کد خبر: ۱۴۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
در گفتگو با مهر مطرح شد:
رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران در این استان و استمرار آن تا پایان هفته، گفت: در این مدت دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از اواخر وقت روز گذشته و آغاز بارش‌ها در استان گیلان، اظهار کرد: این شرایط جوی بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: افزایش ابر، بارش پراکنده باران، گاهی وزش باد، کاهش دما، مواج بودن دریا، بارش برف در ارتفاعات و احتمال وقوع رعد و برق از مهم‌ترین پدیده‌ها جوی پیش بینی شده برای گیلان تا پایان هفته جاری است.

دادرس با اشاره به اینکه در مدت دمای هوای استان گیلان نیز بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد، گفت: برای امروز (سه شنبه) آسمان استان گیلان ابری تا نیمه ابری و مه آلود، همراه با بارندگی، وزش باد پیش بینی شده که شدت این بارش‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کاهش نسبی دما، احتمال وقوع رعد و برق نیز از دیگر پدیده‌های جوی پیش بینی شده برای امروز است، افزود: ارتفاع موج دریا برای امروز نیز ۲ متر بوده و شرایط برای انجام فعالیت‌های دریایی نامناسب است

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه برای روز چهارشنبه نیز آسمان گیلان ابری و مه آلود همراه با کاهش دما و وزش باد و بارندگی و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی شده که بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز در این روز به بیش از ۲ متر می‌رسد.

وی با اشاره به شدت بارش‌ها، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش زمین را دور از انتظار ندانست و گفت: شهروندان از استقرار در نزدیک رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار