: توسعه و پیشرفت استان اردبیل نیازمند انقلاب مدیریتی و مدیریت جهادی در استان است.

وی با بیان اینکه در جوامع اسلامی، مسؤولان باید بیشتر از همه مراقب اعمال و رفتار خود باشند، افزود: مسؤولان در انقلابی که حاصل زحمات صدها هزار شهید، ایثارگر و رزمنده است، رشد کرده و به صندلی مسؤولیت رسیده‌اند، از این رو تبعیت از سیره شهدا و خدمت صادقانه و بی منت باید پایه و اساس برنامه مدیران باشد.

امام جمعه شهرستان نیر بیان کرد: درصد بالای مشکلات فعلی جامعه ناشی از سو مدیریت و عدم توجه به توان داخلی به وجود آمده که برای رفع آن نیازمند مدیریت جهادی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید با همدلی، مشکلات را رفع کنند، اذعان داشت: دستگاه دیپلماسی کشور، دولت و مجلس باید فرامین مقام معظم رهبری را مو به مو اجرا کنند تا کشور به پیشرفت و توسعه پایدار دست پیدا کند.

نعمتی تصریح کرد: توجه به مسائل معیشتی، مبارزه با گرانی، نظارت بر بازار و تولید داخلی از توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری است که همه باید در تحقق آنها تلاش کنیم.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه به مناقشه قره باغ اشاره کرد و گفت: این سرزمین‌ها متعلق به خاک اسلام است و باید آزاد شوند تا با برقراری امنیت بعد از سال‌ها جنگ، مردم آن مناطق به آرامش دست یابند.

سیاست ما در برابر آمریکا تغییرناپذیر است

وی به انتخابات آمریکا نیز اشاره کرد و بیان داشت: سیاست ما در برابر آمریکا تغییرناپذیر است، آمریکا شدیدا در مسیر انحطاط قرار دارد و به سقوط خود نزدیک شده و این موضوعی است که سیاستمداران و اقتصاددانان خود آمریکا به آن معترف هستند.

امام جمعه شهرستان نیر ادامه داد: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور چنان وانمود می‌کنند که اگر بایدن پیروز انتخابات آمریکا شود نتیجه به سود ملت ایران خواهد بود، در حالی‌که اینگونه نبوده و سیاست آمریکا با انتخاب رئیس جمهور هیچ تفاوتی نخواهد کرد.

اقدامات و ابتکارات سپاه پاسداران برای تامین امنیت و اقتدار ایران اسلامی

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید طهرانی مقدم گفت: این شهید بزرگوار، در واقع با مجاهدت‌های خود اقتدار ملی را برای ایران اسلامی در جهان به ارمغان آورد و تمام آرزویش هم این بود که رژیم صهیونیستی محو و نابود شود.

نعمتی رونمایی از رگبار موشکی ایران را یکی دیگر از ابتکارات سپاه پاسداران برای تامین امنیت و اقتدار نظام اسلامی دانست و اذعان داشت: دستگیری یکی دیگر از منافقین جیش الاحوازیه توسط سازمان اطلاعات سپاه موجب تحیّر و انفعال شبکه‌های جاسوسی و رسانه‌ای دشمن شد که شایسته تقدیر است.

اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با فساد باعث ایجاد امید در جامعه شده است

امام جمعه شهرستان نیر به خدمات شبانه روزی رئیس قوه قضائیه نیز اشاره کرد و بیان داشت: قوه قضائیه در سال‌های اخیر با اقدامات خود در مبارزه با فساد باعث ایجاد امید در بین مردم شده است.

وی افزود: امروز بازگشایی شرکت‌ها و کارخانجات در سراسر کشور و بازگشت کشت و صنعت مغان و کارخانه نساجی به آغوش استان حاصل تلاش‌های رئیس قوه قضائیه است.

لزوم توجه به گردشگری و زیرساخت‌های عمرانی شهرستان نیر

نعمتی در ادامه به حوزه گردشگری شهرستان نیر پرداخت و گفت: هر چند اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش‌های خوبی در زمینه پیشرفت و آبادانی استان انجام داده اما هنوز سرمایه‌گذاران در بولاغلار نیز آواره هستند و باید هرچه سریع‌تر از روند فعالیت آنها گره گشایی شود.

وی با بیان اینکه اگر این منطقه به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری تعریف شده است پس متولی امر نیز باید میراث فرهنگی و گردشگری باشد نه اینکه بعد از صدور مجوز، منطقه به حال خود رها شده و هر اداره‌ای به کار خود مشغول شود.

امام جمعه شهرستان نیر از جلسه با نمایندگان شهرستان در مجلس قدردانی کرد و گفت: با این‌حال اوضاع جاده‌های روستایی و محورهای مواصلاتی بخش‌های شهرستان نیر مطلوب نیست و باید هرچه سریع‌تر رسیدگی شود.

وی به جاده قدیم نیر به سراب نیز اشاره کرد و بیان داشت: طبق بودجه سال ۹۸ که باید این جاده آسفالت‌ریزی می‌شد این کار انجام نگرفته و معلوم هم نیست بودجه اختصاص یافته به این امر در کجا هزینه شده است.

نعمتی گفت: اگر در موعد مقرر در این جاده آسفالت ریخته می‌شد، امسال شاهد آبادسازی سایر جاده‌های منطقه بودیم.

انتهای پیام/3463/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار