کد خبر: ۱۴۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
برگزیده کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: کلاس‌های قرآنی برای رده‌های سنی مختلف دارم، ولی بیشتر کار با بچه‌ها و نوجوانان را دوست دارم، در کلاس‌هایم گاهی اوقات پیش آمده که کودک ۹ یا ۱۰ ساله همراه مادرش حفظ قرآن را شروع کردند یا شاگردی داشتم که حدود که ۵ سال بیشتر نداشته، قبل از شیوع کرونا کلاس‌ها عمومی برگزار می‌شد.

زینب آذرخشی ریحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه از ۱۵ سالگی شروع به حفظ قرآن کردم، بیان کرد: پدر و مادرم همیشه مشوق من بودند و در مسیر حفظ قرآن، خواهرم که قبل از من، حافظ بیش از ۲۵ جز قرآن بود سبب شد که من به حفظ قرآن علاقمند شده، این راه را ادامه دهم و خدا را شکر توانستم حافظ کل قرآن شوم.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همه اساتید خوبی که داشته و در زمینه حفظ قرآن همواره حامی و همراه بودند، تصریح کرد: حافظان قرآن و افرادی که در زمینه قرآن فعالیت دارند باید در جامعه حضور فعال‌تری داشته باشند که خود این حضور سبب ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود و با اخلاق خوب نیز عامل به قرآن باشند تا بتوانند دیگران را بیشتر به طرف قرآن جذب کنند.

برگزیده کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته تفسیر با اشاره به تاثیر و برکات قرآن بر زندگی فردی و اجتماعی خود، اضافه کرد: از نظر معنوی آرامشی را که انس به قرآن به من بخشیده، اصل همان چیزی است که انسانها به دنبال آن هستند که به آرامش برسند، همه انسان‌ها در مباحث مختلف به دنبال این گمشده هستند.

آدرخشی ریحانی با تاکید بر اینکه آرامشی که قرآن به انسان می‌بخشد واقعا وصف‌ناپذیر است و برکت قرآن را هم در زندگی مادی و هم معنوی خود احساس می‌کنم، ادامه داد: قرآن هم مادیات و هم معنویات را برای انسان فراهم می‌کند و معنویات یکی از زیباترین حالت‌ها است.

وی افزود: به لطف قرآن زندگی خانوادگی خوبی دارم که این را هم از برکت قرآن می‌دانم، در زندگی اجتماعی هم بیشتر باید قرآن در رفتار ما آشکار باشد تا دیگران جذب شوند و در روابط اجتماعی بیشتر عامل به قرآن باشیم.

برگزیده کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به نقش خانواده در مسیر موفقیت در زمینه قرآنی، تصریح کرد: موضوع حفظ قرآن اصلا کار ساده‌ای نیست که به زبان بگوییم هر فردی که وارد این مسیر شود خیلی راحت و آسان می‌تواند این کار را انجام دهد و تا انتهای مسیر ادامه دهد، بلکه نیاز به یک روحیه و اراده قوی دارد و اینکه کسانی باشند که مشوق فرد در ادامه این مسیر باشد.

آذرخشی ریحانی تاکید کرد: عنایت و کمک خداوند و داشتن استاد باتجربه و خوب هم در این مسیر خیلی مهم است، این‌گونه نیست که افراد تلقی کنند آسان و راحت است برای حفظ قرآن باید زحمت و تلاش زیادی داشته باشیم و هم افرادی باشند که پشتیبان ما باشند برای زمان‌هایی که خسته می‌شویم و نیاز به تشویق داریم که دوباره کار خود را ادامه دهیم، واقعا زمان‌هایی بوده که احساس کردم کار سختی است و از عهده من خارج بوده، ولی کمک و عنایت خداوند شامل حالم شده و داشتن استاد خوب نیز در این زمینه بسیار کمک کار بوده که توانسته‌ام این مسیر را ادامه دهم و در زمینه تثبیت و تسلط بر حفظم مشکلی ندارم.

وی با اشاره به مسابقات قرآنی امسال که به دلیل شیوع بیماری کرونا، با سال‌های گذشته متفاوت برگزار شد، گفت: مسابقات قرآنی اوقاف چون عمومی است و همه افراد می‌توانند شرکت کنند از سطح بالایی برخوردار است نسبت به مسابقات سایر ارگان‌ها یکی از مزایای مسابقات قرآنی امسال اوقاف این بود که استرس خیلی پایینی داشت، استرس مسابقات امسال اصلا قابل مقایسه با مسابقات سال‌های قبل که به شیوه حضور متسابقین در یک محل برگزار می‌شد، نبود، ولی مسابقات سال های قبل هم از این جهت مزیتی داشت که چون مسابقات وجهه عمومی و حضور در جمع را داشت بقیه هموطنان نیز از این طریق می‌توانستند با معارف قرآن آشنا شوند.

برگزیده کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم افزود: هدف ما از شرکت در مسابقات معارفی تنها این نیست که فقط خودمان معارف قرآنی را یاد بگیریم، بلکه می‌خواهیم این معارف را در جامعه نشر دهیم و همه مردم جامعه از آن بهره‌مند شوند، عامل به قرآن باشند، از این جهت مسابقات سال‌های قبل چون حضوری بود و در مجموع، سبب ترویج معارف قرآن می‌شد.

آذرخش ریحانی بیان کرد: یکی از دوستان و همکاران نزدیکم با تشویق من در مسابقات قرآنی دانشگاه شرکت کردند، با اینکه تجربه اولش بود ولی برایش خیلی جالب بود، قبل از شیوع بیماری کرونا، کلاس‌های آموزش قرآن داشتم و اکنون نیز دارم، چون معتقدم وظیفه اجتماعی در برابر قرآن دارم و آنچه را که یاد گرفتم باید زکاتش را پرداخت کنم.
وی گفت: کلاس‌های قرآنی برای رده‌های سنی مختلف دارم، ولی بیشتر کار با بچه‌ها و نوجوانان را دوست دارم، در کلاس‌هایم گاهی اوقات پیش آمده که کودک ۹ یا ۱۰ساله همراه مادرش حفظ قرآن را شروع کردند یا شاگردی داشتم که حدود که ۵ سال بیشتر نداشته، قبل از شیوع کرونا کلاس‌ها عمومی برگزار می‌شد، ولی فعلا باتوجه به شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده، کلاس‌ها خصوصی برگزار می‌شود.

برگزیده کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: کلاس‌های قرآنی قبل از شیوع کرونا در طرقبه، شاندیز و مشهد برگزار می‌شد و حدود ۳۰ قرآن آموز داشتم که حفظ قرآن همراه با مفاهیم قرآنی در کلاس‌هایم بیان می‌شد تا قرآن آموزان علاوه بر حفظ قرآن با معارف و مفاهیم قرآنی هم آشنا شوند.

آدرخشی ریحانی بیان کرد: مادر همسرم با تشویق‌های من به حفظ قرآن علاقمند شد و الان در حال حفظ قرآن است، با اینکه از نظر سنی بیش از ۶۰ سال از عمرشان می‌گذرد، ولی خدا را شکر در این چند ماهه شروع به حفظ قرآن توانسته خیلی خوب، حدود ۲ جز قرآن را حفظ کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار